تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821257095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا از خاک افغانستان به عنوان آزمایشگاه سلاح استفاده کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده مجلس سنای افغانستان: آمریکا از خاک افغانستان به عنوان آزمایشگاه سلاح استفاده کرد کابل – ایرنا – نماینده مجلس سنای افغانستان روزسه شنبه با انتقاد شدید از سیاست های دوگانه آمریکا، افغانستان را آزمایشگاه سلاح های آمریکایی توصیف و واگذاری تجهیزات نظامیان آمریکا در افغانستان را به پاکستان، محکوم کرد.


به گزارش ایرنا ˈبلقیس روشنˈ عضو مجلس سنای افغانستان روز سه شنبه در نشست این مجلس با انتقاد از انتقال تجهیزات نیروهای امریکایی از افغانستان به پاکستان، گفت آمریکا فقط از خاک افغانستان به عنوان آزمایشگاه سلاح های خود استفاده کرد و به تعهداتش پایبند نبود.
روشن افزود: اقدام آمریکایی ها در تحویل سلاح به پاکستان بر خلاف تمامی تعهدات بین المللی این کشور مبنی بر تقویت و تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان است.
این نماینده مجلس افغانستان در عین حال از دولت حامد کرزی انتقاد کرد که قادر به ترغیب نظامیان آمریکایی برای تحویل سلاح های خود به دولت افغانستان نبوده است.
روشن از واشنگتن خواست تجهیزات نظامی خود را از افغانستان خارج نکند و آن را در اختیار نیروهای امنیتی افغان قرار دهد که قادر به مقابله با تروریسم باشند.
دیگر نمایندگان مجلس سنای افغانستان نیز تاکید کردند در حالیکه افغانستان همچنان قربانی ترویسم است و نیاز به تقویت نیروهای امنیتی و ارتش خود برای مقابله با تروریستها دارد، آمریکا در نظر دارد تجهیزات جنگی خود را در افغانستان به پاکستان تحویل دهد.
ˈعلی اکبر جمشیدیˈ دیگر عضو مجلس سنای افغانستان هم در نشست امروز این مجلس گفت:ˈ امریکا در قبال افغانستان سیاست های دوگانه ای اتخاذ کرده است که واگذاری تجهیزات نظامی به پاکستان نیز نشان دهنده این موضوع استˈ.
جمشیدی افزود:افغانستان همچنان قربانی تروریسم است و پاکستان لانه تروریسم، از این رو اقدام آمریکا در تحویل سلاح به پاکستان قابل توجیه نیست.
این نماینده مجلس سنای افغانستان گفت:اگر امریکا در قبال افغانستان سیاست دوگانه را در پیش نگرفته است، چرا تجهیزات نظامی خود را در اختیار کشوری قرار می دهد که پناهگاه تروریست هاست در حالیکه نیروهای افغان شدیدا به این تجهیزات نظامی نیاز دارند.
نیویورک تایمز دو روز پیش در گزارشی اعلام کرد امریکا قصد دارد تجهیزات نظامی خود به میزان 7 میلیارد دلار را در افغانستان به پاکستان واگذار کند.
به گفته نیویورک تایمز گفتگوها در خصوص چگونگی تحویل این تجهیزات نیروهای امریکایی به پاکستان از ماهها قبل میان طرفین آغاز شده است که به توافق هایی نیز دست یافته اند.
آساق/ت/1501
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن