تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806941092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چوبر ، شهر باغ های کیوی برای مسافران نوروزی آغوش گشوده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چوبر ، شهر باغ های کیوی برای مسافران نوروزی آغوش گشوده است آستارا - ایرنا - هنوز به چوبر نرسیده، باغهای کیوی در دو طرف جاده تو را به سوی خود می خواند. چوبر تالش به شهر باغهای کیوی معروف است.


به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا چوبر ، یک نام قدیمی و آشنا برای شهری می باشد که هنوز به 10 سالگی خود نرسیده است.
چوبر شهری در شمال تالش است که یکی از شهرهای پنج گانه این شهرستان به شمار می رود و با بیش از 10 هزار نفر جمعیت از توابع بخش حویق است.
چوبر قدمتی دیرین و تاریخی چند صد ساله داشته و همواره نام چوبر با نام تالش همزاد و همراه بوده و یکی از مناطق تاثیرگذار شهرستان در عرصه های مختلف بوده است.
امروز چوبر را بایستی شهر باغهای کیوی نامید.
محصولی که چوبر را بیش از گذشته بر سر زبانها انداخته است و می رود که این محصول چوبر بازارهای بین المللی را نیز به تسخیر خود در آورد.
اگر چه تاسیس شهرداری در چوبر توانست تحولی در زندگی مردمان منطقه ایجاد کرده و منشا خدمات باشد اما نباید از نظر دور داشت شهرهای تازه تاسیس دارای مشکلاتی حاد می باشند و برای تقویت زیر ساختهای خود همواره نیازمند حمایتهای دولتی و مشارکتهای مردمی هستند تا با تدبیر و ارائه راهکارهای مناسب برای پیشبرد روند طرح های خدماتی و رفاهی بتوانند اثرات مثبت و تحولات خوبی را برای شهر و شهروندان به جا بگذارند.
یکی از ویژگیهای شهر چوبر همانند سایر شهرهای تالش نزدیکی آن به کوه و دریا است؛ زیبایی خاص و ویژه ای که مختص تالش است.
چوبر دارای مردمانی نجیب و شریف و متعهد و به جهت قرار گرفتن باغ کاج در شمال شرق این شهر و نزدیک بودن به ساحل دریا دارای قابلیت گردشگری و جاذبه مناسب تفریحی و گردشگری بوده و به شهر کیوی و عسل معروف است.
شهردار چوبر در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به برنامه ریزی شهرداری چوبر در راستای توسعه و ایجاد فضاهای گردشگری در این شهر و با توجه به قرار گرفتن باغ کاج 60 هکتاری در شمال شرق شهر چوبر که دارای قابلیت گردشگری و جاذبه مناسب برای توسعه فضای تفریحی و گردشگری است ، توجه به این امر موجب توسعه زیر ساخت گردشگری طبیعی در منطقه خواهد شد.
سید یونس هاشمی افزود: اگر چه هم اکنون نیز این باغ زیبا دارای فضای مناسب طبیعی برای گردشگران است ولی برنامه توسعه و تجهیز آن به امکاناتی نظیر چندین آلاچیق و راه اندازی بوفه مرکزی می تواند این منطقه را به یکی از زیباترین طرح های ساحلی شمال تبدیل کند.
به گفته هاشمی در دو سال گذشته مسافران و گردشگران بسیاری در این مکان پذیرایی شده اند.
وی بیان کرد: مهم ترین نیاز گردشگری این شهر ایجاد جاده دسترسی به مناطق کوهستانی و خوش آب و هوای حوزه غربی چوبر است.
وی گفت: در طول سال ده ها هزار دوستدار طبیعت گیلان و استانهای مجاور برای دیدن مناطق بکر طبیعی به ویژه آبشارهای کوهستانی به چوبر سفر می کنند ، اما نبود راه مناسب شرایط دسترسی را به وجود نمی آورد.
وی ادامه داد: نبود راه مناسب سبب طولانی شدن راه گردشگران تا پنج برابر شرایط مناسب می شود و عملا جذابیت های جلب گردشگر زیاد از دست می رود.
شهردار چوبر با اشاره به اینکه شهروندان در انتظار اقدامات و توجه ویژه مسوولان استانی و شهرستانی به این شهر هستند ، گفت: جاده جنگلی ال کیوی و مناظر بکر آن و بقعه نرگس خاتون در چوبر از دیگر مناطق گردشگری این شهر است.
وی بیان کرد: وجود باغهای بزرگ کیوی و همچنین مراکز پرورش نهال کیوی این منطقه را در سطح استان به عنوان مرکز اصلی کشت کیوی تبدیل کرده است.
شهردار چوبر بقعه نرگس خاتون ، مناطق جنگلی زیبا و دیدنی و سواحل زیبا را از جمله دیگر دیدنی های این شهر اعلام کرد.
وی اظهار کرد: رنگ آمیزی جداول ، چراغانی ورودی شهر ، نصب بنر و پرده تبریک و خیر مقدم از دیگر اقداماتی است که برای استقبال از مهمانان نوروزی انجام شده است.
وی ادامه داد: اقداماتی که انجام شده و یا در حال انجام است مرهون کمک و همکاری شهروندان چوبری می باشد اما همه اینها نیز کافی نبوده و نیازمند توجه ویژه از سوی مسوولان هستیم تا این شهر جدید را با مشکلات متعدد اداره کنیم.
وی اظهار کرد: با توجه به بافت روستایی ، این شهر جهت ساماندهی و توسعه نیازمند همکاری و مشارکت شهروندان است و با توجه به نقش موثر مردم در توسعه و عمران این شهر و ایجاد رفاه و ارائه خدمات شهری انتظار داریم مردم با مشارکت عملی و فکری جهت آماده کردن بستری مناسب برای ایجاد زیر ساختهای مناسب و تحولات گسترده که لایق شهروندان است ، مجموعه شورا و شهرداری را حمایت کنند.
شهردار چوبر اضافه کرد: ایجاد فضای سالم برای حضور و مشارکت مردم در مدیریت شهری از اقداماتی است که شهرداری با ایجاد تعاملی سازنده بین ارکان شهر یعنی مردم و شورا و شهرداری برای تحقق آن تلاش می کند تا شهر را به سوی رشد و توسعه هدایت کرده و زیر ساختهای مناسبی را برای این امر مهیا کند.
هاشمی همچنین گفت: آنچه که بیش از همه برای ما مهم است تحقق شعار ˈشهرداری به منزله خانه دوم شهروندان نیازمند همکاری و مساعدت می باشدˈ است تا مشارکت فکری و عملی مردم بتواند مشکلی از مشکلات شهر را حل کند.
شهرستان تالش در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.ک/4
7106 / 535 / 695
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن