تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802239556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیل وال استریت ژورنال از روابط تجاری اروپا با ایران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تحلیل وال استریت ژورنال از روابط تجاری اروپا با ایران
کد خبر: ۳۸۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵ - 14 March 2014


وال استریت ژورنال گزارش داد: روابط بین ایران و اتحادیه اروپا همچنان شکننده است و ارتباطات تجاری در مرحله مقدماتی قرار دارد، با این وجود واشنگتن از هجوم اروپا به سمت گسترش روابط تجاری و سیاسی با تهران نگران است.
 
به گزارش تسنیم به نقل از وال استریت ژورنال، شرکت های اروپایی از صدمه دیدن اعتبار خود در آمریکا نگران هستند، اما با این وجود، نسبت به همکاری های تجاری آینده با ایران ابراز تمایل می کنند.  در همین حال، روابط سیاسی دو طرف همچنان به سرنوشت مذاکرات هسته ای با ایران وابسته است و اختلاف نظرها در مورد سوریه، حقوق بشر و تحولات آینده در بحران خاورمیانه می تواند روابط آینده ایران و اتحادیه اروپا را پیچیده سازد.
اکنون و پس از انعقاد توافق هسته ای ژنو، دشوار می توان با مدیران شرکت های اروپایی در هتل ها و رستوران های ایرانی برخورد نکرد. فرانسه در ماه فوریه هیئتی متشکل از نمایندگان 120 شرکت را به تهران فرستاد و موجب برانگیخته شدن اعتراض واشنگتن شد. گروه های کوچک تری از اتریش و آلمان و دیگر کشورهای نیز به ایران سفر کرده اند.
اما با این وجود نشانه های کمی وجود دارد که نشان دهد شرکت های اروپایی جتی در صنعت خودرو، اقدام به انعقاد قراردادهای جدید در ایران کرده اند. شرکت های اروپایی از اینکه به صورت رسمی حضورشان در ایران به ثبت برسد نگران اند. یک دیپلمات در این باره گفت، سه چهارم شرکت های حامی یک جشن روز ملی در تهران ترجیح دادند، هدایای خود را به صورت ناشناس ارائه کنند.
شرکت های بزرگ فعال در زمینه انرژی نظیر شرکت انی ایتالیا، که تا قبل از پیوستن اروپا به تحریم های نفتی و مالی، حضور پررنگی در ایران داشتند، اکنون حضور خود را به حداقل رسانده اند. به گفته یک دیپلمات، این شرکت اکنون تنها یک مدیر خارجی در تهران دارد، در حالی که تا سال 2010، تعداد مدیران خارجی این شرکت در ایران چند ده نفر بود.
لویزا سانتوس، مدیر یک لابی اروپایی در این باره گفت: «حتی اگر فضا مساعد تر به نظر برسد...تصمیم گیری برای رفتن و فعالیت کردن  (در ایران) همچنان پر خطر است.»
روابط سیاسی نیز، به رغم بهبود نسبی مناسبات، با محدودیت هایی مواجه است. در روز 8 مارس، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران سفر کرد.
برخی از تحلیلگران معتقدند اتحادیه اروپا باید برای تعمیق روابط با تهران به سرعت اقدام کند.
دانیل کوهن، تحلیلگر موسسه فراید مادرید در این باره گفت، با توجه به اینکه ظاهرا آمریکا قصد دارد حضور خود در خاورمیانه را کاهش دهد،  اتحادیه اروپا احتمالا باید راه هایی را برای همکاری با تهران در میان مدت در مورد موضوعاتی نظیر انرژی و امنیت منطقه ای بیابد.
مقامات ایرانی گفته اند هرچند اولویت دولت حسن روحانی رونق بخشی سریع به اقتصاد ایران پس از دو سال تحریم است، اما آنها می توانند منتظر بهبود روابط بمانند.
مجید تخت روانچی، معاون وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه ای اظهار داشت، ایران از تجار اروپایی استقبال می کند، اما اقتصاد (ایران) آنچنان در تنگناهای دشواری نیست که نتواند صبور باشد.
وی افزود: «ما تحت تحریم هستیم. اما ما وضعیت را مدیریت می کنیم...وقتی زمان مناسب فرا برسد، من اطمینان دارم که تجار هر دو طرف از ایران و اتحادیه اروپا راهی را برای همکاری بیشتر خواهند یافت.»













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن