تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815290854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون استاندار:ˈال.آر.تیˈ به جای منوریل در کرمانشاه اجرا می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون استاندار:ˈال.آر.تیˈ به جای منوریل در کرمانشاه اجرا می شود کرمانشاه - ایرنا معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه دلایلی از جمله ایجاد تنها 300 کیلومتر منوریل در دنیا با گذشت 200 سال از اختراع این وسیله نقلیه، خاصیت عبور منوریل تنها در ارتفاع، ظرفیت کم جابجایی مسافر و کاربری تفریحی، گردشگری منوریل را از معایب منوریل برشمرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمجتبی نیک کردارˈ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد که این دلایل برای اینکه خط قرمزی بر منوریل کرمانشاه کشیده شود و احداث قطار سبک شهری یا ال آر تی در دستور کار قرار گیرد، کافی است.
وی ادامه داد: احداث منوریل در کرمانشاه از مصوبات شورای ترافیک استان در سال 88 بوده است که تاکنون تنها دارای حدود 10 درصد پیشرفت در اجرا می باشد.
وی افزود: منوریل از زمان اختراع آن در سال 1821 میلادی تاکنون در دنیا، تنها 300 کیلومتر از آن اجرا شده است در حالیکه هم اینک 12 هزار کیلومتر مترو در دنیا احداث شده و این علامت سووال بزرگی است که احداث منوریل را با چالش مواجه می کند.
وی همچنین انحصار دو کشور امریکا و ژاپن در فن آوری منوریل را یکی دیگر از ضعف های آن برشمرد و گفت: با این حال هزینه نگهداری و تعمیرات آن نیز برای ما مشکل ساز می شود.
نیک کردار با سیاسی توصیف کردن مصوبه منوریل شهر کرمانشاه، اظهار کرد که خوشبختانه در مصوبه شورای ترافیک استان به این مساله که اجرای این پروژه از میدان آزادی تا میدان فردوسی باید به صورت زیرزمینی اجرا شود، دیده شده است و همین مساله امکان اجرای این پروژه به صورت ال.آر.تی را به ما می دهد زیرا منوریل را نمی توان به صورت زیرزمینی اجرا کرد و در این صورت باید طراحی واگن ها را تغییر داد که کاری پرهزینه است علاوه بر این حرکت منوریل بر روی یک تیر بتنی 20 متری باعث می شود که اجرای سوزن آن با هزینه بسیار گزافی همراه شود.
وی اظهار کرد که از زمان روی کار آمدن استاندار کرمانشاه، وی کار بازنگری در این پروژه را در برنامه های خود گنجاندند و بعد از مطالعات انجام شده به این نتیجه رسیدیم که این پروژه باید به صورت قطار سبک شهری یا ال آر تی اجرا شود.
نیک کردار گفت که در طراحی جدید این قطار شهری، برنامه برای افق 1410 خورشیدی و توان جابجایی 16 هزار مسافر در ساعت نیز دیده شده است.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین دعوت از معاون زیر کشور به کرمانشاه و بازدیدی که وی از سراسر این خط ریلی داشت را یادآور شد و گفت: بعد از این بازدید و یک نشست سه ساعته با آقای خندان دل، ایشان موافقت کردند که پروژه از میدان آزادی تا میدان فردوسی به صورت زیرزمینی اجرا شود که با توجه به جایگاه ایشان به عنوان رییس شورای عالی ترافیک کشور، دستاورد بزرگی برای کرمانشاه محسوب می شود.
وی با بیان اینکه خیابان مدرس، شناسنامه و هویت شهر کرمانشاه است، تاکید کرد که نباید با ایجاد ستون های منوریل در این خیابان، چهره آن را مخدوش کنیم و حتی تصمیم داریم تا با ایجاد خط قطار سبک شهری زیرزمینی در این خیابان، تردد سواره را از آن قطع کنیم و با ایجاد مبلمان شهری و سنگفرش این خیابان، آن را به مردم شهر واگذار کنیم زیرا این خیابان از دیرباز مورد علاقه مردم بوده است.
نیک کردار گفت: تغییرات حاصل شده در قطار شهری کرمانشاه در شورای ترافیک استان مصوب شده و باید آن را در کمیته فنی شورای عالی ترافیک کشور و سپس در شورای عالی ترافیک به تصویب برسانیم.
وی گفت: تلاش می کنیم تا مجوزهای لازم را در چند ماه پیش رو اخذ کنیم و کار احداث ال آر تی کرمانشاه را آغاز کنیم.
571/567
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن