تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801197237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیریت هوشمندانه آب رکن مهم توسعه پایدار و زیست انسانی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیریت هوشمندانه آب رکن مهم توسعه پایدار و زیست انسانی است اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: مدیریت هوشمندانه آب، رکن مهم در شاخصه های زیست انسانی و توسعه پایدار است.


ˈعبدالرضا خلیلیˈ روز شنبه به مناسبت روز جهانی آب (دوم فرودین ماه، 22 مارس) در گفت و گو با ایرنا افزود: اقلیم نیمه خشک استان مرکزی و خشکسالیهای چند سال اخیر در این منطقه چالش کم آبی و اهمیت مدیریت آب در این منطقه را دوچندان کرده و می طلبد با روشهای مدیریتی بهینه بستر استفاه حداکثری از آب و پیشگیری از پیامدهای ناگوار کمبود آن لحاظ شود.
وی اظهار کرد: چالش بزرگ ملتها در سالهای آتی رقابت بر سر آب خواهد بود و محدودیت منابع آبی قابل دسترس و قابل شرب در کنار رشد فزاینده جمعیت و مصرف آب، سرعت بالای تغییرات اقلیمی و زیستی، رشد شهرسازی و افزایش صنایع آلوده کننده دغدغه ای جدی و انکارناپذیر برای مسوولان است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی شعار امسال روز جهانی اب را ˈآب و انرژیˈ عنوان کرد و افزود: مناسبت روز جهانی آب بهترین فرصت برای ارزیابی برنامه ها و فرهنگ سازی در مصرف صحیح آب و همراهی بخش های مختلف جامعه در شیوه های پیشگیری از هدررفت آب است.
خلیلی اظهار کرد: استان مرکزی به عنوان یکی از کانونهای مهم کشاورزی کشور بیش از 90 درصد از آب استحصالی را در این حوزه مصرف می کند که با توجه به ابلاغیه منشور اقتصاد مقاومتی و شعار امسال که مدیریت فرهنگی و جهاد اقتصادی اعلام شده، اصلاح الگوهای کشت کم آب بر و توسعه روشهای نوین آبیاری با راهبری دولت و همکاری بیشتر بهره برداران حرکتی مهم و زیربنایی است.
وی اظهار کرد: ساماندهی و هدایت پساب فاضلاب شهرها در استان مرکزی با سهم بندی تزریق مجدد در حوزه کشاورزی، صنعت و حق آبه زیستی به عنوان یکی از سیاستهای مهم از ابتدای سال 93 در اراک اجرایی شده است.
خلیلی ادامه داد: با توجه به اینکه مرحله دوم هدفمند کردن یارانه ها به عنوان یکی از سیاستهای اجرایی مهم دولت در سال جاری کلید خورده ، تکیه بر فرهنگ صرفه جویی منابع پایه نظیر آب و انواع انرژی ها یکی راهکارهای مهم موفقیت در این حوزه است که با همکاری تک تک مردم محقق می شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی خواستار توجه بیشتر مردم به مصرف بهینه آب با توجه به دشواری دسترسی به منابع آب سالم برای شرب ومصارف کشاورزی شد و افزود : در مقابل کاهش هدررفت آب در تاسیسات ، مدیریت مصرف بهینه آب ، ارتقای سطح دانش و تخصص کارکنان و کارشناسان شاغل در صنعت آب و فاضلاب ، توسعه پژوهش و فناوریها و بهره گیری از طرحهای نوآورانه، خودکفایی در صنعت آب و فاضلاب و تسریع در اجرای پروژه های توسعه ای آب و فاضلاب با استفاده از روش های نوین اموری هستند که همواره از دغدغه های مسئولان صنعت آب و فاضلاب است.ک/3
560/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن