تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816352469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

براي وضعيت بدر و خيبر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ اسفند ۱۳۹۲ (۱۱:۱۲ق.ظ)
کيهان: براي وضعيت بدر و خيبر
به گزارش خبرگزاري موج، کيهان نوشت: کاسبان خوب و تاجران زيرک سالي يک بار بلکه چند بار در يک سال مي‌نشينند و حساب و کتاب مي‌کنند که چقدر خرج کردند و دخلشان چقدر بود، سود کردند يا ضرر؟ هر چند وقت يک بار از جايي که ايستاده‌اند و کاري که مي‌کنند مي‌پرسند و مي‌سنجند که قرار بوده چه بکنند؟ همين روزها برخي کسبه مشغول حسابرسي و انبارگرداني هستند. اگر چنين محاسباتي براي يک مغازه‌ يا تجارت کوچک ضرورت دارد، چرا براي سياستمداران و مديران و صاحبان رسانه مهم نباشد؟ اين که از خود بپرسند زيان يا سود کردند؟ و اگر تصور مي‌کنند تجارت خوبي کرده‌اند، آيا به هزينه‌اش مي‌ارزيد يا نه؟
رهبر انقلاب قريب 4 سال پيش- 16 فروردين 1389- در ديدار نوروزي مسئولان نظام از 3 قوه، آنان را به خطير بودن موضوع «مسئوليت» توجه دادند و فرمودند «مبارک بودن سال به اين است که خداوند متعال به وسيله شما، برکات خودش را در اين کشور به اين مردم خوب و مومن برساند. ان‌شاءالله وجودمان را براي مردم نافع کنيم. از لحظه لحظه روزهاي مسئوليت من و شما سؤال خواهد شد. از همه سؤال خواهد شد؛ منتهي آن کسي که بار سنگيني بر دوشش نيست، مثل آن کسي است که مال زيادي ندارد؛ از او حساب بخواهند، سرانگشتي يک چند قلم بيان خواهد کرد، خلاص خواهد شد. آن کسي که مال زياد دارد، اندوخته‌اي دارد، رشته‌هاي گوناگون درآمدي دارد، طبعا اگر از او حساب بخواهند با يک کلمه و دو کلمه اين حساب تمام نمي‌شود... مسئوليت هم همين جور است. حالا الحمدلله شماها علي‌الظاهر افراد پولدار و مالدار و ثروتمندي نيستيد- ان‌شاءالله که نباشيد- ليکن سنگيني مسئوليت شما از سنگيني آن مال بيشتر است. از ما سؤال مي‌کنند در فلان قضيه، شما مسئوليت‌تان چه بود؟ جزئيات مسئوليت را بايد بدانيد. اگر ندانيم، سؤال مي‌کنند که چرا نمي‌دانستي مسئوليتت اين است؟ چطور غفلت کردي؟ وقتي که بدانيم، مي‌گويند حالا اين مسئوليت را چطور ادا کرديد؟ طول مي‌کشد تا شرح بدهيم، تا بيان کنيم، تا عذر بياوريم. و همه بدهکاريم. همه بشريت، همه خلق عالم در مقابل محاسبه الهي بدهکارند... اگر بحث عدالت پيش بيايد و بخواهند مو را از ماست بکشند و اگر در کارهايمان دقت بکنند، واويلاست... البته يک حرف هست که آن را مي‌شود در پيشگاه خداي متعال عرضه کرد و آن اين است که من به قدر توان خودم تلاش کردم. اگر بتوانيم اين را بگوييم خوب است. به قدري که مي‌فهميدم، به قدري که مي‌توانستم و مي‌دانستم، تلاش کردم... پس بايد همتمان را بگماريم به اين که از همه نيرو و توان و استعداد و ظرفيت استفاده کنيم».
يک روش عوامانه‌اي در ميان بخشي از سياسيون و ژورناليست‌هاي ما وجود دارد که سود و زيان و برد و باخت را با ملاک‌هاي پرنوساني چون رقابت‌هاي انتخاباتي يا شهرت رسانه‌اي و حجم برجسته شدن چهره‌ها يا حتي مثلا صرف اثرگذاري آنها مي‌سنجند. اما در منطق اسلامي، ارزش هر کس به دل‌مشغولي‌ها و تعلقات خاطر و دغدغه‌هاي اوست. گاه يک رقابت انتخاباتي چنان حجم دل‌مشغولي‌ سياستمداران را پر مي‌کند که يادشان مي‌رود اين رقابت اصالت و موضوعيت نداشت و هدف و غايت چيز ديگري بود. کم نيستند سياسيوني که هر سالشان با يک رقابت و کش و قوس انتخاباتي آغاز مي‌شود و به يک رقابت يا انتخابات ديگر خاتمه مي‌يابد. اصلا نظم حيات سياسي آنها با همين مسابقه تنظيم شده و لا غير. کلي نقشه بلدند، با مهره‌ها بازي مي‌کنند، براي حريف تله مي‌گذارند، ضربه مي‌زنند، مي‌خورند و از خودشان هم متشکرند. عرض و طول همت‌شان به اين است که عقده‌هايشان را چگونه خالي کنند، چگونه با ديگري تسويه حساب نمايند و چگونه خودي نشان بدهند. اين طيف از نخبگان سياسي شايد بي تناسب با آيات شريفه سوره کهف نباشند که مي‌فرمايد «قل هل ننبئکم بالاخسرين اعمالا... بگو آيا شما را باخبر کنيم که زيانکارترين‌ها چه کساني هستند؟
آنان که تلاش‌شان در زندگي دنيا، گم و تباه شد و گمان مي‌برند که همانا آنان نيکو رفتارند». بي‌حکمت نبود که پيامبر اعظم(ص) به عنوان يک نياز حياتي از خداوند مسئلت مي‌کرد «اللهم ارني الاشياء کما هي. خدوندا اشياء و پديده‌ها را همان گونه که هستند- نه آن گونه که مي‌نمايند- به من نشان بده» و اولياي معصوم عليهم‌السلام عرض مي‌نمودند «اللهم ارني الاشياء کما هي ثم ارني الحق حقاً و ارني الباطل باطلاً وارزقني اجتنابه».
درست ديدن صحنه، بخشي از مسئوليت مهمي است که طيف مسئولان سياسي و اقتصادي و فرهنگي بر عهده دارند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سوم مرداد 1391 در ديدار مسئولان نظام ضمن دفاع از واقع‌نگري و آرمان‌گرايي توجه دادند «درسي که انقلاب داد و امام بزرگوار باقي گذاشت اين است که در اين حرکت 33 ساله، آرمان‌ها و آرزوهاي عظيمي که اسلام آنها را به ما القا مي‌کند و تعليم مي‌دهد، از نظر دور نماند؛
در عين حال واقعيت‌هاي موجود جامعه و جهان هم مورد توجه قرار گرفت... اگر ما توانستيم آرمان‌گرايي را با واقع‌بيني و واقع‌گرايي همراه کنيم، ترجمه عملياتي‌اش مي‌شود اين که ما تدبير را با مجاهدت ترکيب کنيم. هم مجاهدت کنيم و مجاهدانه حرکت کنيم، هم اين حرکت مجاهدانه در يک چارچوب تدبيرشده‌اي قرار بگيرد... ما وقتي مي‌خواهيم آرمان‌گرايي همراه با واقع‌بيني داشته باشيم و براساس واقعيت‌ها حرکت کنيم، بايد توجه کنيم که در اينجا لغزشگاه‌هايي وجود دارد. يک لغزشگاه واقعيت‌پنداري است؛ چيزهايي که واقعيت ندارد. دشمنان سعي مي‌کنند واقعيت‌سازي کنند؛ يک چيزهايي را به عنوان واقعيت مسلم در نظر ما جلوه‌گر کنند... يکي از لغزشگاه‌ها برمي‌گردد به درون خود ما دلبستگي‌هاي ما فلج‌کننده است و موجب مي‌شود چيزهايي را واقعيت بپنداريم که واقعيت ندارد، در واقع خطايي است که نفس راحت‌طلب يا دلبسته ما به مسائل مادي بر ما تحميل مي‌کند. يکي از اين لغزشگاه‌ها اين است که انسان تصور کند دست يافتن به آرمان‌ها بدون هزينه امکان‌پذير است... يک لغزش ديگر اين است که ما بخشي از واقعيت‌ها را ببينيم، بخش ديگري را نبينيم... اين که ما عرض کرديم وضعيت بدر و خيبر، يعني تهديد هست، چالش هست اما بن‌بست نيست. در بدر امکانات کم بود اما غلبه حاصل شد. امکانات طرف مقابل شايد در بعضي بخش‌ها غيرقابل مقايسه با امکانات جبهه اسلام بود. در خيبر سختي وجود داشت؛ رفتند مدت‌ها آنجا ماندند، مقاومت دشمن شديد بود اما غلبه پيدا کردند. چالش هست اما در قبال چالش توان و قدرت و استعداد و ظرفيت هم وجود دارد. اين معناي وضعيت بدر و خيبر است. اگر اين ظرفيت را به ميدان آورديم، اگر نقاط ضعف را کم کرديم، پيشرفت خواهيم کرد».
دشمن پس از شکست در فتنه سياسي 4 سال پيش به اين جمع‌بندي رسيد که شکست اصلي را از خود مردم خورد و بنابراين بايد به همين مردم ضربه بزند و از انرژي و نيروي هميشگي انقلاب عليه آن استفاده کند. بدين ترتيب پس از يک سال جمع‌بندي، وزير خارجه وقت آمريکا از آغاز سال 1390، موضوع تحريم‌هاي فلج‌کننده را پيش کشيد و عملا اين جنگ از زمستان 2 سال پيش شروع شد. اگر دشمن اين جنگ غيرانساني را از 2 سال پيش وارد فاز تازه‌اي کرد، رهبر معظم انقلاب از 3 سال و نيم پيش يعني شهريور 89 مکرراً مسئولان و سياستمداران و جريان‌هاي سياسي درون نظام را اول به هماهنگي و همدلي و دوم به طراحي و اجراي راهبرد اقتصاد مقاومتي فرا خوانده و از جمله در جمع کارآفرينان سراسر کشور تصريح کردند که اين راهبرد، هم متناسب با ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي بزرگ کشور و هم مهارکننده تهديدهاي محتمل دشمن است.
ايشان سوم مرداد سال گذشته نيز در جمع مسئولان فرمودند «ما چند سال پيش اقتصاد مقاومتي را مطرح کرديم. همه کساني که ناظر مسائل گوناگون بودند مي‌توانستند حدس بزنند که هدف دشمن، فشار اقتصادي بر کشور است. معلوم بود و طراحي‌ها نشان مي‌داد که مي‌خواهند روي اقتصاد کشور متمرکز شوند... من سال 86 در صحن مطهر علي‌بن موسي‌الرضا (عليه‌الصلاهًْ والسلام) گفتم که اينها دارند مسئله اقتصاد را پيگيري مي‌کنند بعد هم آدم مي‌تواند فرض کند که اين شعارهاي سال، حلقه‌هايي بود براي ايجاد يک منظومه کامل در زمينه مسائل اقتصاد؛ يعني اصلاح الگوي مصرف، مسئله جلوگيري از اسراف، مسئله همت مضاعف و کار مضاعف، مسئله جهاد اقتصادي و سال توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني. ما اينها را به عنوان شعارهاي زودگذر مطرح نکرديم. اينها چيزهايي است که مي‌تواند حرکت عمومي کشور را در زمينه اقتصاد ساماندهي کند و ما را پيش ببرد».
اگر دشمن به ويژه در اين چند سال اخير- در مقابل شکست‌هاي بزرگي که متحمل شده- ثبات و اقتدار و امنيت ايران را نشانه رفته، رهبر معظم انقلاب امسال را سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي ناميدند و براي آن بسترسازي کردند تا ملت بزرگ ايران - فارغ از کش و قوس احزاب و نامزدها- براي عزت و استحکام کشور به ميدان بيايند. در حقيقت، پيروز بزرگ اين مصاف، ملت و نظام اسلامي بودند که سرزندگي و نشاط انقلاب اسلامي در سي و پنج سالگي آن را به رخ کشيدند. در اين ميان ناظران منصف نيز امانتداري نظام را نسبت به رأي مردم مشاهده کردند و يقين کردند ادعاي تقلب که ابزار و بهانه آشوبگري جماعتي بي‌مبالات و جفاکار شد، کمترين مايه‌اي از واقعيت ندارد. اما اگر براي برخي سياستمداران همه چيز انتخابات و رقابت سياسي است، نه مردم و نه مقتداي آنان در اين رقابت‌ها که طريقيت دارد و نه بيشتر، متوقف نمي‌مانند. حق مردم موقعيت‌شناس که آن حماسه سياسي را رقم زدند، بر دوش همه مسئولان به ويژه دولت جديد سنگيني مي‌کند که با همدلي، براي تحقق حماسه اقتصادي برنامه‌ريزي کنند. به همين علت نيز رهبر معظم انقلاب چه در دولت گذشته و چه در دولت فعلي مشعل گفتمان «اقتصاد مقاومتي» را فروزان نگاه داشته و به انحاء مختلف پيگيري آن را از مسئولان 3 قوه و مجمع تشخيص مصلحت مطالبه کرده‌اند؛ هرچند که رقباي سياسي به اندازه حماسه سياسي، براي حماسه اقتصادي قبول زحمت نکرده‌اند!
اکنون که سال ديگري به پايان مي‌رسد و سال نو آغاز مي‌شود، توقعي به‌جا از همه مسئولان در قواي مختلف است که چند ساعتي با خود خلوت کنند و چرتکه بيندازند که آيا اداي امانت کرده و بخشي از بار مسئوليت را از شانه‌هاي خود سبک نموده‌اند يا خير؟ براي ديدن واقعيت‌ها آن گونه که هست، هم از خداوند بايد خاضعانه مسئلت کرد و هم بايد استعداد درست ديدن را در خود پديد آورد. گاه تعلقات چنان ما را زمينگير مي‌کند که فرصت نکنيم به بار مسئوليت و امانت نيز بيانديشيم.
محمد ايماني













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن