تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815261477




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسجد جمکران ظرفیت 60 میلیون زائر در سال را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



تولیت مسجد مقدس جمکران:
مسجد جمکران ظرفیت 60 میلیون زائر در سال را دارد خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران با حضور در دفتر آیت‌الله گرامی با این استاد برجسته حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کرد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران پیش از ظهر امروز با حضور در بیت آیت‌الله محمدعلی گرامی، استاد برجسته حوزه علیمه قم دیدار کرد و به تشریح برخی از برنامه‌های مسجد مقدس جمکران پرداخت.
وی در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته و در دست اقدام مسجد مقدس جمکران گفت: یک سری کارهایی برای ساماندهی منابع انسانی در مسجد مقدس جمکران اجرایی شده که پیش از این نبود و تلاش داریم ظرفیت‌سازی در سیستم اداری مسجد انجام دهیم.
تولیت مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: همان‌گونه که در حکم رهبری نسبت به اینجانب ابلاغ شده، نظر رهبر معظم انقلاب ابتدا تلاش و توجه در راستای جذب تسهیلات و در مرحله دوم تغذیه معنوی است که با استفاده از نظرات مراجع تقلید و همیاری همکاران درصدد رساندن مسجد به یک مکان فرهنگی، مذهبی هستیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان در ادامه با بیان این‌که ظرفیت‌های فرهنگی خوبی در استان قم نظیر بهره‌گیری از حوزه، دیدار مراجع و انواع جاذبه‌های فرهنگی وجود دارد، خاطرنشان کرد: به دنبال ظرفیت‌سازی مناسب فرهنگی در مسجد مقدس جمکران هستیم تا بتوانیم این مکان را به قطبی تبدیل کنیم که به فرموده رهبر معظم انقلاب بتواند هفته‌ای یک میلیون زائر را میزبانی کند.
وی با اشاره به این‌که مسجد جمکران سالانه بیش از 15 میلیون زائر دارد، گفت: طبق نظرسنجی که صورت گرفته مشخص شده که بیش از 85 درصد زائران مسجد مقدس جمکران به عشق خود حضرت ولی عصر(عج) در این مکان حضور پیدا می‌کنند.
تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا ظرفیت‌سازی برای بهره‌برداری عظیم از این پایگاه عظیم شیعی صورت بگیرد، افزود: تلاش داریم مسجد مقدس جمکران تریبون و عرصه‌ای برای حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید در جهت ابلاغ دین به مردم قرار گیرد.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند «مسجد جمکران پایگاه عظیم جهان تشیع است»، خاطرنشان کرد: این مسجد ظرفیت سالانه 50 تا 60 میلیون زائر را دارد چون شیعیان از جای جای جهان در این مسجد حضور پیدا می‌کنند و این مسجد تبدیل به ظرفیتی برای ترویج اسلام ناب شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان بیان داشت: امیدواریم با عنایت خداوند متعال و امام زمان(عج) و کمک‌های فکری و نظر مساعد مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه، عرصه های بیشتری برای گسترش معارف اهل‌بیت(ع) فراهم شود.
وی در پایان با بیان این که در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی بلند مدت توقف چند ساعته زائران در شهر قم را تبدیل به توقف چند روزه کنیم، تصریح کرد: این اقدام تأثیر بسیاری در روحیات معنوی مردم خواهد داشت./907/پ203/ج



۱۳۹۲/۱۲/۲۵






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن