تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819267986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرکز درمانی فاخر برای کودکان/ فضایی نامناسب تر از دبستان/ عملیاتی شدن تکریم ها/ بیمارستان الهادی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مرکز درمانی فاخر برای کودکان/ فضایی نامناسب تر از دبستان/ عملیاتی شدن تکریم ها/ بیمارستان الهادی قم - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم در گفت و گو با ایرنا در باره موضوعات مختلف مربوط به حوزه بهداشت ودرمان استان قم سخن گفت.


به گزارش ایرنا، دکتر ˈابوالفضل ایرانی خواهˈ شنبه شب در حاشیه بازدید از بیمارستان تخصصی کودکان حضرت معصومه (س) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که در این استان مشکلات بسیاری داریم، سه رکن ˈنیروی انسانیˈ، ˈفضای فیزیکیˈ و ˈتجهیزاتˈ را از ارکان اصلی خدمات بهداشت و درمانی برشمرد.
وی گفت: در رکن نخست یعنی نیروی انسانی در استان قم کمترین مشکل را داریم. در استان قم پرستاران و پزشکان حاذق و ماهری داریم که برخی از پزشکان برجسته سطح کشور هستند و نیز در رشته های فوق تخصصی گوناگون پزشکانی داریم که ارایه خدمت می کنند.
ایرانی خواه خاطرنشان کرد: متاسفانه فضاهای موجود درمانی شایسته این مردم و این نیروی انسانی فاخر و جوابگوی نیازهای استان نیست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم افزود: از نقاط مختلف کشور و حتی از سایر کشورها مانند عراق برای درمان به این استان می آیند.
وی با بیان اینکه امروز در رشته کودکان نیروی متخصص در دانشگاه علوم پزشکی قم تربیت می کنیم، گفت: در راس برنامه هایمان این است که ان شاءالله با طرحی که در دست داریم یک مرکز فاخر و مجهز در محوطه بیمارستان شهید بهشتی بعنوان ˈمرکز فوق تخصصی کودکانˈ بسازیم.
وی ابراز امیدواری کرد که در کوتاه مدت با حمایت های دولت و مسوولان استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی دو بیماستان فرقانی و امجدی برای این منظور تا پایان امسال تکمیل شوند.

* فضای دانشگاه علوم پزشکی نامناسب تر از فضای یک دبستان

وی همچنین با بیان اینکه حدود یک هزار و 500 دانشجو در رشته های مختلف پزشکی و مرتبط به آن در استان قم تحصیل می کنند، گفت: دانشجویان این دانشگاه جزو کسانی هستند که با بالاترین نمره ها در این دانشگاه پذیرفته شده اند.
ایرانی خواه تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم پس از دانشگاه هایی همچون؛ تهران، اصفهان و شیراز جزو دانشگاه های برتر علوم پزشکی کشور است.
وی گفت: متاسفانه اینجا به طور رسمی اعلام می کنم که فضای دانشگاه علوم پزشکی قم از فضای یک دبستان ابتدایی نیز نامناسب تر است.

* تکریم های لفظی عملیاتی شوند

وی با بیان اینکه همیشه مسوولان و وزیر بهداشت تکریم لفظی را بر روی قم داشته اند، گفت: امیدواریم این تکریم عملیاتی بشود و چند مرکز مجهز به تعبیر وزیر هزار تختخوابی دایر شود.
ایرانی خواه تاکید کرد: امیدواریم که دولتمردان و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بویژه ریاست محترم مجلس که یک سرمایه برای استان قم است ما را در این زمینه حمایت کنند.
وی گفت: انتظار داریم با توجه ویژه به استان قم، ابتدا عقب ماندگی هایی را که متاسفانه سال ها می باشد که وجود داشته است، جبران شود.
وی با اشاره به فرمایش های رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اینکه قم آبروی اسلام است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که استان قم به چنین جایگاهی برسد.
ایرانی خواه تصریح کرد: انتظار داریم که در حال حاضر این عقب ماندگی ها جبران شود تا سپس به هدف نهایی که فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی است برسیم.
وی با اشاره به جمعیت ثابت یک میلیون و 200 هزار نفری قم خاطرنشان کرد: با توجه به میزان جمعیت، قم باید با شهرهایی مانند اصفهان مقایسه شود.
وی افزود: در طول سال به مناسبت های مختلف جمعیت شناور نیز در استان قم داریم که بعنوان نمونه در روز اول فروردین ماه امسال 120 هزار نفر مسافر در قم اسکان داده شدند که بار فشار درمانی این جمعیت به روی استان اضافه می شود.
ایرانی خواه همچنین با بیان اینکه قم در تقاطع راه های مواصلاتی 17 استان کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: فشار بار تصادفات جاده ای که کم هم نیست نیز روی این شهر می آید.
وی تاکید کرد: انتظار داریم دولتمردان این عقب ماندگی ها را جبران کنند، مسوولان سال هاست که از قم تکریم لفظی انجام می دهند که امیدواریم این تکریم لفظی عملیاتی بشود و بزودی شاهد خدمات شایسته به مردم شریف و ولایتمدار استان قم باشیم.

* نیازمند کمک نیکوکاران در ساخت مراکز درمانی هستیم

وی در بخش دیگر سخنانش از خیران و نیکوکاران خواست تا این دانشگاه را در ساخت، توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی یاری کنند.
ایرانی خواه همچنین از برگزاری همایشی در این زمینه با حضور وزیر بهداشت در فصل بهار امسال خبر داد و گفت: ضمن سپاسگزاری از نیکوکاران مجمعی برای سازماندهی و یکسان سازی خدمات این عزیزان خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه یکی از نیازها و اولویت های اصلی استان قم مساله بهداشت و درمان است، خاطرنشان کرد: از نیکوکاران می خواهیم برای جبران عقب ماندگی ها، چند سالی اولویت کاری خود را روی امور مربوط به بهداشت و درمان استان قرار بدهند.
وی تاکید کرد: امروز سعی ما در جبران عقب ماندگی هاست نه آنچه را که شایسته و بایسته استان قم بعنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و ام القرای جهان اسلام می باشد.
ایرانی خواه درباره بیمارستان الهادی نیز گفت: این بیمارستان ارتباطی به ما ندارد و ساختمان آن تقریبا مخروبه است.

* توصیه های بهداشتی

وی با اشاره به تغییر آب و هوا در این فصل و شیوع بیماری های ویروسی گفت: شهروندان ضمن رعایت اصول بهداشتی با شست و شوی ساده دست با صابون می توانند از بسیاری از بیماری های مُسری مانند بیماری های ویروسی جلوگیری کنند.
ایرانی خواه همچنین از هموطنان خواست که از خرید مواد غذایی از دوره گردها و دستفروشان و مراکز فاقد مجوز خودداری کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم در این بازدید از بخش های مختلف بیمارستان تخصصی کودکان حضرت معصومه (س) بازدید کرد و از نزدیک با برخی از بیماران و کارکنان این بیمارستان گفت وگو کرد.
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم در خیابان شهید لواسانی (ساحلی) قرار دارد و تلفن تماس آن 37726688 و شماره سامانه پیام کوتاه آن 30006207 است. ک/4
7406/ 380/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن