تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801308651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وال استریت ژورنال: پای شرکت‌های اروپایی در ایران روی پوست خربزه است!/ مدیران اروپایی از ارائه کارت ویزیت به ایران ترس دارند!


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
وال استریت ژورنال: پای شرکت‌های اروپایی در ایران روی پوست خربزه است!/ مدیران اروپایی از ارائه کارت ویزیت به ایران ترس دارند!

وال استریت ژورنال: پای شرکت‌های اروپایی در ایران روی پوست خربزه است!/ مدیران اروپایی از ارائه کارت ویزیت به ایران ترس دارند!
وال استریت ژورنال در گزارشی تحت عنوان «پای شرکت های اروپایی در ایران روی پوست خربزه است» نوشت: درحالی که واشنگتن نگران است که مبادا اروپا به سمت روابط تجاری و سیاسی با ایران بشتابد، روابط سیاسی میان اتحادیه اروپا و ایران همچنان متزلزل و روابط تجاری آن نیز با ایران نیز موقت است .
به گزارش نامه نیوز، شرکت های اروپایی با اینکه اعلام کرده اند آینده تجاری ایران به سود آنهاست ، از آن نگرانند که به شهرت و اعتبار آنها در امریکا لطمه وارد شود . در این میان، روابط سیاسی به نتیجه مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران بستگی دارد و اختلاف برسر مسائلی مثل سوریه، حقوق بشر وروند صلح خاورمیانه می تواند روابط آتی را پیچیده کند.

در ماه نوامبر، ایران توافقنامه موقتی را با شش قدرت مهم جهان امضا کرد و متعهد شد در ازای لغو بخشی از تحریم ها، دامنه فعالیت های هسته ای پیشرفته خود را کاهش دهد. با توجه به هدف دو طرف مبنی بر دستیابی به توافقی درماه ژوئیه، روز سه شنبه مذاکره درباره توافق نهایی ادامه می یابد. توافق نهایی که همچون چالشی سخت به قوت خود باقی است ، به موافقت تهران درباره محدودیت های بیشتر درزمینه فعالیت های هسته ای خود در برابر لغو بیشتر تحریم ها چشم دوخته است. درصورت شکست مذاکرات ، تحریم ها دوباره اعمال خواهد شد.

بنابراین ، مشکل بتوان با مدیران و هیئت های اداری اروپایی در هتل ها و رستوران های سطح بالای تهران مواجه نشد. درماه فوریه ، فرانسه با اعزام هیئتی به نمایندگی از 120 شرکت خود، مخالفت خود را با باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا،صریحاً نشان داد. گروه های کوچک تری از کشورهای دیگر از جمله اتریش و آلمان به ایران آمده اند.

با این همه، حتی زمانی که مقامات امریکایی به پایتخت های اروپایی هشدار می دهند، - از جمله هشدار درباره پیشقدم شدن در تجارت با ایران– اسناد چندانی دال براینکه شرکت های اروپایی بی درنگ قراردادی بسته باشند، در دست نیست، حتی دربخش خودرو که بعد از محدودیت های مناقشه برانگیز امریکا، شرکت های فرانسوی به دنبال کارهای تجاری جدیدی هستند.

شرکت های اروپایی از درخواست های ایران برای برقراری تماس با سایرکشورها بیم دارند. برخی از مدیران تمایل ندارند کارت ویزیت خود را بدهند، چون می ترسند این مؤید حضور شرکت آنها در ایران باشد. یکی از دیپلمات ها گفت سه چهارم شرکت هایی که از یک جشن روز ملی درتهران حمایت مالی می کنند، ترجیح می دهند بدون ذکر نام کمک های مالی خود را اهداء کنند.

شرکت های بزرگی چون شرکت ایتالیایی ENI,ENI.MI -0.41%SpA، که قبل از پیوستن اروپا به تحریم های همه جانبه مالی و نفتی امریکا ، شدیداً در ایران فعالیت داشت، حضور بسیار کم رنگی دارد. به گفته یک دیپلمات، این شرکت از ده ها مدیری که در اوایل دهه سال 2000 میلادی درتهران داشت درحال حاضر فقط یک مدیر خارجی دراین شهر دارد .

به گزارش تیک، محدودیت های شدید مالی درمورد ایران که پرداخت های بین المللی را دشوار می کند، باعث شده است تا باوجود اشتهای سیری ناپذیر قشر ثروتمندتر ایرانی برای لباس های مارکدار ایتالیایی و کالاهای دارای تکنولوژی بالای آلمانی، شرکت های بزرگ اروپایی نتوانند در ایران فعالیت کنند و حضور آنها به چند شرکت کوچک محدود می شود.

لیزا سانتوس ، مدیر روابط بین الملل Business Europe ، که گروه لابی کننده مهم درسطح اروپا است گفت :" اگرچه فضا قدری مثبت تر به نظرمی رسد... تصمیم گیری برای رفتن و انجام کار هنوز هم پرخطر است .

گرچه روابط سیاسی روبه بهبود است، اما هنوز هم با تنگناهایی روبرواست . در 8 مارس، کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وارد تهران شد. ازماه نوامبر گذشته ،این خبرسازترین سفر یک مقام رسمی برجسته غربی به این کشور است.

کاترین اشتون،که ریاست مذاکرات گروهی از شش قدرت جهان با ایران درباره مساله هسته ای این کشور را به عهده دارد ، گفت سفرش فرصتی برای بررسی زمینه های احتمالی همکاری درآینده بود.

برخی بر این باورند که اتحادیه اروپا باید برای تشدید تعامل با ایران به سرعت اقدام کند.

ماریته شاکه، نماینده پارلمان اروپا از جناح لیبرال میانه رو گفت : بروکسل می خواهد دفتر نمایندگی دائمی درتهران باز کند.

دانیل کوهن ، مدیر تحقیقات روابط بین الملل اتاق فکر FRIDE، مستقر در مادرید گفت نظر به اینکه امریکا سرگرم کاهش دادن دخالت های خود در خاورمیانه است،اروپا احتمالاً مجبوراست در میان مدت راه های همکاری با تهران را در زمینه های مختلف همچون انرژی و امنیت منطقه ای پیداکند .

با این حال، هفته گذشته موانع موجود برسرراه تجدید رابطه آشکار شد. اشتون گفت در حالی که بحث ها درباره حقوق بشر عمدتاً بر پیدا کردن راهکارهای درستی برای گفتگوهای آینده تأکید دارد، هیچ گونه مذاکره ای درباره شروع مأموریت جدید صورت نگرفته است.






1392/12/25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن