تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804138574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فوران آتشفشان اعتیاد در بین دانش‌آموزان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
فوران آتشفشان اعتیاد در بین دانش‌آموزان
گسترش و شیوع موادمخدر در جامعه تعداد چشمگیری از دانش‌آموزان امروزه آسیبی جدی تبدیل شده است.
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گسترش انواع مواد مخدر و در دسترس بودن مواد افیونی، متنوع بودن این مواد خانمانسوز سبب شده تا شاهد پایین آمدن سن اعتیاد و راهیابی انواع موادمخدر سنتی و شیمسایی به مدارس به خصوص در مقاطع راهنمایی و دبیرستان باشیم و این اعتیاد به مواد افیونی بین دانش‌آموزان در مناطق آسیب‌پذیر جامعه بواسطه اعتیاد والدین و اطرافیان دچار مشکلات بیشتری است.

مهدی یزدانپور در گفتگو با خبرنگار باشگاه با عدم تکذیب مسئله اعتیاد در بین تعدادی از دانش‌آموزان مدارس، کانون اعتیاد به مواد خانمانسوز را در مناطق آسیب‌پذیر شهر دانست که دانش‌آموزان در بیرون از مدرسه با اشخاص معتاد و فروشنده مواد مخدر در ارتباط مستقیم قرار دارند.

وی سن اعتیاد به موادمخدر را درکشور پایین شهر و گفت: با پاک کردن صورت مسئله و پنهان کردن این واقعیت تلخ، مشکل حل نمی‌شود و نمی‌توان مانع از گسترش اعتیاد به مواد زندگی تباه کن مخدر در بین بعضی از دانش‌آموزان شد.

یزدانپور پرداختن و نمایش مسایل موادمخدر را در مدارس، تبلیغ مواد افیونی در مدارس شهر و برخی روشهای سنتی جلوگیری از اعتیاد به مواد مخدر را دارای نتایج معکوس، دانست چراکه استرس ناشی از خطرهای مصرف موادمخدر می‌تواند برخی دانش‌آموزان هیجان طلب را به خود جلب کند یا منجربه شعله‌ور شدن حس کنجکاوی دانش‌آموز برای یکبار امتحان کردن مواد افیونی مخدر می‌شود بنابراین باید محتاطانه به این مسایل در مدارس عمل کرد و به نوآوری آموزشهای مرتبط به موادمخدر روی آورد.

این کارشناس دوره راهنمایی مصرف از مصرف مواد در بین بعضی از دانش‌آموزان راگریز از مشکلات روحی و خودداری از روبرو شدن با ناراحتی‌ها، کاهش عصبانیت، از بین بردن افسردگی و ایجاد حس اعتماد به نفس عنوان کرد و کلیه پیشگیری اعتیاد به موادمخدر را در دانش‌آموز را تنها در دست والدین دانش‌آموزان دانست زیرا آنها فقط بر رفتارهای پرخطر دانش‌آموز نظارت کامل دارند و با توجه به تغییرات حالات رفتاری و روحی دانش‌آموز می‌توانند به مصرف این مواد خانمانسوز مخدر در دانش‌آموزان پی ببرند.

وی تبعات گرایش به موادمخدر را زیادخواند که می‌توان به مهمترین آنها از جمله، ترک تحصیل دانش‌آموز، سرقت، گرایش به دوستان ناباب و مجرم، روابط نامشروع برای تامین هزینه موادمخدر، نزاع خیابانی و خانوادگی اشاره کرد.

یزدانپور در پایان رمز موفقیت در اهداف تربیتی در مدارس روابط دوستانه است و در حالیکه کاهش روابط عاطفی بین دانش‌آموزان واولیا مدارس از دلایل ترویج مصرف موادمخدر در بین بعضی از دانش‌آموزان است و دانش‌آموزان از روحیه تنوع طلبی برخوردارند ولی زیر ساختهای لازم برای پاسخگویی به این نیازها در مدارس وجود ندارد، توسعه فضاهای ورزشی و همایشهای با موضوع اعتیاد و پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان می‌توانند به عنوان عواملی در گسترش اعتیاد به مواد افیونی مخدر جلوگیری کنند.

انتهای‌پیام/






تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن