تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815377146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی چند فرمانده خطاکار در مرزبانی به مراجع قضایی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرمانده مرزبانی ناجا پس از ربودن 5 ایرانی خبر داد: معرفی چند فرمانده خطاکار در مرزبانی به مراجع قضایی تهران - ایرنا - فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: در جریان ربوده شدن پنج نفر از مرزبانان ایرانی، چند تن از فرماندهان خطاکار در این زمینه برکنار شده و تعدادی نیز که خطاهای آنها بسیار بوده به مراجع قضایی معرفی شدند.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، سردار ˈحسین ذوالفقاریˈ روز دوشنبه در نشست خبری افزود: بررسی دقیق حادثه نشان می دهد که وقوع آن منوط به یک علت خاص نیست.
وی ادامه داد: گر چه در حادثه ربوده شدن پنج نفر از مرزبان ایرانی، برخی کارکنان نیروی انتظامی غفلت کرده اند، اما مسوولان مستقیم این افراد نیز قصور داشته، و بر این اساس در سه روز اول حادثه پس از بررسی موضوع، عده ای از فرماندهان از خدمت برکنار و عده ای منتظر خدمت شدند.
ذوالفقاری تصریح کرد، البته قصور برخی فرماندهان نیز در حدی بود که به مرجع قضایی معرفی شدند.
به گفته فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی، بر اساس آخرین اطلاعات، سربازان ربوده شده سالم هستند.
ذوالفقاری تصریح کرد، البته اخبار ضد و نقیضی درمورد کشته شدن یکی از سربازان منتشر شده بود که آخرین اطلاعات شب گذشته (یکشنبه) حکایت از سالم بودن پنج مرزبان ربوده بوده است.
وی تاکید کرد: اقدامات گسترده ای برای آزادی این سربازان در حال انجام است که بخشی از آن کار دیپلماتیک و دیپلماسی است.
ذوالفقاری از دولت و سرویس های اطلاعاتی پاکستان انتقاد کرد و گفت: از دولت و سرویس اطلاعاتی این کشور درخواست می کنیم نیروهای مرزبانی خود را تقویت کنند زیرا هنوز مناطقی در این کشور وجود دارد که مرزبانان حضور فیزیکی چندانی ندارند.
وی گفت: دولت پاکستان باید اهتمام بیشتری برای جلوگیری از استقرار اشرار در خاک آن کشور داشته باشد.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در مورد خبر آزادی پنج مرزبان از سوی کشور پاکستان نیز گفت: نیروهای مرزبانی پاکستان اقدامی را در یک نقطه مرزی انجام دادند که هشت تا 11 نفر در آن عملیات آزاد شدند.
ذوالفقاری افزود: آنها اعلام کردند، ممکن است مرزبانان کشور شما در میان آزادشدگان باشند که بلافاصله مرزبان ما با طرف پاکستانی ملاقات کرد اما آنها پس از دو ساعت اعلام کردند که افراد آزاد شده افغانستانی و بنگلادشی هستند که برای تجارت مواد مخدر گروگان گرفته شده اند.
وی درمورد فیلم منتشر شده در زمینه لحظه ربایش سربازان، گفت: در این مورد بررسی های فنی و تخصصی از صدا و فیلم با همکاری کارشناسان پلیس فتا انجام شده زیرا در قسمتی از این فیلم، تروریست ها با زبان بلوچی و در بخشی دیگر با زبان عربی صحبت می کنند.
ذوالفقاری افزود: در این مورد اطلاعات و نتایج خوبی به دست آمده که اکنون امکان بیان جزییات آن وجود ندارد.
وی درمورد چادرهای استفاده شده از سوی مرزبانان در فیلم گفت: از زمان جنگ تا حدود دو سال پیش، از این سنگرها برای کنترل مرز استفاده می شد، اما از حدود دو سال قبل اقدام به رفع این مساله در مرزهای کشور شده است.
ذوالفقاری به شرایط سخت مرزبانی اشاره کرد و افزود: در بخش هایی از مرز، مرزبانان با جیره ای 48 ساعته به منطقه اعزام و در آنجا مستقر می شدند.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی همچنین از آغاز ساخت 115 پایگاه در مرزهای جنوب شرق کشور خبر داد و گفت: حادثه شهادت 14 مرزبان و نیز ربایش پنج تن از مرزبانان از بدترین و تلخ ترین حوادث مرزبانی در سال جاری بود، اما این موضوع نه تنها تاثیری بر روحیه مرزبانان نگذاشته بلکه برخی آنان حاضرند که جان خود را از دست بدهند اما اشرار به داخل کشور وارد نشوند.
ذوالفقاری به وضعیت بودجه مرزبانی و نحوه پرداخت آن اشاره کرد و افزود: تاکنون فقط 20 درصد از اعتبارات مرز یعنی معادل 10 میلیارد و 200 میلیون تومان برای هشت هزار و 750 کیلومتر مرز آبی و خاکی اختصاص داده شده که باید پرسید این میزان کدام یک از مشکلات مرز را رفع می کند؟
ذوالفقاری ادامه داد: تا چهار یا پنج ماه آینده با همکاری مرزبانی و واحد نیروی زمینی سپاه، اقدامات خوبی در مرزهای جنوب شرق کشور انجام خواهد شد و به مردم قول می دهم که دل نگرانی های آنان از قسمت جنوب سیستان و بلوچستان رفع شود، چه بودجه لازم در این زمینه تامین شود چه نشود.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در مورد تهدیدات احتمالی مرزها و مرزبانان کشور گفت: تا زمانیکه افراد تروریسم در مناطق آن سوی مرز باشند، تهدید را جدی می گیریم، همانطور که پس از ربودن پنج مرزبان نیز چندین مورد درگیری بین ما و اشرار رخ داد و تعدادی از آنان را به هلاکت رسانده و شماری از تله های انفجاری آنان را نیز کشف کردیم.
وی به کشفیات مشروبات الکلی اشاره کرد و گفت: آمار کشفیات مشروبات الکلی 40 درصد کاهش داشته بگونه ای که در سال 92 یک میلیون بطری از مشروبات الکلی منهدم شده است.
ذوالفقاری در زمینه قاچاق سوخت در مرز نیز گفت: در یک سال گذشته، 36 میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزهای کشور کشف شد که این موضوع بیشتر به خاطر تفاوت قیمت موجود در داخل و خارج کشور است.
وی در مورد گزارش بخش خبری 20 و 30 درباره نادرست خواندن قاچاق سوخت، گفت: منطقه ای که در این تصویر نشان داده شد، اصلا مربوط به نقطه صفر مرزی نبود.
ذوالفقاری افزود: کاهش قاچاق سوخت صرفا از طریق اقدامات فیزیکی دست نیافتنی است، آمارهایی که درباره قاچاق روزانه سوخت ارایه می شود، صحیح نیست زیرا هیچ فردی نمی تواند در این مورد آمار قطعی را اعلام کند.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ادامه داد: استان هرمزگان و بخش هایی از سیستان و بلوچستان بیشترین آمار قاچاق سوخت را به خود اختصاص داده است. روزانه درگیری هایی نیز با قاچاقچیان سوخت انجام می شود.
وی گفت: از مشکلات قاچاق سوخت این است که گاهی در آب های کشور یک شناور حامل چندین هزار لیتر سوخت قاچاق پس از مشاهده مرزبانان، اقدام به تخلیه این مواد به داخل آب می کنند.
ذوالفقاری با اشاره به کاهش 18 درصدی آمار کشف تجهیزات دریافت از ماهواره، افزود: در کشف پارچه، کیف، کفش، طلا و ارز نیز از 27 درصد تا چندین برابر افزایش نسبت به سال گذشته داشته ایم.
وی با اشاره به افزایش بین 12 تا 89 درصدی کشف لوازم صوتی و تصویری، احشام، دارو و برنج گفت: 20 پایگاه اطلاعاتی در جداره مرز تاسیس شده، همچنین از پهباد برای پایش مرزهای جنوب شرقی کشور استفاده می شود.
ذوالفقاری با اشاره به برگزاری هفت اجلاس «رفت و برگشت» با مرزبانی کشورهای همسایه گفت: 11 مورد اجلاس نیز با سایر کشورها داشته ایم.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ادامه داد: اختلافات در حوزه صفر مرزی نخجوان نیز رفع شده؛ پل جلفا در نخجوان محل مناقشه بود که این موضوع اصلاح شد و 44 متر نیز به خاک کشور افزوده شد.
وی با اشاره به اینکه یکهزار و 411 میله مرزی بازسازی شد، گفت: در این مدت، 60 کیلومتر جاده، 17 کیلومتر کانال و 52 کیلومتر سیم خاردار در مرزهای کشور به بهره برداری رسید. همچنین 50 واحد مرزبانی مرمت شده و تعدادی از دستگاه های الکتریکی، اپتیکی و شناورها نیز در داخل کشور تامین شده است.

9105 / 1071/2729
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن