تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816731618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرشتگان روي زمين که از سوي خانواده هاي خود ترد شده اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ اسفند ۱۳۹۲ (۱۲:۵۴ب.ظ)
از درخواست براي در اختيار گرفتن تلفن همراه تا جستجو براي يافتن پدر؛ فرشتگان روي زمين که از سوي خانواده هاي خود ترد شده اند نگهداري از کودکان با معلوليت هاي جسمي و ذهني کار چندان ساده اي نيست و هستند خانواده هايي که به دليل اين دشواري ها حاضر به نگهداري از فرزندان خود نمي شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، خبر فوت 15 معلول ذهني و جسمي در مرکز نگهداري از معلولان نارمک در روزهاي پاياني سال حاشيه ساز شد تا پاي اعضاي فراکسيون حمايت از حقوق معلولان به اين مرکز باز شود.
در اين مرکز، از نوزادان چند روزه گرفته تا افراد با سنين بالا که مبتلا به معلوليت هاي فلج مغزي و ذهني، نقص مادرزادي، ژنتيکي، مشکلات تنفسي و عفوني، ادراري و سيستم دفاعي ضعيف هستند نگهداري مي شود.
معلولاني که به تعبير مددکارانشان فرشته هاي روي زمين هستند؛ فرشته هايي که از سوي خانواده هايشان ترد شده و به اين مرکز راه پيدا کرده اند.
در اين بازديد تنها امکان ديدار با کودکاني فراهم شد که در بخش سرپايي ها نگهداري مي شدند، يعني بخشي که معلولان توان حرکت را داشتند و بدون شک شرايط براي فعاليت مددکاران در بخش هاي ايزوله اين مرکز بسيار دشوار تر است.
هم اکنون در اين مرکز که از سال 1345 تاکنون فعاليت خود را آغاز کرده از يک صد و 75 کودک چند معلوليتي نگه داري مي شود. هر يک از افراد نگهداري شده در اين مرکز داراي شرايط خاص خود هستند و نقص فيزيکيشان به اندازه اي زياد بوده که خانواده هاي آنها ديگر توان نگهداري از کودکان خود را نداشته اند.
زماني که رئيس سازمان بهزيستي، اعضاي فراکسيون حمايت از حقوق معلولان و خبرنگاران براي بازديد وارد يکي از بخش هاي اين مرکز مي شوند کودکي بيش از سايرين جلب توجه مي کند و اين طور به نظر مي رسد که به نسبت ساير افراد حاضر، توان بيشتري براي صحبت کردن دارد.
وي از رئيس سازمان بهزيستي مي خواهد که با او دست دهد؛ و اين اتفاق مي افتد سپس زماني که از وي سوال مي شود اسمش چيست خود را علي معرفي مي کند و دائم در ميان اعضا به دنبال پدر خود مي گردد. پدري که روزي وي را به اين مرکز آورده و کمتر براي بازديد از وي به سراغش مي آيد.
کمي آن طرف تر نيز بر روي يکي از تخت هاي اين مرکز، سه خواهر و برادري به چشم مي خورند که به گفته يکي از مددکاران، اين کودکان به ترتيب 10، 8 و 6 سال سن هستند و هر سه داراي معلوليت بوده از سوي عمويشان به مرکز نگهداري از معلولان نارمک آورده شده اند.
اميد نيز يکي ديگر از افراد چند معلوليتي مرکز نگهداري از کودکان نارمک است. علاقه اي زيادي به تلفن همراه دارد و از خبرنگاران درخواست مي کند که تلفن همراهشان را در اختيار او قرار داده تا بتواند از اين طريق با پدرش صحبت کند. مددکار او مي گويد که اميد به همراه پدرش از تبريز به تهران آورده شده و پس از آنکه در يکي از پارک هاي پايتخت رها مي شود، براي نگهداري به مرکز نارمک سپرده مي شود.
بر اساس اعلام رئيس سازمان بهزيستي کشور تعداد کودکاني که در مرکز نگهداري از کودکان معلول جسمي و ذهني نارمک از ابتداي سال 92 تاکنون فوت شده اند 15 نفر بوده که از اين تعداد تنها 3 نفر در مرکز نارمک و مابقي در بيمارستان فوت شده اند و خبر يکي از خبرگزاري ها رسمي کشور مبني بر مرگ 15کودک معلول در مرکز نگهداري نارمک تا حدودي جهت دار بوده است.
همايون هاشمي در اين باره مي گويد: در شرايطي که کشورهاي بيگانه در تلاش براي زير سوال بردن حقوق بشر در ايران هستند انتشار اخبار اين چنيني آن هم به صورت خلاف واقع به هيچ وجه پسنديده نيست. سازمان بهزيستي آمادگي خود را اعلام مي کند که نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان قوه قضائيه اگر مصلحت مي دانند به موضوع فوت 15 کودکي که در مرکز نگهداري معلولان نارمک نگهداري مي شده اند و از ابتداي سال تاکنون فوت کرده اند ورود پيدا کنند.
وي مي افزايد: در سازمان بهزيستي هيچ موضوع پشت پرده اي وجود ندارد و هر زمان که هر نهادي قصد تحقيق و تفحص در خصوص دلايل فوت اين کودکان را داشت ما آمادگي خود را اعلام مي کنيم.
همچنين فاطمه آليا، رئيس فراکسيون دفاع از حقوق معلولان که به همراه قاسم جعفري و عطاالله سلطاني صبور از ديگر اعضاي اين فراکسيون براي بازديد از مرکز نگهداري از کودکان معلول ذهني و جسمي نارمک حضور پيدا کرده بود با دادن اين حق به مسوولان سازمان بهزيستي براي پيگيري قضايي انتشار خبري مبني بر فوت 15 کودک در مرکز نگهداري از معلولان نارمک مي گويد: متاسفانه در ماه هاي اخير برخي از رسانه‌ها تلاش کرده‌اند چهره نظام مقدس جمهوري اسلامي را مخدوش کنند که انتظار مي‌رود دستگاه‌هاي نظارتي و به خصوص قوه قضاييه در اين خصوص ورود پيدا کنند.
وي مي افزايد: در شرايطي که در بسياري از کشورهاي غربي حقوق بشر رعايت نمي شود، تلاش شده موضوع نقض حقوق بشر در ايران مطرح شود و رسانه ها بايد دقت کنند زمينه هاي تامين خوراک خبري براي رسانه هاي غربي آن هم در موارد غير واقع را فراهم نکنند.
رئيس فراکسيون دفاع از حقوق معلولان مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه " نحوه انتخاب تيتر براي خبر فوت 15 کودک در مرکز نگهداري از معلولان سازمان بهزيستي به هيچ وجه مطلوب نبود" مي گويد: ‌زماني که پيامک فوت 15 نفر از مرکز نگهداري نارمک به گوشي من ارسال شد ابتدا احساس کردم که 15 نفر کودک به صورت همزمان آتش گرفته‌اند و يا مسموم شده‌اند و همين موضوع سبب شد بلافاصله دلايل اين اتفاق را از رئيس سازمان بهزيستي کشور پيگيري کنم و اين مقام مسوول نيز اعلام کرد که اين فوت ها از ابتداي ارديبهشت ماه سال جاري تا اسفند ماه بوده است.
همچنين سراج، مدير کل بهزيستي شهرستان تهران نيز به منظور شفاف شدن دلايل فوت 3 نفر از معلولان در مرکز نگهداري نارمک بيان مي کند: تنها 3 نفر از معلولان در مرکز نارمک فوت شده اند و پرونده پزشکي اين کودکان نيز کاملا شفاف است ضمن اينکه بايد به اين نکته اشاره کرد که حتي اين 3 کودک نيز در فاصله‌هاي مختلف به بيمارستان اعزام شده‌اند.
وي مي افزايد: در شرايطي که عنوان مي شود کوتاهي هايي در امر خدمت به معلولان صورت گرفته مسوولان سازمان بهزيستي تيم‌هايي را مأمور کرده اند تا اين موضوع را به طور کامل پيگيري کنند ضمن اينکه ما در اين خصوص با هيچ کسي تعارف نداريم و از رياست سازمان بهزيستي کشور مي‌خواهم اين موضوع را از طريق قوه قضاييه پيگيري کنند چرا که ما شاهد زحمات شبانه‌روزي مددکارن و پرسنل در مراکز نگهداري و به ويژه مراکز معلولان ذهني هستيم.
در ادامه اين بازديد، پرسنل حاضر در اين مرکز که از انتشار خبر فوت 15 نفر از معلولان در مرکز نگهداري از کودکان نارمک به شدت گلايه مند بودند خواستار برخورد سازمان بهزيستي با رسانه منتشر کننده اين خبر شدند.
به گزارش خبرگزاري موج، بدون شک فوت 15 معلول از ابتداي سال تاکنون در يک مرکز نگهداري، آماري نيست که قابل پذيرش نباشد زيرا شرايط کودکاني که در اين مرکز نگهداري مي شود کاملا ويژه است و در بيشتر موارد شاهد هستيم که افراد حاضر چند معلوليتي بوده و شرايط براي ادامه زندگي آنها بسيار دشوار است.







»
تصاویر مرتبط



























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن