تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821032868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيين تحويل سال نو در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ فروردين ۱۳۹۳ (۱۶:۲۷ب.ظ)
با حضور نزديک به 5000خانواده فرهنگي کشور در قم : آيين تحويل سال نو در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد مراسم تحويل سال جديد در حرم کبريايي بانوي کرامت و مهرباني با حضورنزديک به 35160نفر روز مسافر که در قالب 5 هزار خانوار فرهنگي کشور باشور و شوق فراوان به استان قم آمده بودند تا سال تحويل را در جوار بارگاه نوراني کريمه اهل بيت(ع) و همراه با ساير زائرين و مجاورين بارگاه حضرت معصومه (ُس) آغاز نمايند برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، آموزش و پرورش استان با 400 واحد آموزشي و 4000کلاس درس مملو از جمعيت زائر سراسر کشور بود که براي آغاز سال نو هجري شمسي به قم مشرف گرديده بودند.
بر اساس گزارش آماري رسيده از سامانه پذيرش مسافرين فرهنگي نوروزي استان از ساعت 17 روز 29 اسفندماه ظرفيت تمامي واحدهاي آموزشي استان و کلاس هاي در اختيار کامل شد ولي با درايت مسئولين آموزش و پرورش و آماده باش کليه عوامل ديگرواحدهاي اموزشي ساير مسافرين نيز به صورت ويژه اي ساماندهي گرديدند.
با دستور مدير کل آموزش و پرورش استان و نظر شوراي تامين نمازخانه ها و سالن هاي ورزشي استان آموزش و پرورش استان نيز در اختيار مسافرين عزيز قرار گرفت تا بتوانند با استقرار وسايل خود و استراحت مختصري سال نو هجري شمسي را با دعا و آداب زيارت در حرم کريمه اهل بيت (س) آغاز نمايند.
فرهنگيان سراسر کشور نيز که با خانواده هاي خود در قم حضور يافته بودند از ساعاتي پيش از تحويل سال نو به شبستان ها و صحن هاي حرم مطهر حضرت معصومه (س)که مملو جمعيت بود مراجعه نمودندتا در هنگام شروع سال جديد در بارگاه ملکوتي آن حضرت (س) و فضايي آکنده از معنويت حضور داشته باشند.در حالي که خيابان هاي اطراف حرم مطهر همچون ميدان آستانه، خيابان آيت الله مرعشي نجفي (ره) نيز شهروندان و مسافران مشتاق به اهل بيت عصمت و طهارت (س) را در خود داشت.
آخرين نماز جماعت مغرب و عشا در سال 1392 به امامت آيت الله سيدموسي شبيري زنجاني از مراجع تقليد در شبستان امام خميني (ره) با حضور پرشکوه مردم خداجو برگزار شد.
پس از اقامه نماز جماعت، حاج کريم منصوري از قاريان بين المللي قرآن به تلاوت آياتي از قرآن کريم پرداخت وسپس گروه تواشيح حضرت معصومه (س) برنامه هايي را اجرا کرد و بعد از آن حجت الاسلام ناصر رفيعي محمدي از خطباي مشهور کشور سخناني را در رابطه با احوالات انسان هنگام سال جديد بيان کرد.
وي با بيان اينکه کار خوب هميشه پسنديده و کار بد هميشه ناپسند است، گفت: سنت هاي نيکو و خوب عيد نوروز مانند صله رحم، کمک به نيازمندان، پاکيزگي منزل، تبديل قهرها به آشتي و دوري از کينه و حسد هميشه مورد توجه بوده است.
رفيعي تصريح کرد: احسن الحال يعني اينکه حسود، کينه توز و اخمو نباشيد و از تمام صفات ناپسند و زشت دوري کنيد و در ميان حالات گوناگون بهترين حالت را داشته باشيد.
وي با بيان اينکه عمر انسان بسرعت مي گذرد، اظهار کرد: تلاش و کوشش کنيد تا از عمر خود به بهترين وجه در راه رضاي پروردگار بلند مرتبه استفاده کنيد.
وي تاکيد کرد: سنت ها و آداب پسنديده و نيکو هيچ منافاتي با ارزش هاي الهي ندارد.
رفيعي خاطرنشان کرد: بايد با تاسي از ائمه اطهار (س) و پيروي از راه آنها، فرهنگ اسلامي را در جامعه ترويج و تبيين کنيم.
پس از سخنان دکتر رفيعي، دعاي توسل توسط سيد مهدي ميرداماد از مداحان اهل بيت قرائت شد و هنگام سال تحويل مردم با نداي يا زهرا (س) به استقبال سال نو رفتند و به هنگام تحويل سال نو در ساعت 20:27:20 (ساعت بيست و بيست و هفت دقيقه و بيست ثانيه) دعاي تحويل سال را قرائت کردند.
پس از آن با قرائت دعاي فرج از خداوند متعال خواستار ظهور حضرت ولي عصر (عج) شدند.
بعد از اجراي مراسم سال نو، پيام نوروزي حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي پخش شد.
پس از آن نيز دعاي کميل توسط يکي از مداحان خوانده شد و در ساعت 22 نيز زيارت جامعه کبيره قرائت شد.
همچنين، آيين سال نو در مسجد مقدس جمکران نيز با حضور عاشقان حضرت ولي عصر (عج) به خصوص جمع کثري از فرهنگيان کشور برگزار شد که در اين مراسم تعدادي از واعظان سخنراني کردند.
ياد آور مي شود ، با توجه به هماهنگي اداره کل آموزش و پرورش استان قم مبني بر ادر اختيار قراردادن فضاهاي واحدهاي آموزشي به رانندگان محترم وسايل نقليه جهت استقرار وسايل خودو روان سازي اجراي طرح هاي ترافيکي اجراي اين طرح در خيابان هاي اطراف حرم مطهر از ترافيک روان برخوردار بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن