تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820538496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیرخارجه سوریه:جنگ امروز ما با اسراییل برای جولان و فلسطین است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیرخارجه سوریه:جنگ امروز ما با اسراییل برای جولان و فلسطین است بیروت – ایرنا – معاون وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: سوریه بیش از هر زمان دیگری اطمینان دارد که جنگ امروز آن ، جنگ برای جولان و فلسطین است و به همان اندازه اطمینان دارد که این جنگ با اسراییل است.


به گزارش ایرنا، « فیصل مقداد» در مقاله ای با عنوان « جولان اولویت سوریه» که در شماره روز شنبه روزنامه لبنانی « البناء» منتشر شده ، از اینکه برخی « حکام عرب» در جنگ تحمیلی بر سوریه و به نفع اسراییل دست دارند، ابراز تاسف کرده است.
وی همچنین از اینکه نیروهای حافظ صلح و سازمان ملل که ماموریت اصلی آنها حمایت از قوانین بین المللی و جلوگیری از نقض پیمان ها و توافقنامه ها می باشد، به یک تماشاچی و حتی در بیشتراوقات به شریک ضمنی مجرمان و میانجی بین تروریست ها و اشغالگران تبدیل شده اند، ابراز تاسف کرده است.
معاون وزیر خارجه سوریه با تاکید به اینکه « سوریه پیروزی های خود را در میدان نبرد رقم می زند» خاطرنشان کرد که سوریه بیش از هر زمان دیگر و به دلایل زیادی اطمینان دارد که جولان را به خاک سوریه بازمی گرداند.
فیصل مقداد با بیان اینکه سه سال از تحمیل یک جنگ بزرگ به سوریه می گذارد، اظهارداشت: اطمینان داریم ، روزی که دور نیست، دست برخی دولت های عربی که در طرح تخریب و نابودی اقتصاد، زیر ساخت ها و منابع قوت و بافت اجتماعی سوریه شریک هستند، رو می شود و همچنین اطمینان زیادی داریم آنچه که برخی حکام عرب انجام می دهند انتقامی ناجوانمردانه و مجازات از ملت ، ارتش و رهبری سوریه است که با مواضع عزتمندانه و کرامت بخش برای جهان عرب که « بشار اسد» رییس جمهوری سوریه با عزم راسخ بیان می کند، همراهی کرده اند.
وی تصریح کرد: اطمینان داریم که بین این حکام عرب که علیه سوریه توطئه می کنند، هیچکدام به تنهایی و یا بر اساس تصمیم خود جرئت این کار را ندارند حتی اگر تمایل و قدرت آن را داشته باشند اما چاره ای ندارند و باید در چارچوب برنامه ای بین المللی تحت رهبری واشنگتن عمل کنند.
معاون وزیر خارجه سوریه نوشت: این حکام عرب باید در چارچوب طرح واشنگتن برای گسیل همپیمانان منطقه ای و بین المللی برا ی هدف قرار دادن سوریه ، مشارکت کنند و اینها درجنگ علیه سوریه از همه معیارها و پیمان ها و مرزهای ممنوع عبور کرده و به همکاری با تروریسم تن داده اند و دست تروریست ها را بازگذاشته و درها و مرزها را برای سرازیر کردن آنها به سوریه گشوده اند.
فیصل مقداد با بیان اینکه همه اینها برای کمک و در جهت منافع اسراییل است، تاکید کرد: سوریه با ثبات قدم و حمایت همپیمانان خود در محور مقاومت بارها اسراییل را شکست داده و قدرت و بنیان پوشالی آن را ثابت کرده و نشان داده که ناتوان از پیروزی در جنگ است.
وی افزود : اطمینان داریم اسراییل در آنچه در سوریه اتفاق می افتد، دست دارد و تروریسم عنصر اصلی اجرای برنامه جنگ علیه سوریه است، آنها شاید تلاش کردند که فاش شدن همدستی اسراییل و تروریسم به تاخیر افتد تا بگویند که سخنان سوری ها از این همدستی تنها اتهام و توجیه کردن است.
معاون وزیر خارجه سوریه خاطرنشان کرد: اکنون و بعداز سه سال از شروع جنگ برای نابودی سوریه و به دلیل مقاومت ملت ، ارتش و شجاعت و حکمت رهبری سوریه ، دشمنان ما مجبور شدند دشمنی خود با سوریه را بروز دهند و پرده ها را کنار زده و روی صحنه بیایند.
فیصل المقداد تصریح کرد: بعداز آنکه آمریکا مجبورشد چهره واقعی خود را در جنگ علیه سوریه با تهدیدهای مستقیم نشان دهد ، امروز هم اسراییل مجبور شده که به عنوان یک شریک تمام عیار در جنگ علیه سوریه ظاهر شود و بمباران یکسال قبل اهدافی در جمریا نزدیک دمشق تا تجاوزهای اخیر به منطقه القنیطره و سعسع بخشی از این مشارکت است.
وی تاکید کرد: تروریسم هم سر نیست که نیاز به کشف آن باشد و همه شاهد تجاوزهای گروه های مسلح علیه مردم ، موسسات و ارتش سوریه توسط تروریست ها هستند؛ شاید نام های مختلفی داشته باشد اما منشاء همه آنها گروه تروریستی القاعده است که پایه های فکری و عقیدتی آن بر قتل ، قتل و قتل بنا نهاده شده است.
معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه « رابطه بین اسراییل و گروه های تروریستی هم نیاز به دلیل ندارد»، نوشت: اما این سئوال همیشه بدون جواب مانده است که چگونه این دو گروه که در ریختن خون ملت ها از هر نژاد و دین و مذهبی ونابود کردن امنیت کشورها واهمه ندارند برغم اینکه همیشه علیه یکدیگر شعار می دهند چرا هیچگاه به یکدیگر حمله نمی کنند؟
فیصل المقداد افزود: شواهد کمک رسانی به تروریست ها از طریق مرزها و قرار گرفتن آنها در آغوش اشغالگران و درمان زخمی هایشان در بیمارستان های دشمن صهیونیستی علنی شده است و حتی تروریست ها بطور علنی به اسراییل پیام سیاسی می دهند که در صورت سیطره بر سوریه از جولان خواهند گذشت و آن را تقدیم تل آویو می کنند.
وی اظهار داشت: تروریست ها به اسراییل ایجاد کمربند امنیتی در مرزهای با فلسطین اشغالی برای تامین امنیت این رژیم مانند آنچه در زمان اشغال خاک لبنان صورت گرفت ، نابودی اردوگاه های فلسطینی و مجبور کردن آنها به مهاجرت از سوریه و مخالفت با طرح حق بازگشت فلسطینی ها به وطن خود را وعده داده اند.
معاون وزیر امور خارجه سوریه درعین حال تاکید کرد: سوریه بیش از هر زمان دیگری اطمینان دارد که جنگ امروز آن ، جنگ برای جولان و فلسطین است و به همان اندازه اطمینان دارد که این جنگ با اسراییل است.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن