تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812916500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برآورد آژانس بین‌المللی انرژی از تقاضای جهانی نفت


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: برآورد آژانس بین‌المللی انرژی از تقاضای جهانی نفت
کد خبر: ۳۸۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۲ - 17 March 2014


آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که تقاضای نفت جهان در سال 2014 با توجه به بهبود رشد اقتصاد جهانی بالاتر از برآورد قبلی این سازمان خواهد بود.
 
به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، فشار روی عرضه نفت در ماه‌های آتی کاهش خواهد یافت که به دلیل کاهش فصلی مصرف است.
 
آژانس بین‌المللی انرژی که به کشور‌های مصرف‌کننده نفت مشاوره می‌دهد افزود: مصرف جهانی نفت با روزانه 1.4 میلیون بشکه(1.5درصد) افزایش به رقم بی‌سابقه 92 میلیون و 700 هزار بشکه در روز خواهد رسید که حدود 95 هزار بشکه در روز بیشتر از برآورد این نهاد در ماه گذشته است.
 
اگرچه سرمای منجمد‌کننده در آمریکا باعث کاهش ذخایر نفتی این کشور و رسیدن آن به پایین ترین سطح طی یک دهه گذشته شده است، کاهش تقاضا برای سوخت زمستانی به همراه افزایش عرضه عراق و رسیدن آن به بالاترین سطح طی 35 سال گذشته به بازگشت ذخایر به وضعیت قبل کمک خواهد کرد.
 
این آژانس افزود: انتظار می‌رود شتاب رشد اقتصادی از وضعیت اقتصادی منسجم‌ تر بهره ببرد، اما کاهش فصلی در تقاضا به معنی این است که فشار روی بازار نفت کاهش خواهد یافت.
 
نفت سبک آمریکا در سال جاری نوسان کمی داشته و به ‌طور متوسط 98 دلار در هر بشکه معامله شده است که به دلیل بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان و هم‌چنین کندی رشد اقتصادی در کشور‌های نوظهور بوده است.
 
آمار دولتی اوایل این ماه نشان داد: رشد اشتغال و تولید در آمریکا در ماه فوریه از پیش‌بینی‌ها فراتر رفته است.
 
افزایش مصرف جهانی نفت باعث خواهد شد که متوسط تقاضای نفت اوپک در سال جاری بیشتر از پیش‌بینی‌های قبلی شود.
 
اوپک که 40 درصد نفت جهان را تامین می‌کند باید در سال 2014 روزانه 29 میلیون و 700 هزار بشکه (حدود 100هزار بشکه در روز بیشتر از پیش‌بینی ماه قبل) نفت تولید کند، اما این رقم حدود 800 هزار بشکه در روز کمتر از تولید این سازمان در فوریه است.
 
12 کشور عضو اوپک در ماه فوریه تولید خود را با 500 هزار بشکه افزایش به 30 میلیون و 490 هزار بشکه در روز رساندند این در حالی است که افزایش صادرات در عراق تولید این سازمان را به بالاتر از سقف 30 میلیون بشکه‌ای آن برای اولین‌بار طی پنج ماه گذشته رسانده است.
 
تولید نفت عراق روزانه با 530 هزار بشکه افزایش به سه میلیون و 620 هزار بشکه در روز رسید که بالاترین سطح از سال 1979 تاکنون است در حالی که تولید عربستان به عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده اوپک روزانه با 90 هزار بشکه افزایش به 9 میلیون و 850 هزار بشکه در روز رسیده است.
 
گزارش ماهانه اوپک نیز حاکی از این است که تولید این سازمان در ماه فوریه روزانه 30 میلیون و 100 هزار بشکه بوده و عراق بیشترین تولید از سال 1980 تاکنون را داشته است.
 
آژانس بین‌المللی انرژی گفت: در حالی که افزایش تقاضا سال آینده عمدتا از سوی کشور‌های در حال توسعه خواهد بود روند رشد اقتصادی در چین و دیگر کشور‌های نوظهور در حال کندشدن است.
 
تقاضای آمریکا همچنان رو به افزایش خواهد بود. تنش‌ها بین روسیه و غرب بر سر اوکراین نگرانیها درباره‌ مصرف جهانی نفت را بالا ‌برده است.
 
معمولا بعید است که سرمای زمستان در آمریکا باعث کاهش ذخایر نفتی در کشور‌های توسعه یافته شود در حالیکه در ماه ژانویه با 13 میلیون و 200 هزار بشکه کاهش به دو میلیارد و 600 میلیون رسید.
 
عرضه نفت سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی 154 میلیون بشکه کمتر از متوسط فصلی این سازمان در پایان ژانویه بود که بیشترین کسری طی یک دهه گذشته بوده است.
 
چشم‌انداز بهبود عرضه تا حدودی این کاهش‌های اخیر را جبران می‌کند و عرضه کشور‌های غیرعضو اوپک با بیشترین سرعت از اوایل دهه 90 رو به افزایش است.
 
تولید کشور‌های خارج از اوپک به ویژه آمریکا، کانادا و برزیل امسال روزانه با 1.7 میلیون بشکه افزایش به 56 میلیون و 400 هزار بشکه در روز خواهد رسید برآوردی که نسبت به ماه قبل تغییری نکرده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن