تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820535512




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای پیشگیری از آسیب های چهارشنبه آخر سال تشکلهای مردم نهاد فعال شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عضو شورا: برای پیشگیری از آسیب های چهارشنبه آخر سال تشکلهای مردم نهاد فعال شود کرج-ایرنا- به گفته مسوول کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج، پیشگیری از آسیب های چهارشنبه آخر سال نیازمند فعال شدن تشکلهای فرهنگی مردم نهاد است.


ˈعلی حاج کاظم ˈ روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کنترل رفتارهای پرخطر در جامعه نباید منحصر به دستگاه اجرایی یا انتظامی شود.
وی ادامه داد: برای پیشگیری از بروز رفتارهای پرخطر باید مجموعه از تشکلهای فرهنگی و اجتماعی مردم فعالیت خود را آغاز کنند و همزمان آیین چهارشنبه سوری برنامه هایی متناسب با فرهنگ غنی ایرانی برای نوجوانان و جوانان برگزار نمایند.
مسوول کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج بر ضرورت لحاظ کردن پیوست های فرهنگی در بر پایی مراسم های آیینی تاکید کرد و گفت: با انجام این مهم اجرای این مراسم ها دیگر قائم به فرد نیست و حد و حدود برگزاری آن نیز از تعادل خارج نمی شود.
وی افزود: برای احیای مراسم سنتی همچون آیین چهارشنبه آخر سال همه نهادهای اجتماعی و فرهنگی باید ایفای نقش کنند.
حاج کاظم ادامه داد: رسانه های جمعی از جمله صدا و سیما از نهاد های تاثیرگذار درارتقای فرهنگ عمومی هستند که نقش آنها در این زمینه نباید نادیده گرفته شود.
این عضو شورای اسلامی شهر کرج همچنین نقش خانواده را در احیا و برقراری تعادل در آیین های خاص موثر دانست .
وی اظهارکرد: بی شک سنت ها، آیین و رسوم به عنوان میراث فرهنگی هر کشوری خوانده می شوند که پایه های فرهنگی و هویتی آن جامعه را رقم می زند که با توجه به این مهم انتقال میراث فرهنگی به نسل های جدید با هدف پر کردن شکاف نسلی بسیار حائز اهمیت است.
وی تاکید کرد: برای تقویت و گسترش فرهنگ در جامعه در همه زمینه ها باید همسویی و همفکری بین کارشناسان فرهنگی و اجتماعی ایجاد شود تا با تکیه بر آن در جهت تقویت اجرای سرفصل های فرهنگی به ویژه موضوعاتی که تلفیقی از سنت ها هستند، گام های مؤثری برداشت.
حاج کاظم عنوان کرد: مسائل فرهنگی باید به خوبی برای جامعه هدف تحلیل شود و می طلبد تا به صورت ویژه به این موضوع مهم و تأثیر گذار پرداخته شود.
مسوول کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج گفت: ساماندهی مراسم چهارشنبه آخر سال به گونه ای که به دور از تنش و بروز حوادث پر خطر باشد، نیاز به انسجام نهادهای اجتماعی و تربیتی دارد.
حاج کاظم افزود: نهادهای شهری به ویژه متولیان فرهنگ می توانند در روز چهارشنبه سوری با اجرای برنامه های مختلف هنری و فرهنگی ضمن آشنایی نسل جوان با سنت های ماندگار، شادی مردم در این مناسبت ها را کنترل کنند، همچنین موضوع چهارشنبه آخر سال می تواند با برگزاری جلسات کارشناسی و کمک همه نهادها مدیریت شود.
وی با تاکید بر کنترل نوجوان به لحاظ پیشگیری از رفتارهای پرخطر، عنوان کرد: این مهمترین عاملی برای مصون ماندن افراد از مواجه شدن با رفتارهای پرخطر است.ک/3
7410/ 691
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن