تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815280544




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملیات فتح المبین، نقطه پایان توهم شکست ناپذیری ارتش بعث عراق


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عملیات فتح المبین، نقطه پایان توهم شکست ناپذیری ارتش بعث عراق تهران - ایرنا - بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در بیانیه ای با گرامیداشت دوم فروردین ماه، سالروز عملیات غرورانگیز فتح المبین، این عملیات را نقطه پایان توهم شکست ناپذیری ارتش بعثی و سرآغاز تردید آفرینی در جبهه حامیان صدام در جنگ تحمیلی دانست.


به گزارش روز شنبه ایرنا از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، در این بیانیه آمده است: پس از عملیات پیروزمندانه طریق القدس در آذر ماه سال 60 و ظرفیت سازی و اعتماد به نفس تعیین کننده برای طرح ریزی های هوشمندانه عملیاتی در بین رزمندگان اسلام، با تلاش های مستمر و خستگی ناپذیر و انجام مشورت ها و هماهنگی های گسترده میان فرماندهان نظامی، عملیات بزرگ فتح المبین در بامداد دوم فروردین ماه سال 60 آغاز و دستاوردهای شگفت آور و سرنوشت سازی را برای جمهوری اسلامی و ملت ایران به ارمغان آورد.
این بیانیه می افزاید: این عملیات چهار مرحله ای که تا هشتم فروردین ماه سال 60 به نقطه تثبیت مواضع و آزادسازی بخش عظیمی از مناطق اشغال شده دشمن در خوزستان و در جبهه جنوبی در منطقه شوش و دزفول و وارد شدن ضربات مهلک و سنگین بر ماشین جنگی رژیم بعثی ـ صهیونیستی عراق انجامید، نقطه عطفی در دفاع مقدس هشت ساله برابر جبهه متحد استکبار جهانی در جنگ تحمیلی به شمار می رود.
این بیانیه، پیام ها و پیامدهای عملیات سترگ و ظفرمند فتح المبین که بر پیشانی آن، بوسه حضرت امام راحل(ره) بر بازوی رزمندگان اسلام درخشش دارد را یادآور شده و می افزاید: این عملیات وحشت شدیدی در دل نیروهای متجاوز بعثی تولید و بر توهم شکست ناپذیری ارتش صدام خط بطلان کشید و کارآمدی عنصر مقاومت، معنویت و شجاعت در عمل رزمندگان اسلام را آشکار و رضایت مندی ولی فقیه زمان حضرت روح الله(ره) را رقم زد.
این بیانیه همچنین، غلطیدن سردار قادسیه در سراشیبی انفعال و سقوط و تلاش ناکام دیکتاتور بغداد در اعلام صلح طلبی کاذب و عدم چشمداشت به خاک ایران را از جمله پیامدهای عملیات غرورانگیز و دشمن شکن فتح المبین قلمداد کرده است.
«قدرت انهدام و گستردگی جغرافیای عملیات و سرعت عمل رزمندگان اسلام و فرزندان ملت ایران در عملیات فتح المبین، قدرت های فرامنطقه ای و حامیان منطقه ای صدام را به شدت تحت تأثیر قرار داد و آنان را به تفکر پیرامون احتمال شکست اهداف خود از تجاوز و اشغالگری در جنگ تحمیلی واداشت.»
این بیانیه اضافه می کند: پیروزی های شگفت آور ملت ایران در دفاع مقدس و دستیابی انقلاب و نظام اسلامی به موفقیت، پیشرفت ها و دستاوردهای تاریخ ساز، مرهون وحدت و یکپارچگی ملی و اطاعت محض از ولایت فقیه و مقاومت و ایستادگی همه جانبه در برابر جبهه متحد و گسترده دشمنان انقلاب و اسلام است.
«تردیدی نیست که همین عناصر و شاخص های مهم و راهبردی عبور سرافرازانه کشور از گذرگاه های پرخطر و پرفتنه تاریخی پس از جنگ تحمیلی و نیز در آینده انقلاب را تضمین کرده است.»
اجتمام ** 1880 ** 1071
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن