تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819524641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالانه دو میلیون واحد خون توسط مردم اهدا می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سالانه دو میلیون واحد خون توسط مردم اهدا می شود قم - ایرنا - رییس سازمان انتقال خون کشور گفت: سالانه دو میلیون واحد خون توسط مردم برای کمک به بیماران اهدا می شود .


به گزارش ایرنا، دکترˈعلی اکبر پورفتح اللهˈ روز یکشنبه درآیین تودیع و معارفه مدیرکل انتقال خون قم افزود: درکشورهای پیشرفت از هر یکهزار نفر 35 نفر خون اهدا می کنند و درجمهوری اسلامی از هر یک هزار نفر، 27 نفر که این رقم در خاورمیانه نمونه است.
وی ادامه داد: 52 درصد مردم به شکل مستمر اهدای خون دارند که با احتساب تعداد افرادی که برای نخستین بار خون اهدا می کنند این رقم به حدود 80 درصد می ‎رسد.
پورفتح الله ، اهداکنندگان خون سالم را سرمایه های ملی کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: تجربه و مطالعات میدانی ثابت کرده که اهداکنندگان خون، انسان‎ هایی عملگرا، مثبت و پیشگام در تمامی تحولات اجتماعی و فرهنگی و بشردوستانه می باشند.
رییس سازمان انتقال خون تاکید کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، سازمان انتقال خون را به شهرداری ‎ها محول می‎ کنند تا از این سرمایه مردمی استفاده کنند چرا که همگان امروزه به نقش و کارکرد این نهاد فعال اجتماعی پی برده اند.
پورفتح الله تصریح کرد: باید برای اهداکنندگان خون بویژه اهداکنندگان مستمر خون سرمایه گذاری کرد تا اجتماع سالمی داشته باشیم.
وی گفت: اهداکنندگان خون به درجه ‎ای از تعالی رسیده‎ اند که بدون هیچ چشمداشتی سختی ‎های این کار را به جان خریده و قدم در این مسیر نورانی گذشته ‎اند.
وی درادامه با اشاره به راه ‎اندازی پایگاه انتقال خون در حرم مطهر امام رضا (ع) اظهار کرد: باید این ظرفیت متعالی و پایگاه تحول آفرینی در کنار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) نیز ایجاد شود.
پورفتح الله در ادامه با اشاره به اینکه این سازمان در سال آینده 40 ساله می شود، گفت: آمار اهدای خون نیز در بهمن ماه سال 1393 به 40 میلیون واحد خواهد رسید.
وی با بیان اینکه امروز بیماران ˈتالاسمی ماژورˈ کشور به سن 40 سالگی رسیده اند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که امید به زندگی آنان پیش از تشکیل این سازمان کمتر از 10 سال بود.
دراین مراسم ضمن تقدیر از خدمات دکتر علی الهی ، دکتر علیرضا نوریان بیگدلی به عنوان مدیرکل جدید سازمان انتقال خون قم معرفی شد.
ک/2
7406/ 550/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن