تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816347593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهمترین اولویت تقویت بنیان خانواده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مهمترین اولویت تقویت بنیان خانواده است یزد - ایرنا - مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: مهم ترین اولویت در جامعه اسلامی تقویت بنیان خانواده است .


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، ˈفخر السادات خامسی هامانهˈ در دیدار با امام جمعه یزد، با تاکید بر نقش خانواده به عنوان نخستین نهاد اجتماعی گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، برای گره گشایی از امور بانوان باید از خانواده آغاز کنیم.
وی اظهار داشت: از این رو قصد داریم که برنامه های در دست انجام دفتر امور بانوان و خانواده استانداری را بر اساس همین محور و با تاکید بر تقویت بنیان خانواده پیش ببریم.
مدیر کل دفتر بانوان و استانداری، ضمن بیان تاریخچه ای از آغاز فعالیت اداره امور بانوان و خانواده استانداری ، برنامه های مد نظر از سوی این دفتر در راستای تقویت بنیان خانواده را در 3 محور نام برد .
هامانه توضیح داد: تسهیل در ازدواج جوانان و رفع موانع ازدواج آنها، آسیب شناسی عوامل تخریب خانواده و اطلاع رسانی در خصوص جایگاه رفیع خانواده با تاکید بر آموزه های مذهبی و تقویت مواردی چون دانش، علم و ایمان، معنویت و تقوا از مواردی است که این دفتر برای پیشبرد کار خود در نظر دارد.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری دراین مورد که الگوی زنی که اسلام می خواهد بسازد چیست گفت: بر همین اساس دفتر امور بانوان تلاش دارد که با اولویت قرار دادن الگوهایی مطابق اسلام، در اقداماتی مانند شناسایی زنان نخبه و توانمند در همه زمینه ها، تشکیل کمیته های کارشناسی برای آسیب شناسی مشکلات زنان و ارائه راهکار در این خصوص، حمایت و بستر سازی برای حضور فعال بانوان در عرصه های سیاسی اجتماعی و اقتصادی در چارجوب خانواده، برنامه ریزی برای مهارت زایی از طریق تعادل و همکاری بین بخشی میان ادارات استان و ارتقای جایگاه آنها است.
وی همچنین به همایش تجلیل از زنان برگزیده استان و برگزاری مراسم بزرگداشت مقام زن به عنوان برنامه های آتی این دفتر اشاره کرد.
وی گفت: با توجه به توانی که دشمنان برای فروپاشی نظام خانواده در کشور ما به کار گرفته اند، ما باید در این حوزه تدبیری اتخاذ کنیم؛ چراکه اساس زندگی ما و هدف ما بر اساس کانون خانواده و تحکیم بنیان آن بنا شده است.
وی افزود: سبک زندگی کنونی که با آن مواجه هستیم رو به فرسوده شدن جمعیت، عدم تشکیل خانواده و نبود حضور دلگرمی در میان زن و مرد پیش می رود و این با افزایش آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج در سال های اخیر رابطه مستقیمی دارد.
نمینده ولی فقیه در استان یزد با طرح این پرسش که حال چرا چنین اتفاقی افتاده است، گفت: اکنون دیگر نمی توانیم بپذیریم که بانوان تنها خانه دار باشند و از استعداد ها و توان های آنها برای حضور در جامعه استفاده نشود. از این رو، به نظر می رسد که باید به گونه ای دیگر اندیشید و در کنار حضور در جامعه، تقویت بیش از پیش بنیان خانواده و تلاش برای حضور بیشتر بانوان در کانون خانواده را در نظر گرفت.
وی خطاب به نمایندگان بانوان در دستگاه های اجرایی گفت: به نظر من، لازم است که شما خود دست به کار شوید و در تحقق مواردی از این دست که موجب افزایش حضور شما در کانون خانواده در کنار فغالیت های شما در دستگاه تان می شود اقدام کنید.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار یزد افزود: لازمه تحقق این مهم، کاهش ساعت کاری بانوان شاغل و در صورت امکان، انجام بخشی از امور کاری آنها در منزل است.
هامانه گفت: چراکه به گفته ایشان حفظ بنیان خانواده، بازگشت به الفت ها، محبت ها و تربیت ها به مراتب ارزشمند ترین اولویت های بانوان شاغل است.
در این دیدار همچنین، نماینده های بانوان در دستگاه های اجرایی به بیان پاره ای درخواست های خود پرداختند و از جمله مواردی که مطرح شد، حمایت امام جمعه استان برای کاهش ساعت کاری بانوان شاغل در دستگاه ها و ارایه راهکاری برای افزایش نشاط اجتماعی در میان بانوان شاغل و همچنین خانواده های یزدی بود. همجنین اشاره ای به نبود امنیت در بافت تاریخی شهر به ویژه مسیر رفت و آمد دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد به عنوان یک مکان پر تردد شد.
در پایان نیز آیت الله ناصری در خصوص یاد آوری موضوع نبود امنیت در بافت تاریخی یزد سپاسگزاری کرد و در مورد کاهش ساعت کاری بانوان شاغل به بانوان پیشنهاد داد.
وی گفت: این موضوع را به مراجع بالاتر ارجاع دهند و ایشان نیز برای تحقق این مهم که نقش بسزایی در تقویت بنیان خانواده خواهد داشت اعلام حمایت کردند.
پس از این دیدار، مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری به همراه نمایندگان بانوان در دستگاه های اجرایی استان برای زیارت مزار شهدا راهی مسجد حظیره شدند.ک1
7536/1968
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن