تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821258347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از مشکل کشاورزان تا انتقاد از «خون آشام» خطاب کردن کارخانه داران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تذکرات شفاهی نمایندگان از مشکل کشاورزان تا انتقاد از «خون آشام» خطاب کردن کارخانه داران تهران - نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی از اینکه یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس کارخانه داران را «خون آشام» نامیده است، انتقاد کرد و گفت: باید نگاه، نگرش و رویکرد خود را به صاحبان واحدهای صنعتی تغییر دهیم.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «کمال الدین پیرموذن» روز شنبه در جلسه علنی مجلس، در تذکری شفاهی از توفیقات رییس جمهوری با کفایت، در عرصه بین المللی بویژه در کشور عمان، حفظ پایه پولی و مهار تورم قدردانی کرد.
این نماینده مجلس همچنین گفت: اقتصاد مقاومتی ترسیمی رهبر با ذکاوت نظام، مکمل و مقوم آفرینش حماسه سیاسی توسط ملت بزرگ ایران است که قدرت چانه زنی تیم دیپلماسی کارآمد دولت را افزایش می دهد.
پیرموذن اقتصاد مقاومتی را گامی در جهت حمایت از صنعت کشور دانست و اظهار داشت: 90درصد جمعیت کشور کماکان رنج ناشی از فشار اقتصادی و معیشت دارند و لذا با بها دادن به اقتصاد مولد و اشتغال زا و جذب سرمایه گذاری ها با انسجام داخلی تحقق حماسه اقتصادی را باید رقم بزنیم.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر این که باید نگاه، نگرش و رویکردها نسبت به صاحبان واحدهای صنعتی تغییر یابد، گفت: سزاوار نیست عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس کارخانه داران را «خون آشام» تعبیر کند.
پیرموذن از دولت نیز خواست تا بیمه همگانی را کامل اجرا کند و در صدور مجوز راه آهن اردبیل - میانه و کریدور شمال جنوب توسط بخش خصوصی تسریع کند.
وی با تاکید بر حفظ انسجام داخلی برای توفیقات دولت در جهت حصول به منافع نظام و کیان، گفت: این روزها که شیطنت معندین خارجی نظام و دشمنان بی بی دو عالم زیاد شده، به دام دشمنان نظام و حضرت زهرا نیفتیم و با اظهارات خود آسیبی به یکپارچگی ارکان نظام وارد نکنیم.

** مشکلات کشاورزان
علی مروی نماینده مردم نیشابور در مجلس نیز در تذکر شفاهی خود با اشاره به 15 سال خشکسالی در منطقه خراسان، مشکلات کشاورزان نیشابور را مطرح کرد و گفت: کشاورزان به رغم هزینه های سنگین کاشت، درآمدی ندارند لذا از دولت و وزیر جهاد کشاورزی می خواهیم که به داد کشاورزان بخصوص کشاورزان نیشابور و فیروزه برسد.
وی با یادآوری این که باغداران نیشابوری که در تولید محصول آلو فعال بوده اند نیز امسال با مشکلاتی مواجه شده اند، گفت: علاوه بر مکشلات اقتصادی در داخل، بروز اختلالاتی در تحویل محصول از سوی صادرکنندگان نیز سبب شد تا بازارهای خارجی این محصول از دست برود.
مروی از دولت و وزیر جهاد کشاورزی خواست تا سازمان تعاون روستایی نسبت به خرید آلو اقدام کند.
محمدعلی اسفنانی نماینده مردم فریدون شهر نیز در تذکری شفاهی به وزیر نیرو گفت: در جریان انتقال آب از فریدون شهر 53 مزرعه بر اثر این انتقال دچار خشکی آب شد و آب های سطحی به طور کامل از بین رفت؛ قرار بود 50 لیتر در ثانیه به کشاورزان منطقه داده شود که با گذشت چند سال هنوز اقدامی نشده است.
وی در تذکر دیگری به وزیر راه و شهرسازی بر پرداخت بدهی پیمانکاران استان اصفهان تاکید کرد و گفت: احداث جاده اصفهان - خوزستان از سال 62 آغاز شده اما با گذشت 30 سال هنوز تکمیل نشده است.
اسفنانی از رییس جمهوری نیز خواست تا تکلیف آزمون استخدامی استانداری ها را که در سال های گذشته برگزار شده است، مشخص کند و افراد قبول شده به کار گرفته شوند.
این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از وزیر آموزش و پرورش نیز به خاطر پرداخت نشدن سرانه دانش آموزی مدارس انتقاد کرد و گفت: اختصاص این سرانه به تعداد دانش آموزان بویژه در مناطق محروم خلاف عدالت است.

** تاکید بر بومی بودن مدیران استانی
حامد قادرمرزی نماینده قروه در مجلس نیز در تذکر خود به وزیر امور اقتصادی و دارایی از وضعیت نامناسب کار بانک ها در استان کردستان در اعطای وام و تسهیلات به متقاضیان گلایه کرد.
وی همچنین از دولت خواست تدابیری بیندیشد که در اجرای مرحله دوم هدفمندی ساکنان تمامی روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در مناطق محروم از دریافت یارانه ها برخوردار باشند.
قادرمرزی با قدردانی از دولت برای اصلاحات مدیریتی در استان کردستان، از استاندار و هیات وزیران خواست در انتخاب مدیران کل استانی تعهد، اخلاق مداری، شایستگی، تجربه، تخصص و بومی بودن را معیار انتخاب قرار دهند.
وی با یادآوری وضعت بیکاری در استان کردستان به رییس جمهوری گفت: هر دولتی در هنگام انتخابات با وعده ایجاد اشتغال و رفع بیکاری رای مردم کردستان را می گیرد و متاسفانه پس از اعتماد مردم شاهد تلاش چشم گیری برای ایجاد اشتغال در منطقه کردستان نبودیم.
قادرمرزی افزود: از رییس جمهوی و دولت می خواهم نسبت به تعهدات خود در ایجاد اشتغال در کردستان عمل کنند تا بتوان گفت اعتماد مردم را نسبت به خود حفظ کردند.
سیام**2025 ** 1418
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن