تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814220084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ زندگی آپارتمان‌نشینی را تقویت کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
فرهنگ زندگی آپارتمان‌نشینی را تقویت کنیم
رعایت حقوق دیگران در مجموعه‌های آپارتمانی یک ضرورت بوده و باید فرهنگ زندگی آپارتمان‌نشینی را تقویت کنیم.
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، انسانها به عنوان موجودات اجتماعی در کنار یکدیگر زیست می‌کنند و محل سکونت آنها با انسان‌های دیگر مشترک است.

زندگی در کنار یکدیگر منافعی دارد که از جمله آنها این است که همسایگان به یکدیگر کمک کرده و همچنین از خدمات مشترک بهره‌مند می‌شوند که این امر سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود و به ویژه در آپارتمان‌نشینی این امر محسوس‌تر است و در عین حال این همنشینی می‌تواند سبب بروز مشکلات و محدودیت‌هایی هم بشود.

فربد فدایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در این باره اظهار داشت: از آنجا که مردم ایران از قدیم به زندگی در خانه‌های وسیع و انفرادی عادت داشته‌اند که بالطبع همسایه‌های معدودی هم دارد، زندگی در مجموعه‌های آپارتمانی و محدودیت‌های ناگزیر آن برایشان مشکل است.

وی افزود: از جمله رعایت حقوق دیگران در مجموعه‌های آپارتمانی یک ضرورت است و مفهوم چهاردیواری اختیاری که در گذشته رایج بود در زندگی امروز رنگ باخته است و با بی‌توجهی به مصالح عموم همسایگان نمی‌توان زندگی مناسبی داشت.
فدایی متذکر شد: حضرت علی(ع) در بیان ویژگی‌های پرهیزگاران از جمله می‌فرماید: پرهیزگار کسی است که همسایگان را آزاد نمی‌رساند.
در ادامه متین‌السادات نصری کارشناس ارشد روانشناسی اظهار داشت: آپارتمان‌ها باید براساس اصول و فرهنگ اسلامی ایرانی ساخته شده.

وی افزود: همچنین باید فرهنگ زندگی آپارتمان‌نشینی را تقویت کنیم.

نصری متذکر شد: مصالح، طراحی و ساخت آپارتمان‌ها باید به شیوه ای باشد که افراد در آن احساس امنیت داشته باشند. به عنوان مثال صداها و صحبت‌ها بین طبقات و واحدها پخش نشود تاامنیت افراد را به خطر نیندازد.

گفتنی است: نقش رسانه‌ها در فرهنگ زندگی آپارتمان‌نشینی بسیار مهم و موثر خواهد بود./گزارش از ایده مفرح/

انتهای‌پیام/








تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن