تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821009910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش حقوق بايد بر اساس تورم تعيين شود نه كمتر


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: افزايش حقوق بايد بر اساس تورم تعيين شود نه كمتر
اينكه مي گويند اگر خط فقر در جامعه براي دريافتي حقوق يك ميليون 800 هزار تومان است، ديگر پايين تر از اين مقدار توجيهي ندارد مگر اينكه خدمات رفاهي، امدادي، درماني و ورزشي به صورت پرداخت هاي بن و كالا و غيره تعريف شده باشد.


جوان‌آنلاين: ايرج نديمي در گفت‌‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص تعيين حداقل دستمزد سال آينده كارگران اظهارداشت: اگر تورم 30 درصد است حقوق هم بايد 30 درصد باشد نه كمتر.

 

عضو كميسيون اقتصادي مجلس افزود: مسئله اين است كه آيا با اين ميزان حقوق مي توان زندگي كرد؟ واقعيت اين است كه ما در كشور با تفاوت اقليم و هزينه ها رو به رو هستيم، يك موقع كسي با يك عددي در يك كلان شهر مي خواهد زندگي كند و فردي ديگر با همان عدد در يك روستا پس تفاوت بسيار است.
 

نديمي در خصوص ميزان حقوق دريافتي و خط فقر نيز عنوان كرد: اينكه مي گويند اگر خط فقر در جامعه براي دريافتي حقوق يك ميليون 800 هزار تومان است، ديگر پايين تر از اين مقدار توجيهي ندارد مگر اينكه خدمات رفاهي، امدادي، درماني و ورزشي به صورت پرداخت هاي بن و كالا و غيره تعريف شده باشد.
 

وي ادامه داد: پس سه نوع ديدگاه داريم يكي درباره درصد افزايش تورم؛ ميزان حقوق كلي و خط فقر و يك موضوع نيز در رابطه با تفاوت در دريافت ها به نسبت هزينه كلان شهرها، شهرها و روستاها و داشتن امكانات اوليه مانند مسكن و غيره بنابراين در اين نگاه ما با سه نوع بحث رو به رو هستيم.
 

اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس اضافه كرد: در خدمات جبراني يارانه هم 45 هزار تومان به خانوار مي دهند يا سبد كالا به افراد مي دهند كه آن هم بايد حساب شود، و اگر تورم را در سال بعد مي خواهند به 25 درصد برسانند، بگويند افزايش را نسبت به تورم سال بعد تعريف كرده اند كه حقوق را متوسط با آن افزايش دهند.
 

نديمي در خصوص نوع مديريت يارانه ها در سال جديد نيز گفت: درباره هدفمندي دو بحث داريم يكي آنكه دولت بايد 18 هزار ميليارد تومان درآمد بيشتر از امسال خرج كند. دوم آنكه برخي از گيرندگان از سبد خارج مي شوند، و چند ميليون نفر تحت عنوان درآمددار يارانه نمي گيرند. بر اساس اين نگاه دولت در رابطه با موضوع هدفمندي بايد به گونه اي مديريت كند كه تورم حاصل از هدفمندي يارانه ها به مردم خيلي فشار نياورد.
 



منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: 24 اسفند 1392 - 16:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن