تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820967068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقشه راه در بخش آب استان قزوین تهیه شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین روزبه:
نقشه راه در بخش آب استان قزوین تهیه شود
قزوین- خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: برای حل مشکل کم آبی و بحران دشت قزوین نیازمند نقشه راه، تعیین سهم آب استان از سد طالقان و ارائه راهکاری اجرایی و دقیق از سوی کارشناسان هستیم.



به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی روزبه در اتاق فکر آب استان قزوین که سه شنبه شب دراستانداری قزوین تشکیل شد اظهار داشت: برای سال آینده باید طرحی داشته باشیم و با هماهنگی مدونی در جلسات شرکت کنیم تا این وضعیت مدیریت شود.

استاندار قزوین بیان کرد: هشدارها و زنگ خطری که به صدا درآمده باید مسئولان را بیدار کند و همه دنبال راهکاری باشیم و بدانیم این مشکل قطعی است و اگر امروز چاره کار را پیدا نکنیم فردا باید هزینه زیادی متقبل شویم و منابع خود را از دست رفته ببینیم.

روزبه اظهار داشت: در تعدادی از روستاهای استان مردم فریاد واعطشا می زنند و اگر دیر بجنبیم شاهد مهاجرت روستائیان خواهیم بود لذا باید به سوال پاسخ دهیم که امروز چه باید کرد و چه روشی را دنبال کنیم تا وضعیت از این بدتر نشود.

وی بیان کرد: باید بپذیریم که خیلی ها غفلت کرده اند و کار به اینجا رسیده  و حتی چاه غیر مجاز را قانونی کردیم تا وضعیت کنترل شود که این کار هم محقق نشد لذا تشکیل اتاق فکر برای آن است که کارشناسان و پیشکسوتان به ما بگویند که چه کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: باید نقشه راه داشته باشیم و در اولین گام سهم حقابه استان از سد طالقان مشخص شود و در خصوص پساب هم لازم است به صورت متمرکز عمل کنیم و ببینیم برای مدیریت پساب چه کار درستی را انجام دهیم.

اطلاع رسانی در خصوص کم آبی ضعیف است

روزبه در ادامه گفت: در حالی که شرایط بحرانی است اما چون این موضوع بخوبی به مردم منتقل نشده هنوز مردم نگران شرایط کم آبی نیستند و مصرف همچنان بالاست و در آستانه عید باز هم شاهد شستشوی فرش و لوازم خانه از سوی مردم هستیم که منطقی نیست.

استاندار بیان کرد: باید مردم را در جریان وضعیت بحران آب قرار دهیم و از آنها بخواهیم در مصرف آب صرفه جویی کنند وگرنه با قطعی آب مواجه خواهیم شد.

وی افزود: بحران آب در استان باید مدیریت شود و با نگاه کارشناسی لازم است در کشت محصولات غیر ضروری که آب زیادی لازم دارد تجدید نظر کنیم و آبیاری سنتی نیز به مدرن تبدیل شود تا شرایط بهبود یابد.

روزبه گفت: از نخبگان، کارشناسان و پیشکسوتان این حوزه انتظار داریم طرح و ایده و راهکار بدهند و در استانداری آمادگی کامل داریم در صورت لزوم موارد را از مرکز پیگیری و با کمک مسئولان کشوری آن را اجرایی کنیم.

در این جلسه به پشنهاد استاندار مقر شد با تشکیل کمیته ای تخصصی از کارشناسان اداران آب منطقه ای،جهاد کشاورزی،  آب و فاضلاب روستایی و شهری، معاونت عمرانی استانداری و سایر کارشناسان و مشاوران موضوعات مهم بحران آب تعریف و در جلسات متعدد راهکارهای حل آن تدوین و به استاندار اعلام شود.


 


۱۳۹۲/۱۲/۲۷ - ۲۲:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن