تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815693538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مختومه شدن بيش از يک هزار پرونده در هيأت عمومي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ اسفند ۱۳۹۲ (۱۴:۱۲ب.ظ)
رئيس ديوان عدالت اداري خبر داد: مختومه شدن بيش از يک هزار پرونده در هيأت عمومي رئيس ديوان عدالت اداري گفت: امسال بيش از يک هزار پرونده در هيأت عمومي ديوان مختومه شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام والمسلمين منتظري در خصوص وضعيت پرونده‌ها در هيأت عمومي ديوان اظهار داشت: در ابتداي امسال موجودي هيأت عمومي ديوان 2 هزار و 17 فقره پرونده بوده است و در سال جاري نيز يک هزار و 247 فقره پرونده براي هيأت عمومي ارسال شده است كه يک هزار و 30 فقره پرونده در سال 92 در هيأت عمومي مختومه و 2 هزار و 234 فقره نيز موجودي آخر سال جاري در هيأت عمومي است.
به گزارش روابط عمومي ديوان عدالت اداري، رئيس ديوان عدالت اداري اعلام کرد: بر خلاف تصور موجود، آمار حاکي از آن است که افتتاح دفاتر نمايندگي ديوان عدالت اداري در استان‌ها، موجب افزايش پرونده‌هاي ورودي به اين نهاد قضائي نشده است.
حجت الاسلام والمسلمين منتظري با تسليت ايام عزاداري حضرت فاطمه زهرا (س) با ارائه ي گزارش آماري از عملکرد سال گذشته اين نهاد قضائي در آخرين جلسه هيأت عمومي ديوان در سال 92 گفت: سال 1392 با 58 هزار و 496 فقره پرونده مانده از قبل آغاز شد ودر اين سال تا 15 اسفندماه جاري 121 هزار و 946 فقره پرونده نيز ثبت دادخواست شده است.
وي افزود: اگر چه اين آمار دلالت بر افزايش ورودي‌هاي ديوان نسبت به سال قبل دارد، اما؛ درصد افزايش آمار سال 92 نسبت به سال قبل آن، از سال 91 نسبت به سال 90 کمتر بوده است.
رئيس ديوان عدالت اداري اظهار داشت: در سال جاري 93 هزار و 159 فقره پرونده در شعب بدوي رسيدگي و مختومه شده است و تعداد پرونده‌هاي باقي مانده براي سال جديد نيز 87 هزار و 283 فقره است که اين تعداد نسبت به موجودي سال قبل 47 درصد افزايش نشان مي‌دهد.
وي گفت: در مجموع تعداد پرونده‌هاي ورودي در سال 92 در مقايسه با سال 91 بيش از 4/11 درصد افزايش داشته است. حجت الاسلام والمسلمين منتظري در ارتباط با وضعيت پرونده‌ها در هيات عمومي ديوان نيز اظهار داشت: در ابتداي سال 92 موجودي هيات عمومي ديوان 2 هزار و 17 فقره پرونده بوده و در سال جاري نيز يک هزار و 247 فقره پرونده براي هيات عمومي ارسال شده است كه يک هزار و 30 فقره پرونده درسال 92 در هيأت عمومي مختومه شده و 2 هزار و 234 فقره نيز موجودي آخر سال جاري در هيأت عمومي است.
وي با اشاره به نوع آراي صادره از سوي هيأت عمومي در پرونده‌هايي که مورد رسيدگي قرار گرفته، اظهار داشت: آراي صادره براي پرونده‌هاي رسيدگي شده در هيأت عمومي، 80 مورد ابطالي، 63 مورد تعارض آراء، 148 مورد منتهي به قرار موضوع ماده 85 و 80 مورد نيز منتهي به قرار موضوع ماده 81 بوده است.
حجت الاسلام والمسلمين منتظري ادامه داد: در هيأت‌هاي تخصصي نيز 692 فقره پرونده رسيدگي شده و موجودي آن براي سال جديد 930 فقره است.
رئيس ديوان عدالت اداري با بيان اينکه شعب تجديدنظر پس از قانون جديد کار خود را آغاز کرده است، تصريح کرد: در اين شعب علاوه بر 15 فقره پرونده از قبل، 9هزار و 654 مورد پرونده وارده ثبت شده است که يک هزار و 779 فقره آن مورد رسيدگي قرار گرفته و 7 هزار و 890 فقره نيز در انتظار صدور راي قرار دارد.
وي ضمن اشاره به اينکه با استقرار قانون جديد ديوان عدالت اداري و پايان يافتن رسيدگي به پرونده‌هاي مانده از قبل در شعب تشخيص اين شعب تعطيل خواهد شد، گفت: در شعب تشخيص يک هزار و 354 فقره پرونده موجود بود که با 2 هزار و 746 فقره وارده و 3 هزار و 182 فقره مختومه، 929 مورد از پرونده‌ها براي سال 93 مانده است.
حجت الاسلام والمسلمين منتظري در ادامه به اتمام راه اندازي دفاتر نمايندگي ديوان عدالت اداري در مراکز استان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: با افتتاح آخرين دفتر نمايندگي ديوان در استان مازندران دسترسي مردم در تمام استان‌هاي کشور به اين نهاد قضائي تسهيل شده است.
وي گفت: بر اساس قانون پنجم توسعه و قانون تشکيلات و آيين دادرسي ديوان ما موظف بوديم که در استان‌ها اين دفاتر نمايندگي را ايجاد کنيم و از آنجايي که يکي از وظايف اين دفاتر ارائه مشاوره و معاضدت قضايي به مردم است، اميدواريم اين مشاوره‌ها موجب راهنمايي درست مردم شده و مسايل آنان را تا حد مقدور حل کند.
رئيس ديوان عدالت اداري در پايان با قدرداني از زحمات قضات، مديران و کارکنان ديوان عدالت اداري و همچنين تبريک سال جديد اظهار اميدواري کرد که در سال آينده همکاران با اهتمام و همت عالي نسبت به انجام وظايف خود اقدام کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن