تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812864806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم از خرید جانوران وحشی خودداری کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هشدار مدیرکل محیط زیست ایلام به شهروندان مردم از خرید جانوران وحشی خودداری کنند ایلام- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: مردم از خرید جانواران وحشی موجود در بازار به مناسبت فرا رسیدن سال نو خودداری کنند.


ˈغلامحسین کاظمیˈ روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ˈمار خزریˈ ، ˈسمندر لرستانˈ و ˈلاکپشت زینتی آبزیˈ از عمده جانوران وحشی هستند که به همراه ماهی های قرمز به فروش می رسند.
وی افزود: با توجه به دستور اکید سازمان حفاظت محیط زیست کشور، خرید و فروش هر گونه جانور وحشی ممنوع بوده و در صورت مشاهده با افراد خاطی به شدت برخورد می شود.
وی بیان کرد: با همکاری نیروی انتظامی و تشکیل گروه های گشت و کنترل، جانوران وحشی غیر اهلی جمع آوری و به دامان طبیعت بازگردانده می شوند.
کاظمی سودجویی و کسب منافع بیشتر توسط افراد را از عوامل اصلی شکار، خرید و عرضه جانوران وحشی در روزهای نزدیک به عید نوروز دانست.
وی یادآور شد: علاقه مندی کودکان و نوجوانان به داشتن این گونه های جانوری در خانه باعث سوء استفاده افراد قانون شکن به عرضه جانوران وحشی در معابر عمومی و خریداری آنها می شود.
رییس دامپزشکی شهرستان ایلام نیز در این خصوص تاکید کرد: نکته قابل تامل این است که افراد منفعت طلب اقدام به خرید و فروش غیر قانونی لاکپشت های کوچک آبزی می کنند که بومی کشورهای تایلند و تایوان و ناقل بیماری های آن کشورها هستند.
ˈمحمد علی رحمیˈ اضافه کرد: مردم به هیچ وجه اقدام به خرید لاکپشت های کوچک آبزی نکنند چرا که این جانوران دارای خوی تهاجمی بوده و در صورت گاز گرفتن افراد به راحتی بیماری های مشترک انسان و حیوان را منتقل می کنند.
وی افزود: لاکپشت های آبزی کوچک حاوی بیماری های انگلی و ویروسی هستند که خاص کشورهای تایلند و تایوان بوده و در صورت تماس با ماهی ها و لاکپشت های بومی به راحتی بیماری خود را منتقل می کنند.
وی یادآور شد: مردم در خرید ماهی هایی که در تماس با این لاک پشت ها هستند خودداری کنند.
علی رحمی ابراز کرد: گشت های نظارت و کنترل دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی در سراسر استان در صورت مشاهده این گونه ها آنها را جمع آوری و با فرد متخلف برابر قانون برخورد می کنند.
وی بیان کرد: این لاکپشت های غیر بومی به منظور جلوگیری از انتقال بیماری به محیط زیست و سرایت آن به دیگر گونه های جانوری پس از جمع آوری نابود می شوند.
وی عنوان کرد: اما گونه دیگر لاکپشت ها که درشت تر و خشک زی است متعلق به مناطق مختلف ایران بوده و پس از جمع آوری در محیط زیست طبیعی خود رها می شوند.
رییس دامپزشکی شهرستان ایلام اضافه کرد: این اداره کل با پخش دفترک ( بورشور ) حاوی نکته های آموزشی و بهداشتی از فروشندگان ماهی خواسته است از خرید و فروش لاکپشت و مار و دیگر گونه های وحشی خودداری کنند.
وی در پایان از مردم خواست برای حفظ سلامت خود و جامعه از خرید جانوران وحشی اجتناب کرده و در صورت مشاهده هرگونه خرید و فروش این جانوران مراتب را به دامپزشکی اطلاع دهند. ک/3
540
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن