تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812735473




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استخدام افراد بی‌سواد، ششم ابتدایی، سیکل، دیپلم؛ دروغ است!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: استخدام افراد بی‌سواد، ششم ابتدایی، سیکل، دیپلم؛ دروغ است!
این نماینده گفت: این حرف قطعا دروغ است. این‌ها یا آمار بلد نیستند و یا آنکه استان نمی‌دانند چه چیزی است. یک استان مگر در مجموع چند ‌پرسنل می‌تواند داشته باشد؟ چرا نگفته‌اند کدام استان؟ می‌گفت کدام استان تا من به شما بگویم این استان در مجموع چند دانش‌آموز دارد!
کد خبر: ۳۸۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷ - 15 March 2014



استخدام این تعداد دروغ استاستخدام افراد بی‌سوا، ششم ابتدایی، سیکل، دیپلم؛ همه دروغ است!!!
موضوع استخدام در دولت گذشته، یکی از نخستین چالش‌هایی بود که دولت جدید با روی کار آمدن خود با آن روبه‌رو شد و در اولین اقدام خود، توانست ‌جلو‌ بسیاری از استخدام‌‌های بی‌رویه و بدون قاعده را بگیرد؛ اما‌ ظاهر امر نشان می‌دهد که این موضوع، تنها مربوط به پایان دولت دهم نمی‌شود.

به گزارش «تابناک»، شواهد موجود نشان از این ‌دارد که در هشت سال دولت نهم و دهم، مسئولان کشور و به ویژه وزرا، دستو‌رهای بسیاری برای استخدام بسیاری از نیرو‌ها صادر کرده‌اند، به گونه‌‌ای که در ‌این سال‌ها، تنها آمار اداره کل‌ها در برخی از وزارت‌خانه‌ها به دو برابر رسیده است.



البته در برخی ا‌ز وزارت‌خانه‌ها نشانه‌هایی است که دامنه استخدام‌ها بسیار فرا‌تر از این موارد نیز هست، به گونه‌ای که در یک استان کشور فقط در وزارت آموزش و پرورش ۷۶ هزار تن استخدام شده‌اند که بسیاری از این تعداد، ‌مدرک تحصیلی، حتی زیر دپلم بوده‌اند.

بنا بر این گزارش، عسگری آزاد، معاون نیروی انسانی ریاست جمهوری امروز در گفت‌و‌گو‌ ‌با یکی از روزنامه‌ها، از ماجرایی پرده بر‌می‌دارد که اگر درست باشد، پیامدهای زیادی به همراه خواهد داشت.

‌وی در بخشی از اظهارات خود که مربوط به وزارت آموزش و پرورش بود، اعلام داشت: بیشتر استخدامی‌ها، مربوط به سال ۹۱ و ۹۲ بوده است.

اما بنا بر آمار، تنها تا سال ۱۳۹۰، ۳۰۸ هزار نیروی مازاد از قانون ‌قراردادی در دستگاه‌های دولتی استخدام شده‌اند‌‌ که اگر دو سال پایانی را به این آمار بیفزاییم، به گمانم‌ بیش از نیم میلیون ‌‌استخدام‌ غیرقانونی داشته‌ایم؛ برای نمونه، در سال‌های اخیر‌ در وزارت صنعت و معدن ۲۸ هزار و ۶۴۴ نفر غیرقانونی استخدام شدند.

همچنین در وزارت جهاد کشاورزی،‌ ۲۷ هزار و ۲۲۲ تن استخدامی غیرقانونی داشتیم و در وزارت راه و شهرسازی این تعداد برابر ۱۹ هزار و ۵۱۱ تن بوده است. در وزارت آموزش و پرورش و تنها در یک مورد استخدامی در یکی از استان‌ها، ۷۶ هزار تن استخدام شدند که نکته جالب آن است که در میان آنان افراد بی‌سواد، دارای مدرک ششم ابتدایی، سیکل و دیپلم هم به چشم می‌خورند، حال آنکه بنا بر قانون نباید زیر مدرک لیسانس ‌استخدام کنیم.

بنا بر اطلاعات ما در‌‌ همان بخش آموزش و پرورش، در یک استان از کل استخدامی‌ها، ۲ درصد کلا بی‌سواد بوده، ۱۴ درصد مدرک ابتدایی داشته، ۱۹ درصد دوره راهنمایی، ۳۱ درصد دارای دیپلم و ۳۴ درصد مدرک بالا‌تر از دیپلم داشتند، که البته ترکیب استخدامی‌ها در سایر استان‌ها نیز تقریبا مشابه همین روند است.

از سوی دیگر، در این هشت سال، حدود ۴۸۵ هزار تن هم بازنشسته شدند که البته این به معنای آن نیست که این گروه از سقف بودجه‌ای دولت خارج شدند، زیرا حدود ۷۶ درصد منابع صندوق بازنشستگی از محل منابع دولتی است؛ یعنی آن‌ها همچنان حقوق بگیر دولت هستند.

البته باید به این نکته‌‌ توجه داشت که در سال ۸۴، حدود ۶۷ درصد بودجه ما جاری بوده که این سهم امسال به ۸۸ درصد رسیده است؛ یعنی ‌۱۲ درصد از بودجه برای کارهای زیربنایی و عمرانی باقی مانده و در صورت تداوم، تا دو، سه سال ‌دیگر، همه منابع را باید صرف بودجه جاری کنیم.

اما عبدالوحید فیاضی، نماینده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اظهار بی‌اطلاعی از موضوع یاد شده در این باره‌ گفت: در یک استان از اول انقلاب تا کنون ممکن است چنین رقمی استخدام شده باشد، ولی اینکه در‌ هشت سال گذشته، حجم ۷۶ هزار‌ تن استخدام آموزش و پرورش داشته باشیم، بعید است و امکان چنین چیزی نیست.

این نماینده گفت: این حرف قطعا دروغ است. این‌ها یا آمار بلد نیستند و یا آنکه استان نمی‌دانند چه چیزی است. یک استان مگر در مجموع چند ‌پرسنل می‌تواند داشته باشد؟ چرا نگفته‌اند کدام استان؟ می‌گفت کدام استان تا من به شما بگویم این استان در مجموع چند دانش‌آموز دارد!

چنین چیزی امکان ندارد اتفاق افتاده باشد. اگر این گونه بود، استان منفجر می‌شد. هم‌اکنون‌ استانی که بیشترین دانش‌آموز را دارد به غیر از تهران، استان خراسان، آذربایجان و مازندران است که کل دانش‌آموز آن‌ها، نزدیک ۵۰۰ هزار ‌تن است؛ بنابراین، این ۷۶ هزار تن کجا استخدام شده‌اند و کجا به‌کار‌گیری شده‌اند که معلوم نشده است؟!

وی افزود: چیزی که حاج بابایی اعلام کرده،‌ در کل دوره‌اش۴۰ هزار تن بوده است؛ یعنی دولت نهم و دهم بیش از ۴۰ تا ۵۰ هزار تن نمی‌توانسته باشد. در آن زمان نیز آزمون استخدامی که بیش از ۶۰۰ هزار ‌متقاضی داشت، برگزار‌ شد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن