تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813146743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوه امام: محدودكنندگان آزادی محکوم به شکستند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نوه امام: محدودكنندگان آزادی محکوم به شکستند
سیدعلی خمینی، تملق‌گویان را دشمنانی نامید که در چهره دوست خود را درآورده‌اند و افزود: چاپلوسان افرادی هستند که جلوی مسئولان و مردم به مدح می‌پردازند و پشت سر بدی می‌گویند و این کار باعث می‌شود اگر ضعفی در مسئولي باشد، اصلاح نشود.
کد خبر: ۳۸۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۲ - 16 March 2014




كوچك‌ترين فرزند مرحوم سيد احمد خميني مدتي است كه بيش از پيش فعال شده و در عرصه سياسي ايران حاضر و ناظر است. نوه امام خمینی (س) با بیان اینکه استقلال‌طلبی یکی از آرمان‌های اصلی امام (س) و انقلاب است، گفت: استقلال برای هر کشور و ملتی اهمیت بالایی دارد و هرجا استقلال پایمال شود، مردم نسبت به آن حساسیت نشان داده‌اند. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی در كرمان با اشاره به روحیه استقلال‌طلبی در بین مردم ایران، اظهار کرد: گواه این ادعا، انقلاب مردمی ایران به دلیل وابستگی رژیم پهلوی به بیگانگان است که در نهایت حس استقلال‌طلبی ملت با رهبری امام موجب سرنگونی آن شد.

 قدرت‌طلبان، تملق‌گویان، فاسدان و عیب‌جویان نباید در مسند قدرت قرار گیرند

سیدعلی خمینی با بیان اینکه در اسلام بیش از اینکه به تشکیلات توجه شود به اشخاصی که در این ساختار به کار گمارده می‌شوند، توجه شده است، خاطرنشان کرد: از نگاه اسلام برخی اشخاص که دارای خصلت‌های منفی هستند، نباید در مسند قدرت قرار گیرند. قدرت‌طلبان، تملق‌گویان، فاسدان اقتصادی و عیب‌جویان از این دسته‌اند. وی توضیح داد: قدرت‌طلبان و طمع‌ورزان اگر به منصبی در حکومت برسند، بیشتر از اینکه به دنبال اصلاح جامعه باشند به دنبال منافع شخصی، گروهی و حزبی خود خواهند بود. خصوصیت این افراد این است که وقتی مسئولیتی به آنها واگذار می‌شود، در زمان راحتی با شما خواهند بود و همین که سختی یا مشکلی پیش آید مردم و نظام را تنها می‌گذارند زیرا برای آنان منافع شخصی و حزبی مهم‌تر از منافع جامعه است.

فرزند مرحوم سیداحمد خمینی در ادامه به دوران مبارزات امام(س) اشاره کرد و گفت: در آن زمانی که وقتی نام و یاد امام (س) می‌آمد، به جای صلوات، زندان و شکنجه و سختی در کار بود، دوستداران واقعی امام بودند که این نظام را تقویت کردند و به یاری و وفای آنان و ملت بود که امام (س) توانست انقلاب خود را به سرانجام برساند. سیدعلی خمینی، تملق‌گویان را دشمنانی نامید که در چهره دوست خود را درآورده‌اند و افزود: چاپلوسان افرادی هستند که جلوی مسئولان و مردم به مدح می‌پردازند و پشت سر بدی می‌گویند و این کار باعث می‌شود اگر ضعفی در مسئولي باشد، اصلاح نشود. کسی که ادعای دوستی می‌کند، وظیفه دارد اشتباه دیگران را بازگو کند تا با رفع آن به اصلاح جامعه کمکی کرده باشد، نه اینکه به خاطر حفظ منافع خود، روی نقاط ضعف چشم بپوشاند و آنها را بازگو نکند.

  اگر مسئولانی فساد اقتصادی داشتند، نظام نباید فرصت ادامه کار به آنان بدهد

وی مفسدان اقتصادی را از دیگر گروه‌هایی دانست که نباید فرصت مسئولیت به آنها داده شود و در ادامه اظهار کرد: اگر مسئولانی در حکومت فساد اقتصادی داشتند، نظام نباید فرصت ادامه کار به آنان بدهد زیرا باعث دلسرد شدن ملت نسبت به حکومت می‌شود. البته این عمل بدان معنی نیست که اسلام با ثروت مخالفتی دارد و هرکس را که دارایی قابل توجهی دارد فاسد دانسته است. نگاه اسلام به ثروت - اگر از راه حلال به‌دست آمده باشد - مثبت است.

نوه امام، عیب‌جویان با غرض را از دیگر افرادی دانست که در اسلام توصیه شده به آنان فرصت خدمت داده نشود و ادامه داد: عیب‌جویی با انتقاد فرق دارد. نقد از سر دلسوزی باعث پویندگی حکومت می‌شود اما عیب‌جویی با غرض، به دلسردشدن مردم از حکومت می‌انجامد. نباید تصور کرد هرکس نقد کند هدفش تضعیف نظام است. سیدعلی خمینی با بیان اینکه "وظیفه داریم از آرمان‌های امام، انقلاب، ولایت فقیه و نظام دفاع کنیم"، تاکید کرد: در جایی که فقر و تبعیض وجود دارد دفاع از آرمان معنی ندارد.

  هرکس قدم در راه اختلاف بردارد در مسیر شیطان حرکت کرده است

نوه امام (س) ادامه داد: خداوند اتحاد را نعمت الهی نامیده و باید قدر این نعمت را دانست. هرکس قدم در راه اختلاف بردارد در مسیر شیطان حرکت کرده و خلاف قرآن و اسلام عمل کرده است. اگر در کشور به دنبال هدف واحد باشیم و حول اتحاد حرکت کنیم هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند مقابل اراده ملت بایستد؛ همانطور که امام فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این فرمایش را زمانی عنوان کردند که به وحدت کلمه تاکید ویژه‌ای داشتند و فضای آن زمان جامعه نیز بر این اصل استوار بود. سیدعلی خمینی به امر به معروف و نهی از منکر نیز اشاره کرد و افزود: در قرآن بعد از عدم تفرق و وحدت مسئله امر به معروف و نهی از منکر عنوان شده که همان نقد کردن در دوره کنونی است. نقد یک وظیفه است و بنیان وحدت را کامل می کند. هرکس ادعا می‌کند نقد باعث تضعیف می‌شود دچار توهم است.

  ماندگاري هر نظامي منوط به رضايتمندي مردم است

نوه امام (س) عنوان کرد: همانطور که دین نیز برای مردم مهم است اما نمی‌تواند تمام فعالیت‌های کشور حول آن شکل گیرد. نگرشی که در آن آزادی محدود شود محکوم به شکست است همانطور که صرف نگاه اقتصادی محکوم به فناست. سیدعلی خمینی، ریشه اکثر انقلاب‌های عصر را نارضایتی مردم دانست و افزود: اگر حکومت به آن چیزی که باعث نارضایتی مردم می‌شود اهمیت ندهد بنیان خود را به خطر انداخته است، چراکه ریشه ماندگاری هر نظامی به مردم و رضایتمندی مردم برمی‌گردد. سیدعلی خمینی در پایان، راز ماندگاری انقلاب اسلامی را حرکت در مسیر آرمان‌های امام دانست و افزود: هر زمان مردم در صحنه باشند، انقلاب و نظام پویا خواهد بود. اگر مردم در حکومت دخیل باشند، آنگاه آزادی ارزش قائل پیدا می‌کند، توسعه معنی خواهد داشت و دین مورد توجه قرار می‌گیرد و در نهایت انقلاب شعار خودش را فراموش نخواهد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن