محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1827031389
سفر به اعماق تاریخ با انیمیشن های سنگی کامبادن/ تجربه تفرج در محدوده فرمانروایان راز آلود
واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
استانها > غرب > کرمانشاه گزارش مهر/
سفر به اعماق تاریخ با انیمیشن های سنگی "کامبادن"/ تجربه تفرج در محدوده فرمانروایان راز آلود
کرمانشاه ـ خبرگزاری مهر: کوه های زاگرس در محدوده استان کرمانشاه اوج مجد و عظمت ایران زمین را در قالب قابهای سنگی از نقش برجسته ها و کتیبه های به جای مانده از فرمانروایان تمدن ایرانی را برسینه ستبر خود هک کرده اند و مردم ایران زمین را برای سفر به اعماق تاریخ به سوی خود فرا می خوانند.
به گزارش خبرنگار مهر، کرمانشاه به دیار سنگ و آب شهرت گرفته است. کتیبه های چند هزار ساله و نقش برجسته هایی که اثر دست هنرمندان باستانی ایران زمین و قاصد فرمانروایان سلسله های دور هستند. لذت گردشی فرا تر از تاریخ و عبور از زمان حال به گذشته های راز آلود را فقط با خیره شدن به این مناظر می توان تجربه کرد. شاید بتوان با تقسیم بندی آثار تاریخی و گردشگری استان کرمانشاه به سه دسته قبل از اسلام، پس از اسلام و جاذبه های گردشگری طبیعی بهتر با آنها آشنا شد. خبرگزاری مهر در سه گزارش مجزا نگاهی به این جاذبه های باستانی و طبیعی استان کرمانشاه خواهد داشت. این گزارش نگاهی به آثار باستانی و پردشگری استان کرمانشاه به جای مانده از دوره پیش از اسلام خواهد داشت. کرمانشاه با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و سیاسی، در همه دوران تاریخ از نظر استراتژیک از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. به جرات می توان کرمانشاه را از قدیمی ترین و تاریخی ترین شهرهای ایران زمین محسوب کرد. شکوفایی این شهر در دوار تاریخ کهن این مرز و بوم از سابقه ای بس طولانی و مستند برخوردار است. وجود آثار تاریخی و باستانی متعلق به دوران شکوفایی امپراطوری ایران در دوران هخامنشی، اشکانیان و ساسانیان در گوشه و کنار این شهر جای گرفته است. تعداد آثار باستانی کرمانشاه به حدی است که ذکر آنها در این مقال هرگز نمی گنجد. ولی سعی شده است که برخی از اماکن دیدنی و باستانی این شهر را به صورت اجمالی برای آشنایی بهتر و بیشتر هم وطنان معرفی کنیم. کتیبه بیستون؛ نماد شکوه ایران زمین بیستون یا همان بهستون، نام امروزی یک صخره برافراشته در شمال یک راه باستانیِ پر رفت و آمد بر سر راه عبور کاروانها و نظامیان از بابل و بغداد به سوی کوههای زاگرس و اکباتان بوده، است.
این گنجینه تاریخی در فاصله حدود 20 کیلومتری شهر کرمانشاه قرار دارد. نام پارسی باستان این کوه "بغستان" و "بگستان" به معنی جایگاه خدایان و در نوشته های یونانی "بگیستانن" (اُروس) است. بیستون به علت شرایط جغرافیایی، همیشه از آغاز زندگی بشر تا به امروز مورد توجه بوده و آثاری از هر دوره ای از تاریخ را در خود جای داده است. امروزه در محوطه تاریخی بیستون بطول تقریبی ۵ کیلومتر و عرض ۳ کیلومتر که آثاری را از دوران پیش از تاریخ تا به امروز در بردارد ۲۸ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. این آثار شامل: "غار شکارچیان"، "غار مرخرل" ،"غار مر تاریک"، "غار مر آفتاب"، "غار مر دودر"، "تپه نادری"، "سراب بیستون"، جاده تاریخی حاشیه سراب، بقایای گورستان قدیمی، دژ تاریخی مدفون، نیایشگاه مادی، نقش برجسته و کتیبه داریوش بزرگ، مجسمه "هرکول"، نقش برجسته "متریدات دوم"، نقش برجسته "گودرز"، سنگ "بلاش"، پرستشگاه پارتی، بقایای شهر پارتی، بقایای بنای ساسانی، فرهاد تراش، بقایای پل ساسانی، بقایای سد ساسانی، سنگهای تراشخورده ساسانی کاروانسرای ایلخانی، بقایای بنای ایلخانی، کاروانسرای صفوی، وقف نامه "شیخ علی خان زنگنه" و پل بیستون است. البته باید مهمترین اثر باستانی در این محوطه را نقش برجسته و کتیبه داریوش بزرگ عنوان کرد که به نخستین سال فرمانروایی داریوش بزرگ از امپراطوران هخامنشی تعلق دارد. خط به کار رفته در این کتیبه از نوع خطی میخی پارسی باستان است و می توان اطلاعات بسیاری از فرهنگ مردم آن زمان همانند پوشاک، طرز آرایش، نوع اسلحه ها سربازان هخامنشی و همچنین اعتقادات مذهبی را در این سنگ نبشه به راحتی مشاهده کرد. این نقش برجسته در سطحی عمودی به بلندی ۳ متر و در پهنای ۵/۵ متر قرار گرفته است. داریوش بزرگ، لباسی پارسی بر تن دارد، ریشی آشوری دارد و تاجی کنگره دار بر سر گذاشته است و در سمت چپ این کتیبه قرار دارد. داریوش که در دست چپش کمانی دارد، پای چپ خود را بر سینه نخستین دشمنش، "گئومات" گذاشته است و گئومات دست هایش را به حالت التماس به بالا دراز کرده است. پشت سر گئومات، نقش ۸ تن اسیر تراشیده شده است. گردن های این اسیران را با طناب به یکدیگر و دست هایشان را از پشت سر بسته اند. بر فراز سر اسیران، رو به روی داریوش، نقش "فروهر" قرار دارد و داریوش دست راست خود را به نشانه نیایش "اهورامزدا" به بالا بلند کرده است. چند سال پیش از سوی سازمان "یونسکو" کتیبه بیستون ثبت جهانی شده است و این خود می تواند مقدمات توسعه و شناساندن بیشتر این مجموعه را فراهم کند. این محل تاریخی هر ساله پذیرایی هزاران مسافر داخلی و توریسم خارجی است. طبیعت دل انگیز و اب و هوایی مطبوع به زیبایی این مجموعه افزود است. "طاق بستان" نخستین نقاشی سه بعدی تاریخ محوطه تاريخي طاق بستان در دامنه كوهي به همين نام و در كنار چشمه اي در شمال شرقي حاشيه شهر كرمانشاه واقع شده است. در اين محوطه، آثاري از دوره ساساني وجود دارد كه شامل سنگ نگاره اردشير دوم و دو ايوان سنگي بنام هاي ايوان كوچك و بزرگ است. مهمترين اثر در طاق بستان، ايوان بزرگ است كه از نظر معماري اطلاعات بيشتري را در اختيار ما قرار مي دهد. اين ايوان به شكل فضاي مستطيلي است. ديوار انتهاي ايوان به دو بخش تقسيم شده است.
بخش بالايي صحنه تاج ستاني شاه ساساني را نشان مي دهد و در بخش پائين نيز سواركاري نقش شده است. در صحنه تاج ستاني، پادشاه ساساني با صورتي سه ربعي و بدني تمام رخ بر روي سكويي ايستاده است. دست چپ را بر روي قبضه شمشير گذاشته و دست راست را به طرف اهورا مزدا دراز كرده است. متاسفانه به مرور زمان جزئيات سیمای شاه، آسيب ديده است ولي با توجه به آنچه كه باقيمانده صورت او فربه، گونه ها گوشتالو، چشم ها درشت و ابروها برجسته است. ريش او به وسيله خطوط موجدار عمودي نشان داده شده است. موهاي سر او مجعد و به صورت انبوه بر روي شانه ها آويخته است. در سمت چپ شاه، پيكره آناهيتا، با صورت و بدني تمام رخ نقش شده كه بر روي سكويي ايستاده است. در دست چپ او سبوي آب و در دست راستش حلقه روبان داري ديده مي شود كه به طرف شاه دراز كرده است. او داراي صورتي گرد و چانه اي كوتاه است، بخشي از موهاي سر او به صورت گيسوي بافته در دو طرف صورت آويخته و بخش ديگري از آن به صورت انبوه بر روي شانه ها آويخته است. در بخش پائين ديوار انتهاي ايوان، نقش مرد سواره اي حجاري شده كه حريفي پيش روي ندارد. اين سوار با صورتي سه ربعي و بدني تمام رخ سوار بر اسب قوي هيكلي است. اين شخص كلاه خودي بر سر دارد كه تمام صورت و گردن او را مي پوشاند، به طوري كه فقط چشمان او مشخص است. بسياري از تاریخ دانان و نیز جغرافیاشناسان، نقش اين اسب سوار را "خسرو پرويز" معرفي كرده اند كه سوار بر اسب معروفش شبديز است. معبد "آناهیتا"؛ جایگاه الهه آب ایرانیان باستان معبد معروف "آناهيتا" دومین بنای سنگی ایرانیان باستان، در مركز شهر كنگاور قرار دارد. این شهر، بر سر راه همدان به كرمانشاه واقع شده است.
معبد آناهیتا بر روي تپه ای طبيعي با ارتفاع 32 متر ساخته شده است. نقشه بناي كنگاور چهار ضلعي است كه هر ضلع آن به شكل صفه اي به قطر 18 متر است. معبد آناهیتا متعلق به آناهیتا، الهه پاکی و محلی برای نیایش آب بوده که یکی از چهار عنصر مقدس و مورد احترام ایرانیان باستان است. آناهیتا ایزد بانوی آبهای روان، زیبایی، فراوانی و برکت در دوران پیش از اسلام بوده است. محققین این بنا را کاخی ناتمام برای خسرو پرویز معرفی کردهاند. عدهای نیز زمان ساخت آن را به اواخر سده سوم و آغاز سده دوم قبل از میلاد و عده دیگر آن را به سده اول قبل از میلاد نسبت داده اند مصالح عمده این دیوار را سنگ غیر حجاری شده و ضخیمی تشکیل میدهد که با استفاده از ملاط گچ، روی هم تثبیت شدهاند. آخرین بخش از معماری بنای کنگاور را بقایای معماری فراز تپه تشکیل میدهد، این بخش شامل دیوارهای به قطر 6 متر است که محدودهای در حدود یک هزار و 200متر مربع را شامل میشود که در جهت شرقی غربی ساخته شده است. به طور کلی در معبد آناهیتا ستون بندی بنا به صورت ردیفی و متوازی در جهار جنب محدوده خارجی بناست. در فضای میانی، صحن باز و بسیار بزرگ بر فراز سکویی محصور بین ستون ها و فضای کوچک مستطیل شکلی در راستای شرقی - غربی قرار دارد که ان هم با مجموعه ای از ردیفهای ستونهای کوتاه سنگی محصور می شده و به اعتقاد بسیاری از باستان شناسان فضای اصلی معبد بوده است. در تابستان سال ۱۳۴۷ برای نخستینبار هیاتی در تپه ناهید کنگاور به کاوشهای باستانشناسی پرداخت. پس از بررسیهای اولیه مشخص شد که از مجموع تپه ، تقریباً حدود 53 هزار متر مربع به بنای تاریخی اختصاص دارد که به جز چند سر ستون شکسته و تعدادی حجاریهای پراکنده در کنار کورههای آهکپزی که چند سال قبل از آن تعطیل شده بود چیز دیگری مشهود نیست. با آغاز فعالیتهای هیأت کاوش معبد آناهیتا در سال ۱۳۴۷ و پس از خرید و تخریب منازل مسکونی بالای تپه و اطراف آن نقشه و موقعیت مکانی این بنای تاریخی تهیه شد. معبد آناهیتا در سال 1310 توسط وزرات فرهنگ و هنر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. سنگ نوشته "آنوبانيني" دوران نگاشتین این سنگ نبشه تاریخی به 4800 سالن پیش برمی گردد. نقش برجسته آنوبانیني اثري به جا مانده از "آنوبانيني" پادشاه حکومت زاگرس نشین "لولوبيها" است.
این اثر باستانی در 120 كيلومتري كرمانشاه و در شهرستان سرپلذهاب و بر فراز صخرهاي معروف به "ميانكل" قرار دارد. با توجه به شباهت بسيار بين نقش برجسته آنوبانینی و كتيبه بيستون، ميتوان مقدمات آن را براي ثبت در فهرست آثار جهاني به عنوان الحاقيه بيستون آماده كرد. اين نقش برجسته يكي ازقديميترين نقش برجستههاي كشور است كه حداقل دو هزار سال از كتيبه داريوش قديميتر است. "تاق گرا"؛ شکوه معماری امپراطوری ساسانیان بناي "تاق گرا" یا "طاق شیرین "در گردنه "پاتاق" در مسیر كرمانشاه به سرپل ذهاب و در 15 کیلومتری این شهرستان در كنار راه باستاني سنگفرشي بنا شده كه فلات ايران را به بين النهرين ارتباط مي داده است. به علت تغيير مسير، اين راه و بناي تاق گرا اكنون در شيب هاي پائين جاده آسفالته قرار گرفته است. از نظر معماري، بناي تاقگرا، فضاي ايوان مانندي است كه تماماً از سنگ ساخته شده است.
اين بناي مستطيل شكل به ابعاد 86/4*70/7 متر است كه ورودي آن به طرف جنوب و مشرف بر جاده سنگفرش باستاني است. از لحاظ ساختاري، اين بنا به وسيله بلوك هاي سنگي ساخته شده است كه به صورت مكعب مستطيل تراشيده شده اند. مصالح داخلي ديوارها نيز از لاشه سنگ و ملاط گچ است. در مورد زمان ساخت اين بنا اختلاف نظرهايي وجود دارد بعضي آن را به دوره اشكانيان و برخي آن را به دوره ساسانی نسبت مي دهند. اما از مدارک باستانشناسی به دست آمده این چنین بر می آید که این بنا در اواخر دوره ساسانی و احتمالا زمان حکومت خسرو دوم (628-590م) ساخته شده است. اگرچه تاکنون کارکرد واقعی این بنا مشخص نشده، اما برای آن کارکردهای متفاوتی از جمله "یادگار احداث راه کاروانرو"، "توقف گاه موکب شاهی"، "اریکه سلطنتی"، "پاسگاه مرزی" و "بنای یادبودی از پیروزی" ذکر کرده اند. برای دیدن این اثر، حدود 200 متر بعد از ایست بازرسی معروف "پاتاق" وارد جاده فرعی در سمت چپ جاده اصلی شده و پس از طی مسافتی حدود 500 متر می توان به محل مورد نظر رسید. در صورتی که ماشین نداشتید، کمی بعد از ایست بازرسی، نزدیک جاده ریجاب پیاده شوید و با احتیاط از سمت چپ جاده پایین بروید. دیدن اثر تاریخی برای دوستداران فرهنگ و تاریخ ایران زمین خالی از لطف نخواهد بود. گوردخمه اسحاق وند این گوردخمه ها در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهر هرسین، در شمال شرقی روستای "ده نو" قرار گرفته است. نام این گوردخمه ها برگرفته از روستایی به نام "اسحاق وند" است که در شمال این گوردخمه ها قرار گرفته است . در میان اهالی محل گوردخمه های مورد بحث به فرهاد تاش معروف اند. این مجموعه شامل سه گوردخمه است که گوردخمه سمت راست بالاتر از دو گوردخمه دیگر قرار گرفته است.
در بخش فوقانی گوردخمه وسطی تصویر مردی به حالت تمام قد و با چهره ای نیم رخ حجاری شده است. این شخصیت لباس چین دار بلندی پوشیده است. وی دست های خود را به حالت نیایش در جلو صورت قرار داده اس . در مقابل او مشعلی قرار دارد. پس از آن نیز آتشدانی مشاهده می شود. در پشت این آتشدان، شخصیتی حجاری شده که دستهایش را بلند کرده و از پشت شی را گرفته است. زمانی این گوردخمه ها را به دوره ماد نسبت می دادند ولی امروزه در مورد زمان ساخت آنها اختلاف نظرهایی وجود دارد. هرتسفلد آنها را به دوره هخامنشی نسبت داده و معتقد است که گوردخمه وسطی قبر گئومات مغ است. اگر چه عده ای دیگر نیز این گوردخمه را متعلق به دوره هخامنش می دانند ولی در انتساب آن را به گئومات مغ بی پایه و اساس می دانند. در پژوهش های اخیر نیز این گوردخمه ها را به دوره سلوکی نسبت داده اند که در زمان اشکانیان نقش آتشدان و پیکره شخصیتی که هر دو دست هایش را بلند کرده و از پشت شیء را گرفته حجاری شده است.
۱۳۹۲/۱۲/۲۷ - ۱۰:۰۳
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]
صفحات پیشنهادی
سفری برای دیدار با پلهای تاریخی حیرت انگیز/ پایتخت پارینه سنگی مسافران را انتظار می کشد
استانها غرب لرستان گزارش تصویری - تشریحی سفری برای دیدار با پلهای تاریخی حیرت انگیز پایتخت پارینه سنگی مسافران را انتظار می کشد خر آباد - خبرگزاری مهر استان لرستان پایتخت پلهای تاریخی و مرکز پارینه سنگی با پلهای تاریخی شگفت انگیز و غارهای باستانی چندین هزار ساله دیاری پرجفرمی جدید و تجربه نشده در انیمیشن تمام زمستان هایی که ندیده ام
فرمی جدید و تجربه نشده در انیمیشن تمام زمستان هایی که ندیده ام کارگردان هنری انیمیشن تمام زمستان هایی که ندیده ام گفت این انیمیشن که تولید آن هم اکنون به اتمام رسیده است دارای فرم جدید و تجربه نشده ای در خاورمیانه است به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از رکهنترین اثر تاریخی قلعه سنگی در رباط کریم وجود دارد
کهنترین اثر تاریخی قلعه سنگی در رباط کریم وجود داردشهرستان رباط کریم یکی از مهمترین آثار تاریخی مربوط به دوران آلبویه را در خود جای داده و گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است به گزارش خبرگزاری فارس از رباط کریم بنای قلعه سنگی در تقاطع مسیر اتوبان تهران ـ ساوه و جاده قدیم سسرپرست معاونت پیشگیری از جرم دادگستری آذربایجانشرقی: احراز مالکیت اراضی در محدوده شهر به مالکیت منابع طبیعی ت
سرپرست معاونت پیشگیری از جرم دادگستری آذربایجانشرقی احراز مالکیت اراضی در محدوده شهر به مالکیت منابع طبیعی تداوم خواهد داشتمعاون قضایی و سرپرست معاونت پیشگیری از جرم دادگستری آذربایجانشرقی گفت امر احراز مالکیت اراضی در محدوده شهر به مالکیت منابع طبیعی تداوم خواهد داشت به گزاررئیس دانشکده هنر و معماری شیراز: هویت تاریخی و فرهنگی شیراز رنگ باخته است
رئیس دانشکده هنر و معماری شیراز هویت تاریخی و فرهنگی شیراز رنگ باخته استرئیس دانشکده هنر و معماری شیراز گفت در توسعه شهری معاصر این شهر هویت تاریخی و فرهنگی در حال رنگ باختن و گسسته شدن ارتباط با گذشته شهری است به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز خلیل حاجی پور صبح امروز در نخستینسازه مکشوفه بنای تاریخی نقش رستم پوشانده شد/ رازهایی که به زیر خاک رفت
سازه مکشوفه بنای تاریخی نقش رستم پوشانده شد رازهایی که به زیر خاک رفت سازه تاریخی که چندی پیش در حریم بنای نقش رستم در شهرستان مرودشت فارس کشف شده بود دوباره پوشانده شد تا رازهایی را که در خود نهفته کرده بود را بازهم به زیر خاک ببرد به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران حدود یکمدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس خبر داد خیمههای معرفت به آثار تاریخی شیراز میروند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس خبر دادخیمههای معرفت به آثار تاریخی شیراز میروندمدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری آیین سال تحویل در امامزادگان شاخص این استان خبر داد و گفت خیمههای معرفت به آثار تاریخی شیراز میروند به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز حجتالاسلام سید اسمآیین عروسی درخت بهارنارنج در شیراز برگزار شد/ منزل تاریخی دکتر فرهودی بازسازی میشود
استانها جنوب فارس آیین عروسی درخت بهارنارنج در شیراز برگزار شد منزل تاریخی دکتر فرهودی بازسازی میشود شیراز – خبرگزاری مهر با حضور استاد هادی سیف هنرپژوه و محقق شیرازی جشن آیینی عروسی درخت بهار نارنج در منزل تاریخی دکتر فرهودی شیراز برگزار شد به گزارش خبرنگار مهر این جشنضرورت الگوسازی در بافت تاریخی شیراز برای ایجاد ثروت
سهشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰ ۲۸ مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فارس با بیان اینکه خانههای تخریب شده در بافت تاریخی شیراز قدیمی بودند نه تاریخی بر ضرورت الگوسازی در بافت تاریخی شیراز برای ایجاد ثروت در این محدوده تاکید کرد مصیب امیری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزارسفر به فضا را با این وسیله تجربه کنید + تصاویر
سفر به فضا را با این وسیله تجربه کنید تصاویر دیگر برای سفر به فضا لازم نیست هزینه ی بالای بلیط را پرداخت کنید این تور مجازی می تواند شما را به سفرهای فضایی ببرد به گزارش خبرنگار فناوریهای نوین باشگاه خبرنگاران دانشمندان برای نخستین بار یک دستگاه کوچک با قیمت 40 پوندجشنواره بین المللی آتن میزبان انیمیشن کارگردان شیرازی می شود
استانها جنوب فارس جشنواره بین المللی آتن میزبان انیمیشن کارگردان شیرازی می شود شیراز – خبرگزاری مهر انیمیشن عروسک چینی بابا به نویسندگی کارگردانی وتهیه کنندگی علی زارع قنات نوی در بخش اصلی مسابقه نهمین جشنواره بین المللی Athens ANIMFEST 2014 رقابت می کند به گزارش خبرگزارسفر به ماقبل تاریخ در تکیه "بیگلربیگی" کرمانشاه
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲ ۱۲ معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از آماده سازی تکیه بیگلربیگی و بازنگری در چیدمان موزههای تکیه برای استقبال از گردشگران نوروزی خبر داد علیرضا مرادی بیستونی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ارضازاده: نوجوانان فوق سنگین در نخستین تجربه بین المللی خوب کار کردند
رضازاده نوجوانان فوق سنگین در نخستین تجربه بین المللی خوب کار کردند تهران - ایرنا - رییس فدراسیون وزنه برداری گفت نوجوانان فوق سنگین کشورمان در رقابت های قهرمانی 2014 آسیا با توجه به اولین حضور بین المللی خوب کار کردند به گزارش ایرنا حسین رضازاده در گفت و گوی رادیویی افزودابراز تاسف قطر از اقدام عربستان،بحرین و امارات در فراخواندن سفرایشان
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹ ۴۵ قطر با ابراز تاسف نسبت به فراخوانده شدن سفرای امارات عربستان و بحرین از دوحه اعلام کرد که در این خصوص مقابله به مثل نخواهد کرد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا به نقل از خبرگزاری قطر دولت قطر با صدور بیانیهای نسبت به اقدام عربستان امارعلیرضا برازنده از تجربههای فیلمبرداریاش میگوید
علیرضا برازنده از تجربههای فیلمبرداریاش میگوید فرهنگ > سینما - مدیر فیلمبرداری ضد نور درباره ویژگیهای صحنههای زیرآب این فیلم و تجربههای متفاوت قبلیاش توضیح داد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «ضد نور» بهاجرای مانور خودروهای ستاد هماهنگی خدمات سفر در شیراز
اجرای مانور خودروهای ستاد هماهنگی خدمات سفر در شیراز شیراز –ایرنا -مراسم مانور خودروهای ستاد هماهنگی خدمات سفر استان فارس ویژه نوروز 93در شیراز برگزار شد به گزارش ایرنا معاون امور عمرانی استانداری فارس در این ایین گفت ستاد هماهنگی خدمات سفر استان فارس با برگزاری بیش از 200 جلسهسفرهی هفتسین در حافظیهی شیراز
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴ ۰۹ مدیر گردشگری زیارتی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت سال جدید در نقاط مختلف از جمله آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین ع حافظیه و کنار قبور شهدا سفرهی هفتسین پهن میکنیم به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقهی فارس محمدجوا-
گوناگون
پربازدیدترینها