تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820971367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جدیت لازم برای اجرای طرح آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک در سازمان میراث فرهنگی وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار لرستان: جدیت لازم برای اجرای طرح آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک در سازمان میراث فرهنگی وجود ندارد خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: برغم پیگیری های فراوان در خصوص تامین و تحقق مطالبه جدی مردم استان برای آزادسازی حریم قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد، حساسیت لازم برای اجرای این طرح در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود ندارد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈهوشنگ بازوندˈ روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعامل بسیار مطلوبی در این راستا و برای تخلیه حریم و محوطه قلعه دارد و تفاهم نامه ای نیز در این خصوص با استانداری لرستان منعقد شده، اما شرایط لازم برای تحقق این تفاهم نامه از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور فراهم نشده است.
وی با اشاره به پیگیری موضوع از طریق معاون اول رییس جمهوری، گفت: تخصیص و پرداخت 400 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این تفاهم نامه و آزادسازی حریم قلعه پیشنهاد شده که سازمان میراث فرهنگی کشور تاکنون تنها با پرداخت 25 میلیارد ریال از این مبلغ موافقت کرده است.
وی تصریح کرد: به نظر می رسد آزاد سازی حریم قلعه فلک الافلاک هنوز در ردیف اولویت های کاری و اجرایی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار ندارد که این مهم باید از طریق مدیران استانی در سطح ملی به صورت جدی پیگیری و ریشه یابی شود.
به گفته وی، 10 سال از تصویب قانون آزادسازی و آماده سازی قلعه فلک الافلاک گذشته اما تا کنون بودجه مناسب و لازم برای اجرای طرح تخصیص داده نشده که لازم این موضوع از طریق نمایندگان مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز مطرح و پیگیری شود.
بازوند گفت: دراین رابطه مقرر شده بود مکاتباتی از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با معاون اول رییس جمهوری انجام شود که برغم گذشت یکماه از طرح این موضوع، هنوز اقدام خاصی از سوی این سازمان انجام نشده است.
استاندار لرستان افزود: جاذبه های گردشگری بسیاری در لرستان وجود دارد که تنها از نام این جاذبه ها استفاده شده و این ظرفیت ها تاکنون به صورت عملی، سودی برای مردم استان نداشته اند.
وی همچنین خواستار ارایه طرح جامع سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان شد و اظهار داشت: برآورد سرمایه گذاری این بخش باید به تفکیک بخش خصوصی، دولتی، اعتبارات عمرانی، تسهیلات مورد نیاز و اشتغال ایجادی انجام شود.
وی همچنین با پرداخت 50 درصد هزینه های مرمت 12 مکان گردشگری استان موافقت کرد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان باید برای جذب مابقی اعتبارات از محل بودجه ملی تلاش کند.
طرح آزادسازی محوطه قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد به عنوان یک طرح ملی و قانونی به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسیده که برغم این و تاکیدات جدی مقامات مسوول کشور، هنوز این طرح به طرو کامل اجرایی نشده است.
دراین راستا، در سال های اخیر بخشی از ساختمان ها و تاسیسات موجود در حریم قانونی این مجموعه تاریخی تخریب و آزادسازی شده است.
آزادسازی محوطه قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد، یکی از پیش نیازهای اصلی برای ثبت جهانی این اثر مهم و ارزشمند تاریخی در میراث جهانی یونسکو است.
7269/1625
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن