تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819514137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسافران نوروزی از مخاطرات تصادفات جاده ای و ترافیکی غافل نشوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مسافران نوروزی از مخاطرات تصادفات جاده ای و ترافیکی غافل نشوند تهران - ایرنا - یک کارشناس خبره امداد و نجات با بیان اینکه بسیاری از حوادث مرگبار رانندگی تنها با رعایت برخی نکات اولیه ایمنی قابل پیشگیری هستند، به مسافران نوروزی توصیه کرد از مخاطرات تصادفات جاده ای و ترافیکی غافل نشوند و با احتیاط بیشتری در ایام نوروز رانندگی کنند.


حمید قویدل شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: ایران از جمله کشورهایی است که به دلایل مختلف، آمار حوادث رانندگی در آن نسبت به متوسط جهانی بالاتر است.
وی گفت: با توجه به اینکه در جریان حوادث رانندگی، بسیاری از افراد از ناحیه سر و گردن دچار آسیب و جراحت می شوند و ضرباتی که به این ناحیه وارد می شود، می تواند بسیار مرگبار باشد، بستن کمربند ایمنی که در کاهش جراحات وارده به سر و گردن در حوادث رانندگی، نقش بسزایی دارد، الزامی است.
قویدل خطاب به مسافران نوروزی، ادامه داد: کمربند ایمنی وسیله ای لوکس نیست، بلکه وسیله ای است که می تواند به هنگام بروز حوادث احتمالی، جان راننده و سایر سرنشینان خودرو را نجات دهد.
این کارشناس امداد و نجات توضیح داد: استفاده از کمربند ایمنی توسط سرنشینان خودروها و استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران، از شدت ضرباتی که به جسم وارد می شود، به شکل قابل توجهی می کاهد.
وی اضافه کرد: کمربند ایمنی تنها برای استفاده در جاده های خارج شهر نیست، حتی اگر خودرویی که با سرعت 40 کیلومتر در حال حرکت است، ناگهان ترمز کند، سرنشینان آن قادر به نگه داشتن خود نخواهند بود و از جای خود کنده و به سمت جلو پرتاب می شوند.
به اعتقاد این کارشناس امداد و نجات حتی در مسیرهای کوتاه داخل شهر هم باید برای جلوگیری از خطرهای احتمالی از کمربند ایمنی استفاده کرد.
وی رعایت سرعت مناسب و فاصله کافی با خودروهای دیگر را ساده ترین راه برای پیشگیری از بروز حوادث رانندگی عنوان کرد.
قویدل با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه رعایت نکات ایمنی قبل از سفرهای نوروزی هموطنان به جاده ها و مسیر های مواصلاتی سراسر کشور، افزود: در صورتی که خانواده ها بتوانند براحتی امکانات مورد نیاز خود را فراهم کنند، از مشکلات این بخش کاسته خواهد شد.
اجتمام(4)7029**1558
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن