تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804510141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقويت رابطه وزارت جهادکشاورزي و بورس کالا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ اسفند ۱۳۹۲ (۱۱:۲۵ق.ظ)
مديرعامل بورس کالاي ايران تاکيد کرد؛ تقويت رابطه وزارت جهادکشاورزي و بورس کالا در مراسم تجليل از عرضه کننده نمونه بخش کشاورزي در بورس کالاي ايران، مديرعامل اين بورس بر رابطه دوجانبه وزارت جهاد کشاورزي و بورس کالاي ايران براي رونق بازار محصولات کشاورزي تاکيد کرد. ضمن آن که معاون بهبود توليدات گياهي وزارت جهادکشاورزي خواستار تعجيل در عرضه محصولات کشاورزي بويژه نخود کشاورزان کرمانشاه و لرستان در بورس کالا در شرايط کنوني شد.
به گزارش خبرگزاري موج، « حسين پناهيان» مديرعامل بورس کالاي ايران در اين مراسم با تاکيد بر اينکه بورس کالا يک نهاد ملي است، گفت : با توجه به قابليت ها و امکاناتي که در مجموعه بورس کالاي ايران وجود دارد، انشالله با همکاري وزارت جهاد کشاورزي، بازرگاني بخش کشاورزي ايران را رونق خواهيم داد.
وي افزود : قطعا اشکالاتي در کار وجود دارد که اميدواريم در کنار وزارت جهاد کشاورزي، اتحاديه و فعالان بخش کشاورزي اين موضوعات هموار شود و همه پتانسيل هاي بخش کشاورزي فعال شود.

*در عرضه نخود در بورس کالا تعجيل شود
معاون بهبود توليدات گياهي وزارت جهادکشاورزي نيز در اين مراسم از بورس کالا خواستار شد تا فضاي کسب و کار را به‌گونه‌اي مهيا کند که در نخستين اقدام، زمينه ورود محصولات کشاورزي به‌ويژه نخود به اين بورس فراهم شود.
عباس کشاورز تصريح کرد: در اين راستا، اطلاع‌رساني و انجام کارگاه‌هاي آموزشي کمک مي‌کند تا محصولات کشاورزي راحت‌تر بتواند بر روي اين تابلو حضور پيدا کند.
وي همچنين با اشاره به اينکه در حال حاضر مهم‌ترين مشکل محصولات کشاورزي ماندن محصول نخود بر روي دست کشاورزان است، گفت : بيش از 60 تا 70 درصد محصول نخود به‌دليل ورود نخود وارداتي و ارزان‌تر بودن آن نسبت به انواع داخلي، بر روي دست کشاورزان باقي مانده است.
کشاورز خاطرنشان شد: از آنجا که کشت نخود در پايداري کشاورزي مهم است، بنابراين نگراني بازار باعث شده که بهره‌برداران بخش کشاورزي براي کشت بهاره انگيزه‌اي نداشته باشند.

*شفافيت بورس کالا از نگاه وزير جهاد کشاورزي
معاون بهبود توليدات گياهي وزارت جهادکشاورزي يادآور شد: برداشت کلزا نيز در حال آغاز است و از آنجا که اين محصول در بورس عرضه مي شود، در راستاي رونق فضاي خريد لازم است اطلاع‌رساني جامعي انجام شود.
کشاورز تاکيد کرد: وزارت جهادکشاورزي در اين راستا کمک مي‌کند که محصولات بيش از پيش بر روي تابلو بورس عرضه شود.
وي اظهار کرد: در دولت جديد، موضع وزير جهادکشاورزي بر ورود محصولات به بورس براي شفاف‌سازي است که معاونت توليدات گياهي نيز در اين راستا کمک خواهد کرد.

*کارکردهاي بورس کالاي ايران درحوزه کشاورزي
شايان ذکر است، « علي پناهي» سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادي بورس کالاي ايران با بيان اينکه امکان کشف صحيح و عادلانه قيمت بر اساس ساز و کار بازار رقابتي از مهمترين کارکردهاي بورس کالاي ايران درحوزه کشاورزي است، تشريح کرد : توليد و انتشار اطلاعات بازار جهت شفاف سازي و بهبود سياستگذاري، تلاش براي تحول زيرساخت‌هاي انبارداري و صدور قبض انبار جهت تحويل محصولات کشاورزي، تامين مالي ، ايجاد امکان مديريت ريسک ، کمک به ارتقاء کيفيت کالاها و توسعه شبکه بازاريابي از ديگر کارکردهاي بورس کالا در حوزه بخش کشاورزي است.

*ظرفيت هاي ماده 33 قانون افزايش بهره وري
وي همچنين با اشاره به تجربه مشترک وزارت جهاد کشاورزي و بورس کالاي ايران روي ماده 33 قانون افزايش بهره‎وري بخش کشاورزي و منابع طبيعي، تحميل حداقل بار مالي به دولت در فرآيند اجراي سياست حمايتي را از جمله مهمترين ظرفيت هاي اين ماده قانوني خواند.
پناهي افزود : ارتقاء کيفي محصولات و توليدات کشاورزي، ايجاد امکان تامين مالي کشاورزان از طريق تعامل با بانک‎ها از طريق سيستم قبض انبار، مرتبط ساختن بازارهاي منطقه‌اي با بازارهاي ملي و حتي خارج از کشور و ايجاد شبکه گسترده بازاررساني براي محصولات کشاورزي از ديگر ظرفيت هاي ماده 33 قانون افزايش بهره وري است.
سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادي بورس کالاي ايران افزود : در راستاي اجرايي شدن ماده قانوني مذکور تاکنون انبارهاي استان‌هاي تهران، گلستان، مازندارن، کرمانشاه، فارس اصفهان، خوزستان و همدان مورد بازديد و بررسي قرار گرفته است .
گفتني است، « پناهي» در بخش ديگري از صحبت هايش به انتظارات بورس کالا از مسئولين وزارت جهاد کشاورزي پرداخت و گفت: خواهانيم که وزارت جهاد کشاورزي با معرفي انبارهاي دولتي يا انبارهاي غيردولتي امکان ضمانت تعهدات آنها را فراهم نمايد و زمينه را براي عرضه محصولات وارداتي از طريق بورس کالا ايجاد کند؛ چرا که بدون ورود محصولات وارداتي به بورس کالا امکان کشف قيمت حتي محصولات داخلي امکان پذير نيست .
وي با تاکيد بر اينکه براي اجراي ماده 33 قانون افزايش بهروري لازم است که وزارتخانه مذکور در خصوص پرداخت مابه‎التفاوت قيمت تابلو بورس و قيمت تضميني ظرف دو هفته توجه داشته باشد، گفت : تصميم‎گيري در خصوص محصولاتي که جزء ليست انتخابي (6محصول) نيستند و همچنين هدايت معاملات محصولات و نهاده‎هاي کشاورزي وارداتي به بورس کالا توسط وزارت جهاد کشاورزي به طور قطع مي تواند به رونق معاملات در بورس کالاي ايران کمک کند.
معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادي بورس کالاي ايران در پايان خاطر نشان کرد : بورس کالاي بسترهاي لازم براي معاملات صادراتي محصولات کشاورزي را داراست و براي تسهيل امور معاملات و جهت پوشش ريسک کشاورزان نيز ابزارهاي جديد مالي را به بازار معاملات کشاورزي خواهد آورد.
براساس اين گزارش، در اين مراسم از تعدادي از کشاورزان، فعالان بخش کشاورزي و کارگزان فعال در اين حوزه تجليل به عمل آمد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن