تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816284613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تکيه شهرداري نبايد بر فروش تخلف باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ اسفند ۱۳۹۲ (۱۷:۳۴ب.ظ)
تکيه شهرداري نبايد بر فروش تخلف باشد رئيس شوراي سلامي شهرمشهد گفت: تکيه شهرداري نبايد بر فروش تخلف باشد بلکه شهرداري بايد به سمت ايجاد درآمد پايدار برود.
به گزارش خبرگزاري موج پايگاه اطلاع رساني شوراي اسلامي شهر مشهد، دکتر محمد کمال سروي‌ها، در نشست خبري خود با اصحاب رسانه که در محل ساختمان شوراي اسلامي شهر مشهد تشکيل شد در ابتداي جلسه با عرض تسليت به مناسبت فرا رسيدن ايام فاطميه و شهادت حضرت فاطمه(س) و همچنين رحلت پدر سردار اسلام شهيد محمود کاوه و نيز تبريک بابت برد قهرمانان کشتي ايران از آمريکا از تمامي مردم ولايتمدار مشهد مقدس براي استماع سخنان مقام معظم رهبري در ارولين روز از سال جديد دعوت کرد.

وي با اشاره به اين مطلب که شوراي اسلامي شهر مشهد به دنبال اين است که بتواند گره‌اي از کار مردم باز کند، تصريح کرد: همزمان با شروع انتخابات جلسات متعددي برگزار کرديم که به جمع‌بندي برسيم و الويت‌هاي شهر را مشخص کنيم و در جمع بندي که بدست آورديم بر آن شديم تا نکات و منويات ارزشمند مقام معظم رهبري در خصوص مسائل شهري را که هر ساله ارائه مي‌دارند، پيگيري کنيم.

سرويها در ادامه به منويات مقام معظم رهبري در خصوص مسائل شهري اشاره و خاطرنشان کرد: ايشان در خصوص مولفه‌هاي شهر اسلامي چندين بار سخن گفته‌اند و خواستار شده‌اند تا کارشناسان در اين خصوص مولفه‌ها و ملاک‌هايي را بررسي و ارائه دهند اما متاسفانه تاکنون اين چنين کاري صورت نگرفته و اينگونه مولفه‌هايي را شاهد نيستيم.

رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد با تاکيد بر اينکه شورا در مرکز پژوهش‌ها بودجه‌اي را صرف تعيين مولفه‌هاي شهر اسلامي به تصويب رسانده است، تاکيد کرد: در همين رابطه همايش ملي در آبان ماه سال 93 با حضور انديشمندان در مشهد برگزار خواهد شد تا به لطف خدا بتوانيم از نظرات کارشناسان استفاد کنيم و خروجي شفافي در اين زمينه داشته باشيم.

سرويها افزود: چند سالي است که مقام معظم رهبري در خصوص زائرسراهاي ارزان قيمت نکاتي را مطرح مي‌کنند اما متاسفانه رشد و خروجي را به شکل اثرگذار شاهد نبوده‌ايم. اکنون با تلاش‌هايي که از سوي شورا و شهرداري صورت گرفته همايش بزرگي در اين رابطه روئساي شورايهاي شهر استانداران و نمايندگان ولي فقيه در مشهد برگزارشد که خروجي بسياري خوبي داشت. وي در توضيح اين همايش خاطرنشان کرد: يک بازه زماني دو ساله را مشخص کرده‌ايم تا استانها بتوانند با کمک شهردراي مشهد اين زائرسراها را احداث کنند.

سروي‌ها در ادامه سخنان خود به دغدغه مقام معظم رهبري درباره معضل حاشيه نشيني اشاره و يادآور شد:حاشيه نشيني همواره پيگيري مقام معظم رهبري بوده است و قصد داريم در اين خصوص به صورت جدي وارد شويم و کميته‌اي تحت عنوان الويت‌هاي مناطق غيربرخوردار ايجاد کرديم و از کميسيون‌هاي تخصييي شورا يک نفر را در اين کميته به عنوان نماينده گذاشته‌ايم و تا شورا بتواند در اين خصوص مصوبات ويزه‌اي داشته باشد. وي در ادامه در خصوص تنوع‌هاي شوراي دوره چهارم بيان داشت: تنوع کارشناساني که در اين دوره موجود است شورا را به يک بالندگي رسانده است و اعضاي منتخب اين قول را داده اند که در طول چهار سال الويت آنها فعاليت‌ها و دغدغه‌هاي شورا باشد.

اين مقام مسئول در ادامه سخنان خود در خصوص تعامل شورا و گروه‌هاي متعدد در مديريت شهري بيان داشت: اولين الويت ما شهرداري و مسئولين شهرداري هستند که هر 3 ماه اعضاي شورا و مسئولين شهرداري طي جلساتي تمامي موضوعات مهم را ارائه و به بررسي و تصميم‌گيري در خصوص آنها مي‌پردازند.

وي در ادامه اظهار کرد: همچنين هر دو ماه نشست‌هاي جدي را با نمايندگان شهر داريم که تاکنون نتايج و خروجي‌هاي خوبي را داشته‌ايم و موضوعاتي را که در صحن علني قرار است پيگيري شود خود نمايندگان حضور پيدا مي کنند، همچنين به همراه اعضا به ديدار بزرگان شهر و ولي فقيه و ... مي رويم تا به سخنان آنان گوش دهيم و سعي مي‌کنيم که به فرمايشات و دغدغه‌هاي آنان جواب کارشناسي بدهيم و از سوي شورا به آن عينيت ببخشيم.

وي در ادامه گقت : خو شبختانه شوراي چهارم تا کنون تعامل مثبتي با نمايندگان، امام جمعه و مسولان استاني داشته است، و هر سه ما ه يکبار نشست هاي مشترکي با شوراي معاونين شهرداري براي دريافت گزارش بر گزار خواهد کرد .

تامين يارانه بخش دولتي درعدم افزايش نرخ بليت اتو بوس تاثير گذار است

ادامه اين جلسه به پر سش و پاسخ خبر نگاران از رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد اختصاص داشت که سرويها در پاسخ به خبر نگاري در خصوص افزايش بليت اتو بوس گفت : با توجه به اينکه در سال اينده اجرا شدن هدفمندي يارانه هاي را داريم طي بررسي که از کا رشناسان صورت گرفته راهکارهاي مختلف براي اجرايي شدن آن در نظر گرفته شده است .

وي با بيان اينکه در بررسي کار شناسان به اين موضوع رسيدم که در صورت اجرا شدن طرح دوم هدفمندي يارانه هزينه جا به جايي براي هر نفر از طريق اتوبوس 750 تومان خواهد بود ،‌ تصريح کرد : اين در حالي است که در حال حاضر اين نرخ براي شهرداري به ازاي هر نفر 350 تو مان تمام مي شود.

وي در بخش ديگر از سخنان خود اظهار کرد : در پيگيري هاي خود به دولت چند پيشنهاد را ارائه داديم که از جمله انها به در اختيار قرار دادن يارانه حمل و نقل هر شهروند به وي، يا در اختيار گذاشتن ان براي شهرداري و يا افزايش عوارض خورد تاکيد شده است که تا کنون متاسفانه جوابي براي اين موضوعات از سوي دولت دريافت نشده است .

سرويها با بيان اينکه يکي ديگر از راهکارها اين است که از پروژه هاي عمراني سطح شهر صرف نظر کنيم و دراتو بوسراني هزينه نمائيم ، افزود : در ميان مردم ما افرادي هستند که تو انايي پرداخت افزايش 75 تو ماني رادارند که از اين رو شهرداري را مکلف کرديم تا گروه هاي هدف نظير افراد تحت پوشش کميته ي امداد امام خميني (ره) و بهزيستي و ..... را که توان پرداخت اين ميزان افزايش را ندارند را شناسايي نمايد .

وي ادامه داد : بر اساس اين روش در مسير هايي نظير طبرسي تا التميور که مقصد و انتها ي آن در مناطق کم بر خوردار است افزايش بليت اتو بوس اتفاق نمي افتد و اين افزايش تنها در نقاط بر خوردار شهر خواهد بود .

وي با تاکيد بر اينکه راه شناسايي دهک هاي در آمدي بر دوش تيم کار شناسي گذاشته شده است تا راهکا هاي چگونگي دريافت هزينه ي بليت اتو بوس را دنبال کنند، تصريح کرد : در صورتکيه دولت يارانه ي لازم در اين بخش را تامين نمايد و يا از راهکارهاي ارائه شده استقبال نمايد افزايش نرخ بليت اتو بوس صورت نمي گيرد .

سرويهاخاطر نشان کرد : سهم يارانه شهرداري براي سال 93، 160 ميليارد تومان پيش بيني شده است که در صورت تامين اين هزينه از محل هاي ديگر افزايش نرخ بليت اتوبوس صورت نخواهد گرفت .

سرويها درادامه در تشريح دلايل تصويب افزايش نرخ بليت اتوبوس گفت : امکان تصويب مصوبات شورا در جلسات غير علني و علني وجود دارد اما از انجا که افزايش نرخ بليت اتو بوس تنها يکي از تبصره هاي بودجه سال 93 بودو بررسي بودجه از موضوعاتي بود که بالغ بر 12 ساعت از زمان شورا را به خود اختصاص داد امکان بررسي آن در جلسه علني شوراوجودنداشت.

سرويها با اعلام اينکه نظرات کار شناسي رسانه و دريافت نظرات مردم در بررسي تيم کار شناسي نقش بسزايي دارد، خاطر نشان کرد : بايد محل تامين مابه تفاوت اين افزايش که 400 تومان است تعيين شود در غير اينصورت شهرداري نا چار به انجام اين افزايش است .

وي خاطر نشان کرد : در جلسه ي مشترک با کلان شهرها متوجه شديم به جزء دو کلانشهر تهران و مشهد ساير شهرهاي کشور هزينه بخش خصوصي را مستقيم از مردم دريافت مي کنند.

وي افزود :حتي در کشور تجربه ي اين اين موضوع نيز و وجود داشت که در يکي از کلان شهرها به دليل تامين نشدن هزينه هاي اتوبوس هزار دستگاه اتو بوس خوابانده شد.

خريد اراضي پلاک 176 با تراکم متوسط

سرويها درجلسه ظهرامروز همچنين در پاسخ به خبر نگاري در خصوص وضعيت پلاک 176 نيز گفت : يکي از معضلات چند ساله ي شهر مشهد که از سال 87 مطرح است مربوط به مشکلات مالکان پلاک 176 مي باشد که خو شبختانه تا کنون هزينه ي خريد اراضي زير 200 مترمربع به مالکان پرداخت شده وبراي اراضي بالاي 200 متر بر اساس تعاملات که با مالکان صورت گرفته مقرر شده است تا به جاي خريد اين اراضي با تراکم مسکوني با تراکم متوسط خريدار ي شود و يا از طريق مشارکت شهروندان و واگذاري قطعه زمين در جايي ديگر براي سا خت و ساز حق و حقوقات آنها پرداخت شود .

وي در خصوص سوال خبر نگار ديگر در جلو گري از سوء استفاده در حاشيه شهر نيز گفت : يکي از راه هاي توسعه در مناطق کم بر خودار همکاري نهادهايي نظير استانداري با شهرداري است .

وي ادامه داد : نکته حائز اهميت اين است که گا سرمايه گذاران راغب به سرمايه گذاري در مناطق کم بر خوردار نيستند که براي حل اين معضل نيز شهرداري فرمول را پيش بيني کرده است که بر اساس اين فرمول به سرمايه گذاران مناطق بر خوردار تسهيلاتي داده مي شود تا در مناطق کم بر خوردا نيز سرمايه گذاري کنند .

فساد اداري يک‌شبه حل نمي‌شود

وي در پاسخ به خبر نگاري در خصوص چگونگي مبارزه با فساد اداري نيز با اشاره به تاکيد رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با فساد اداري تصريح کرد: يکي از مباحث جدي ما در سال 93 مبارزه با فساد اداري است و در اين راستا در حال تقويت نظارت عاليه و ارتقاي کارشناسي‌ها هستيم تا از اين طريق بتوانيم تعداد اندک تخلفات موجود در شهرداري را نيز از بين ببريم. رييس شوراي شهر مشهد تاکيد کرد: فساد اداري يک شبه حل نمي‌شود و بايد براي رفع آن زحمت کشيد.

اجراي 38 ماهه ي خط 2 قطار شهري

سروي‌ها در خصوص خط دو قطار شهري مشهد نيز توضيح داد : با اصلاح مباني قرارداد پروژه خط دو قرار است اين پروژه ظرف 38 ماه آينده به بهره‌برداري برسد و به ازاي هر روز تاخير آن جريمه سنگيني براي پيمانکار در نظر گرفته شده است.

رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد در خصوص کمبود پارکينگ و بحث ترافيک نيز تصريح کرد: براي رفع اين مشکلات 14 راهکار وجود دارد و اکنون در حال جذب سرمايه‌گذار براي ساخت پارکينگ در سطح شهر هستيم.

رييس شوراي شهر مشهد پارکينگ‌فروشي را از مشکلات شهر مشهد دانست که در سال‌هاي گذشته به دليل معضلات مالي اتفاق افتاده است و افزود: سازمان ترافيک شهرداري 13 منطقه پرترافيک شهر را شناسايي کرده است که در صورت ساخت پارکينگ در اين مناطق بخش عمده‌اي از اين مشکل حل مي‌شود.

وي احداث پارکينگ در خيابان‌هاي حرم مطهر رضوي را از ديگر مسائل ضروري شهر مشهد برشمرد و عنوان کرد: در اين صورت زائران مي‌توانند با پارک خودروهاي خود در اين پارکينگ‌ها از وسايل نقليه عمومي استفاده کنند.

وي با بيان اينکه درحال حاضر خطو ط قرمزي براي جلوگير از پارکينگ فروشي بدون ضابطه در کميسيون ماده صد تعيين کرده ايم ، گفت : تکيه شهرداري نبايد بر فروش تخلف باشد بلکه شهرداري بايد به سمت ايجاد در امد پايدار برود .

سروي‌ها با بيان اينکه اصلاح هندسي تقاطع‌ها، خط‌کشي و آموزش، 30 درصد ترافيک مشهد را حل مي‌کند، گفت: با افزايش استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي و راه‌اندازي ايستگاه‌هاي دوچرخه بخش ديگري از اين مشکل حل خواهد شد. وي با اشاره به ايجاد 300 ايستگاه دوچرخه در سطح شهر مشهد افزود: اين ايستگاه‌ها در سال 93 افتتاح خواهد شد و براي اشاعه فرهنگ استفاده از دوچرخه نيم ساعت اول استفاده از اين دوچرخه‌ها رايگان است.

سروي‌ها ايجاد 30 هزار تخت ارزان قيمت را از عوامل موثر براي افزايش ماندگاري زائر در شهر عنوان کرد و گفت: بايد زائران را از مبداء هدايت کنيم زيرا با افزايش ماندگاري زائر بحث کسب و کار نيز رونق مي‌گيرد. وي در پاسخ به سئوالي در خصوص پروژه تقاطع شهيد گمنام اظهار کرد: عمليات اجرايي اين پروژه از سال 87 آغاز شده اما به دلايل مختلف از جمله عدم تملکات لازم پيشرفت چنداني نداشته است.

وي ادامه داد: حدود سه هفته پيش تفاهم‌نامه‌اي با شرکت نفت منعقد و قرار شد پروژه فعال شود؛ توافقاتي نيز با گمرک صورت گرفته است که اميدواريم در سال آينده اين پروژه پيشرفت‌هاي خوبي داشته باشد. سروي‌ها همچنين فروش تراکم مازاد را بدون مجوز قانوني از تخلفات شهرداري دانست و افزود: مذاکراتي با سازمان نظام مهندسي و دادگستري داشته‌ايم که اگر اين مذاکرات به نتيجه برسد اين مشکل براي هميشه برطرف خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن