تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815299386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنگ ابزار در حال تبدیل شدن به جنگ افکار است/ رسانه‌ اصلی‌ترین ابزار قدرت نرم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: عابدینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
جنگ ابزار در حال تبدیل شدن به جنگ افکار است/ رسانه‌ اصلی‌ترین ابزار قدرت نرم
یک کارشناس رسانه‌های بین‌الملل گفت: اگر ما در قرن 21 این را بپذیریم که جنگ ابزار در حال تبدیل شدن به جنگ ابزار است رسانه‌ها از ابزارهای اصلی پیاده کردن قدرت نرم هستند، به ویژه در نیمه نخست قرن 20 شاهد رشد غیر عقلانی قدرت سخت بودیم به گونه‌ای که در جنگ اول و دوم جهانی بیش از 100 میلیون نفر به کام مرگ کشیده شدند.


"حسن عابدینی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاثیر عملکرد رسانه‌ در دستگاه دیپلماسی کشورها گفت: رسانه‌ها در قرن 21 از یک جایگاه کانونی در نظام‌سازی قدرت جهانی برخوردار هستند به گونه‌ای که امروزه بخش عمده‌ای از سیاست بین‌الملل متاثر از کارکرد انسان‌ها است.
 
وی ادامه داد: اگر ما در قرن 21 این را بپذیریم که جنگ ابزار در حال تبدیل شدن به جنگ افکار است و رسانه‌ها از ابزارهای اصلی پیاده کردن قدرت نرم هستند به ویژه در نیمه نخست قرن 20 شاهد رشد غیر عقلانی قدرت سخت بودیم به گونه‌ای که در جنگ اول و دوم جهانی بیش از 100 میلیون نفر به کام مرگ کشیده شدند.
 
این کارشناس رسانه‌های بین‌الملل تصریح کرد: در سال‌های پایانی قرن 20 قدرت نرم جایگزین  قدرت سخت شد ودر حال حاضر با ترکیب قدرت نرم  قدرت هوشمند به وجود آمد.

عابدینی افزود: قدرت چهارمنقش تعیین‌کننده دارد که از آن به عنوان قدرت هنرمندانه یاد می‌شود این قدرت یعنی استفاده مناسب از رسانه‌ها برای تاثیرگذاری بر روی محیط ملی و بین‌المللی و آن چیزی که در حوزه بین‌المللی شاهد آن هستیم این است که رسانه‌ها مورد استفاده سه گروه از جمله دولت‌ها، ملت‌ها، استفاده جهانی قرار می‌گیرد.
 
وی تاکید کرد: عموم قدرت‌های بزرگ از رسانه‌ها به عنوان ابزار پیشبرد دیپلماسی عمومی و سیاست خارجی خود استفاده می‌کنند غربی‌ها با بهره‌گیری از رسانه‌های خود می‌کوشند تا سیاست خارجی خود را منطقی جلوه دهند و طبیعتا سایر کشورها نیز برای متقاعد کردن افکار  عمومی خود نسبت به سیاستی که اتخاذ کردند از رسانه‌ها استفاده می‌کنند.
 
این کارشناس رسانه‌های بین‌الملل در ادامه بیان کرد: " جورج بوش پدر در این رابطه می‌گوید؛ در بحران خلیج‌فارس در سال‌های 1990 تا 1991 خبرها را پیش از اینکه از سی‌آی‌ای دریافت کنم از سی‌ان‌ان دریافت می‌کردم همچنین دبیرکل اسبق سازمان ملل (پطروس غالی) می‌گوید؛ سی‌ان‌ان به عنوان جزء شانزدهم شورای امنیت عمل می‌کند.
 
عابدینی افزود: این موضوع جایگاه رسانه‌ها را در سیاست خارجی نشان می‌دهد و طبیعتا یکی از موضوعات اصلی که امروزه در دنیا مطرح است بحث پرونده هسته‌ای ایران بوده که رسانه‌ها در این موضوع نقش بسیار مهمی را ایفا کردند و دیدیم قدرت‌های غربی برای پیشبرد دیدگاه خود پرونده هسته‌ای ایران را در چارچوب سیاست‌های خود رسانه‌ای می‌کنند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هم از این موضوع غافل نبوده و تلاش می‌کند تا پیام منطقی و صلح‌آمیز بودن برنامه‌ای هسته‌ای کشورمان را با استفاده از رسانه به طرف مقابل برساند.
 
انتهای پیام/
 








تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن