تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802781864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فروش نفت ایران به بالاترین سطح در یکسال گذشته رسید/ آمریکا: نگرانی نداریم؛ با ایران مستقیما در این رابطه گفتگو کرده‌ایم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
فروش نفت ایران به بالاترین سطح در یکسال گذشته رسید/ آمریکا: نگرانی نداریم؛ با ایران مستقیما در این رابطه گفتگو کرده‌ایم

فروش نفت ایران به بالاترین سطح در یکسال گذشته رسید/ آمریکا: نگرانی نداریم؛ با ایران مستقیما در این رابطه گفتگو کرده‌ایم
وال استریت ژورنال نوشت: یک مقام ارشد آمریکایی روز جمعه گفت، با وجود اطلاعات ارایه شده از جانب یک آژانس سرشناس انرژی که نشان می دهد طی دو ماه گذشته، فروش نفت ایران به بالاترین سطح در خلال یک سال گذشته رسیده است، آمریکا «مشکلی» با میزان صادرات نفت ایران ندارد. با گرم شدن روابط با غرب صادرات نفت ایران افزایش یافته است و این از شکوفایی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران حکایت دارد.
به گزارش نامه نیوز، اوج گیری صادرات نفت ایران، در صورت تداوم، این تهدید را دربر دارد که از سقف تعیین شده برای صادرات در توافق موقت هسته ای، فراتر رود. براساس توافق موقت بین ایران و شش قدرت جهانی، متوسط صادرات نفت ایران بیش از یک میلیون بشکه نفت خام در روز برای یک دوره شش ماهه تعیین شده است.

مقام آمریکایی در پاسخ به پرسشی درباره اطلاعات مربوطه به صادرات نفت ایران گفت در این مرحله، جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

این مقام آمریکایی گفت: یک حالت شناور ماه به ماه در سطح صدور نفت وجود خواهد داشت. آنچه که مورد نظر ما است متوسط کل طی یک دوره زمانی شش ماهه است.بازده زیاد تر از حد، برای بازار نفت که در آن حجم صادرات می تواند بنا به هر شرایطی، از وضعیت آب و هوا گرفته تا چگونگی نگهداری یا وضع ژئو پولیتیک، افزایش یا کاهش یابد، امری نسبتاً بی اهمیت است. با وجود این، چنین افزایشی تأکیدی است بر اشتهای فزاینده برای نفت خام ایران از جانب برخی از مصرف کنندگان جهانی، که اجازۀ خرید آن را دارند.

تحریم های برقرار شده از سوی آمریکا و اروپا، فروش نفت خام ایران در بازارهای آنها را ممنوع کرده است. اما خریداران آسیایی به خرید نفت خام از جمهور ی اسلامی ادامه می دهند. در میان تنگ تر شدن حلقۀ تحریم های جهان طی دو سال گذشته، تأمین مالی و بیمه ای این خرید ها برای این خریداران دشوار تر شده است. بسیاری از خریداران آسیایی همچنین به طور داوطلبانه خرید نفت خام ایران را، تحت فشار از جانب واشنگتن و بروکسل، کاهش داده اند.

پس از توافق بین ایران و غرب، که برخی تحریم های اقتصادی را کاهش داده است، شماری از تحریم ها لغو شده اند. مقامات نفتی و خریداران خارجی در تهران می گویند، واشنگتن و بروکسل تحریم ها در مورد نفت خام را کاهش نداده اند، اما برای خریداران نفت خام آسیایی خرید نفت خام ایران راحت تر شده است، زیرا خطرات سیاسی چنین اقدامی کاهش یافته است.

این مقام آمریکایی گفت، کارشناسان این کشور«بحث های کاملا مستقیمی» با وارد کنندگان نفت خام ایران، دربارۀ سطح مناسب صادرات نفت خام ایران، داشته اند.»

به گزارش تیک، او گفت:«ما در مورد جایگاه خود در این روند، احساس آرامش می کنیم. ما به نظارت نزدیک بر این روند، اگر نه نزدیک تر از آنچه که همۀ شما انجام می دهید، ادامه خواهیم داد و اگر نگرانی هایمان شروع شود اقدام مناسب را اتخاذ خواهیم کرد.»

آژانس بین المللی انرژی مستقر در پاریس، بنا بر اطلاعات دریافتی ماهانۀ خود، نشان می دهد که صادرات نفت خام ایران به طور متوسط61/1 میلیون بشکه در روز در ماه ژانویه، به استثنای میعانات، بوده است. بنا بر ارزیابی های اولیه، آن رقم در ماه فوریه در همان میزان باقی می ماند.

متوسط صادرات نفت خام یک ایران در سال 2013 میلادی روزانه یک میلیون بشکه بوده است. در ماه ژانویه، صادرات به هند بالاتر از این رقم بود و در ماه فوریه به ژاپن و کرۀ جنوبی نیز نفت صادر شده است.

اگر صادرات نفت خام ایران در ماه های آینده بدون تغییر باقی بماند، این وضع می تواند برای مقامات آمریکا و اروپا ناراحت کننده شود. آنها تعهد کرده اند فشارها بر ایران را طی شش ماه توافق موقت، حفظ کنند. یک سخنگوی اتحادیۀ اروپا گفت، تحریم های اتحادیۀ اروپا فقط خرید های اروپایی را در بر می گیرند.

محمد حسین پیوندی، معاون شرکت ملی پتروشیمی ایران، در مصاحبه ای گفت صادرات پتروشیمی نیز در حال افزایش است. او گفت:« ما در فروش محصولات پتروشیمی به آسیا، به پیشرفت هایی نایل شده ایم.» او هیچگونه آمار و ارقامی ارائه نداد. کشورهایی در آسیا، به ویژه چین و هند، خریداران عمدۀ محصولات پتروشیمی ایران هستند.

به عنوان بخشی از توافق موقت، آمریکا تحریم ها را علیه 14 شرکت عمدۀ پتوشیمی در ایران را به حالت تعلیق در آورد و خرید محصولات آنها برای خریداران آسیایی را آسان تر کرد.




1392/12/25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن