تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815169898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف مار پنج سر تا رکورد گردو شکستن


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: کشف مار پنج سر تا رکورد گردو شکستن


نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی ۲۴ اسفند ۱۳۹۲."کشف غول پیکرترین ستاره جهان" /کدو سبز ۲۵کیلویی/ پاسپورت در زمان قاجار/ رکورد شکستن گردو با سر/ آبی ترین آب دنیا/ نا آرامترین نقطه جهان هستی/ تندترین برگر جهان...
"غول پیکرترین ستاره جهان" کشف شد

"غول پیکرترین ستاره جهان" کشف شد

ستاره شناسان با استفاده از تلسکوپ بزرگ رصدخانه VLT در آتاکامای شیلی واقع در کویر آتاکامای شیلی موفق به مشاهده این ستاره ابر غول شدند که در صورت فلکی قنطورس جای دارد. این ستاره زرد که HR 5171 A نام گذاری شده است، در فاصله ۱۲ هزار سال نوری از زمین جای دارد. به گفته ستاره شناسان رصدخانه کوت دازور در نیس فرانسه و رصدخانه پارانال در شیلی، این ستاره یک میلیون بار بیشتر از خورشید روشنایی دارد. ستاره های غول پیکر زرد رنگ، بسیار نادر هستند و تنها ده عدد از آنها در کهکشان راه شیری شناسایی شده اند که مشهورترین آنها ستاره رو کاسیوپیا (Rhô Cassiopeiae ) است. این ستاره در دسته‌ متفاوتی از مرحله‌ تحول ستاره‌ها قرار دارد. بنابراین به گونه‌ای دیگری از ستاره‌ها موسوم به ستاره‌های سرخ تعلق دارد. هر دو ستاره جز ستارگان ابر غول می باشند، اما تصور می‌شد که اندازه‌ ستاره‌های ابر غول زرد حداکثر ۷۰۰ برابر خورشید باشد. اندازه‌گیری‌های تازه‌ی ستاره‌ی HR 5171 A نشان داد که این نوع ستاره‌ها می‌توانند بزرگ‌تر هم باشند. ستاره‌ی HR 5171 A حدوداً ۵۰ درصد بزرگ‌تر از ستاره‌ی ابط‌الجوزا – نهمین ستاره‌ی پرنور آسمان- در "صورت فکلی جبار" است. لازم بذکر است این ستاره با چشم غیر مسلح هم قابل مشاهده است.
بیشتر...

کدوی سبز ۲۵ کیلویی در فرودگاه توقیف شد !

کدوی سبز ۲۵ کیلویی در فرودگاه توقیف شد !

در فرودگاه بیرمنگام از بار یک مسافر آسیایی یک کدوی سبز 1.2 متری به وزن 25 کیلوگرم کشف و ضبط شد. ظاهرا مسافر بنگلادشی این کدو را همراه با ۹۴ هزار بوکس سیگار بداخل انگلیس قاچاق کرده بود که در فرودگاه بیرمنگام کشف شد. ماموران محیط زیست همچنین ماهی و برخی کالای قاچاق دیگر نیز از بار مسافر آسیایی بدست آوردند. ۹۰۷ برگ مخصوص برای تهیه سیگار ویژه هندی نیز از این محموله بدست آمد.برخی از کالای کشف شده به لابراتوار برای آزمایش ارسال شده است.
بیشتر...

پاسپورت در زمان قاجار

پاسپورت در زمان قاجار

بیشتر...

رکورد شکستن گردو با سر

رکورد شکستن گردو با سر

"محمد رشید" یکی از افرادی است که عضو آهنی بدنش پیشانی اوست. این مرد به قدری پیشانی اش محکم است که می تواند به راحتی گردو را خرد کند بدون آنکه آسیب خاصی به بدنش وارد شود. او به تازگی در یکی از جشنواره ها رکوردی را نیز جابه جا کرده است.این مرد پاکستانی چندی پیش در یک جشنواره توانست 155 گردو را زیر یک دقیقه با پیشانی اش بشکند و در نهایت تنها یک زخم کوچک روی سرش پیدا شد که چیز خاصی هم نبود و با یک جسب زخم رفع شد و نام او به سمت کتاب های گینس حرکت کرد. رکورد قبلی شکستن 44 گردو بود.
بیشتر...

آبی ترین آب دنیا

آبی ترین آب دنیا

تالاب ها از جمله مکان هایی هستند که سالانه گردشگران بسیاری به خود جذب می کنند. تالاب های بسیاری در دنیا هستند ولی در میان آن ها تالاب «آبی» ژاپن منحصر به فردترین است و به عنوان یکی از رازهای زمین شناسی شناخته می شود.این تالاب عجیب و چشم نواز در جزیره هوکایدو ژاپن قرار گرفته است. زیبایی این تالاب به اندازه ای است که شرکت اپل بخش خاصی به نام این تالاب را در سیستم عامل جدید رایانه هایش اختصاص داده است. بهترین ویژگی این تالاب رنگ آبی و بی نظیر آن است. این تالاب در اصل به صورت مصنوعی به وجود آمده است و زمینه طبیعی ندارد. در سال 1988 مسئولین تصمیمی گرفتند تا بر روی رودخانه «بیگاوا» سدی بسازند که آب را ذخیره سازی کرده و تالابی در سطح جنگل ایجاد شود اما هیچگاه به وجود آمدن چشم نوازترین تالاب دنیا را پیش بینی نمی کردند.
بیشتر...

نا آرامترین نقطه جهان هستی

نا آرامترین نقطه جهان هستی

سیاه چاله ها یکی از عجیب ترین و خطرناک ترین پدیده ها در جهان هستی است که می توان از آن به عنوان ویرانگرترین پدیده فضایی نام برد که بسیار ترسناک هستند. سیاه چاله ها از درون پاشی هسته های ستاره های بزرگی که بیست تا سی برابر خورشید هستند به وجود می آیند. سیاه چاله نا ارامترین نقطه جهان ماست، نقطه ای بی بازگشت که جاذبه آن فراتر از همه چیز است. آنقدر زیاد که حتی نور هم نمی تواند از آن فرار کند. هر چه به حریم سیاه چاله نزدیک شویم قربانی جاذبه سیری ناپذیر آن خواهیم شد. سیاه چاله ها در نقاط مختلف فضا سرگردانند.
بیشتر...

تندترین برگر جهان

تندترین برگر جهان

تندترین برگر جهان را رستورانی در منطقه ساسکس انگلستان تولید می‌کند و خوردن آن به قدری خطرناک است که فقط افراد بالای ۱۸سال مجاز به خرید آن هستند. از 3 هزار مشتری این برگر آتشین فقط 59 نفر توانسته‌اند تمام آن‌ را بخورند. صاحب این رستوران می‌گوید: هنوز هم از بازگشت مشتری‌هایی که یک‌بار خوردن این برگر‌ها را تجربه کرده‌اند شگفت‌زده می‌شوم.
گفتنی است تندی این برگر‌ها به‌خاطر سس غلیظ شده فلفل قرمز آنهاست.
بیشتر...

مار ۵ سر مهمان معبد هندی!

مار ۵ سر مهمان معبد هندی!

ساکنان معبدی در «کارناتکا»ی هند، مار پنج سری را در حال پرسه زدن در حیاط پیدا کردند.این مار عجیب‌الخلقه که هر پنج سرش تمامی اندام‌ها را به طور کامل داشت علاوه بر این‌که مردم را به وحشت انداخته بود سوژه جالبی نیز برای عکاسان شده بود.هنوز محل زندگی این مار پیدا نشده اما دانشمندان هندی امیدوارند با بررسی این خزنده مرموز راز به وجود آمدن آن را در آینده‌ای نزدیک پیدا کنند.
بیشتر...

آرامگاه قیصر امین پور

آرامگاه قیصر امین پور

آرامگاه قیصر امین پور

آرامگاه قیصر امین پور

آرامگاه قیصر امین پور

قیصر امین‌پور شاعر معاصر ایران در سال ۱۳۳۸ در شهرستان گتوند (یکی از شهرهای بختیاری‌نشین استان خوزستان) به دنیا آمد. وی که از برجسته ترین شاعران معاصر ایران بود، در سال 1386 بر اثر بیماری کلیه و قلب دار فانی را وداع گفت. آرامگاه شاعر فقید قیصر امین‌پور، با طراحی حسین خسروجردی در گتوند ساخته شد.
بیشتر...

 


شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن