تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804643302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیدار دزدانه اشتون، هواپیما ربایی ایرانیان، وضعیت اضطراری اوباما


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



دیدار دزدانه اشتون، هواپیما ربایی ایرانیان، وضعیت اضطراری اوباما
در هفته گذشته، برخی رسانه های غربی تلاش داشتند ایرانی بودن دو مسافر پرواز مالزی با گذرنامه های جعلی را به ناپدید شدن آن مرتبط کنند. دیدار اشتون با برخی در تهران هم اعتراض های زیادی به پا کرد...




    به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، در هفته گذشته، پرونده هسته ای ایران و گفت و گو برای رسیدن به توافق نهایی، همچنان محل بحث بود، برخی دیدارهای کاترین اشتون در ایران جنجالی شد، بان کی مون هم وارد گود حقوق بشر شد و در حالی که چشمانش را بر فجایعی مانند کشته شدن مردم غزه بسته بود به انتقاد از دولت ایران پرداخت.     نگاهی به مهم ترین خبرهای هفته گذشته خالی از لطف نیست:  

  * موضوع هسته ای ایران     کری: تاثیر منفی تحریم مسکو بر پرونده ایران و سوریه: بدون میل و رغبت به سوی تحریم علیه روسیه پیش می رویم.   شرط عراقچی برای رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات هسته ای: اگر گروه ۱+۵ در مذاکره با ایران، جدیت، حسن نیت و اراده سیاسی داشته باشد، دستیابی به توافق جامع امکان پذیر است.   اوباما علیه ایران "وضعیت اضطراری" اعلام کرد/ ایران غیر متعارف است!: باراک اوباما که پیش از این از آرزویش برای برچیدن کامل برنامه صلح آمیز هسته ای ایران گفته بود، اکنون عصبانیت و دشمنی اش با ملت ایران را با تمدید قانونی ضد ایرانی به نمایش گذاشت.  "قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین المللی" در سال ١٩٧٧ به تصویب کنگره و امضای رئیس جمهوری وقت آمریکا رسید و بر اساس آن در واکنش به "تهدید غیرمتعارف و فوق العاده نسبت به امنیت ایالات متحده از سوی منبع خارجی" روابط تجاری آمریکا با آن منبع را تنظیم می شود.   حمله شدید کامرون به ایران در اسرائیل: «یک ایران هسته ای تهدیدی برای کل جهان است و اسرائیل مسئول برنامه هسته ای ایران نیست و رژیم ایران یک رژیم مستبد است.»   چرا هیچ کس فریادهای نتانیاهو درباره ایران را نمی شنود؟: العربیه: نتانیاهو از کشورهای مذاکره کننده با ایران به شدت انتقاد کرد؛ اما این اظهارات وی و حتی کشتی حامل موشک نیز نتوانست توجه جهانیان را به خود جلب کند. هیچ کس در آمریکا این سخنان نتانیاهو را جدی نگرفت زیرا همه او را فرد عصبانی می دیدند و همچنین با توجه به حضور او در واشنگتن اتهام علیه ایران نمی توانست صحت چندانی داشته باشد.   ساخت دو نیروگاه اتمی جدید در ایران: سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران روز چهارشنبه، ۲۱ اسفندماه، از توافق اولیه بین دو کشور ایران و روسیه برای ساخت دستکم دو نیروگاه اتمی دیگر در کنار نیروگاه بوشهر خبر داد.   مذاکرات هسته ای پیچیده می شود/ احتمال تحویل اس300 و بازاریابی نفت ایران: ایران حتی ممکن است احساس کند که می تواند میز مذاکرات را ترک گوید چرا که روسیه به رقبای غربی اش اجازه نخواهد داد، تحریم های سخت تری علیه تهران وضع کنند.   واکنش آمریکا به اظهارات نتانیاهو علیه ایران: جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه (۱۰ مارس) در واشنگتن گفت که دولت باراک اوباما با وجود مذاکرات هسته ای، همچنان درباره نقض حقوق بشر و حمایت ایران از گروه های به گفته او تروریستی نگران است.   جواب عراقچی به توکلی: خودمان انتخاب می کنیم: «جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه پیشنهادهایی را که کوچک‌ترین خدشه‌ای به استقلال و عزت کشور وارد کند، را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت.»   جان کری: تحریم های سخت علیه ایران باقی هستند: جان کری، وزیر خارجه آمریکا در جلسه با سناتور های آمریکا اعلام کرد که واشنگتن با صراحت پیامش را به دیگر کشور ها مبنی بر اینکه تجارت با ایران آزاد نیست را فرستاده است.   شرط های منطقه ای آمریکا برای کاهش تحریم های ایران: ایران اصرار کرد که تاسیسات آب سنگین اراک را که در زمینه ساخت سلاح هسته ای و هم در زمینه غنی سازی صلح آمیز کاربرد دارد راه اندازی و به کار بگیرد و بر انجام این کار و دستیابی به حقوق مسلم خود پافشاری کرد اما به همان اندازه در انجام مذاکرات موضع نرمی از خود نشان داده تا مذاکرات پیشرفت داشته باشد.    

    شکست اسرائیل در سه پروژه ضد ایرانی/ جامعه جهانی روحانی را به نتانیاهو ترجیح می دهد: هاآرتص نوشت: هر چند که اسرائیل شجاعانه به سمت محموله سلاح های ایرانی رفت و توانست آنها را ضبط کند اما برخورد سرد جامعه جهانی نسبت به این رویداد مهم نشان داد که چه اختلافات و فاصله زیادی بین عملکرد ارتش اسرائیل و شرایط استراتژیکی وجود دارد.   آمریکا: مجازات روسیه، تاثیری بر مذاکرات هسته ای ندارد: جن پساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: تحریم های تنبیهی علیه روسیه به علت تهاجم نظامی به اوکراین تاثیری بر اتحاد واشنگتن و مسکو در مذاکرات هسته ای با ایران، نخواهد داشت.   گزارش آژانس بین‌المللی انرژی در مورد ایران: به دنبال توافق شش ماهه ژنو که در آذر ماه به دست آمد در مقابل محدود شدن فعالیت‌های غنی‌سازی و بازرسی‌های بیشتر از تاسیسات اتمی، بخشی از تحریم‌ها معلق شده‌اند. البته تحریم‌های معلق‌شده شامل صنعت نفت ایران نیست.   هند به درخواست ضد ایرانی آمریکا پاسخ مثبت داد:  آمريکا بر اين نظر بود که صادرات نفت ايران در همان سطح يک ميليون بشکه در روز باقی بماند، اما چهار مشتری عمده نفتی ايران شامل چين، هند، ژاپن و کره جنوبی طی ماه ژانويه مجموعا يک ميليون و ۲۵۰ هزار بشکه نفت از ايران وارد کردند.   نگرانی آمریکا از ادامه مذاکرات هسته ای با ایران/ امیدواریم مذاکرات به خطر نیفتد: «ما امیدواریم که هرچه در روزهای آینده رخ می‌دهد، هر آنچه که ما در جامعه بین‌المللی انجام می‌دهیم که تابعی از تصمیمات و انتخاب‌های روسیه است، و هرآنچه که روسیه در پی آن انجام می‌دهد، مذاکرات (با ایران) را در معرض خطر قرار ندهد.»    

    * سفر حجت الاسلام روحانی به عمان     سفر روحانی به کشور میانجی ایران و آمریکا: «ایران می‌خواهد در کنار کسانی بایستد که در روزهای سختی صادقانه در کنارش ایستادند. به علاوه این که نزدیک کردن دیدگاه های ایران با گروه ۵+۱ تا حدود زیادی مرهون و مدیون سلطان قابوس است.»   گزارش رادیو فردا از سفر دکتر روحانی به عمان: «ما ملت ایران را ملتی بزرگ می‌دانیم و معتقدیم با این کشور بزرگ باید تعامل و گفت‌و‌گو داشته باشیم تا روابط دوجانبه را هر چه بیشتر گسترش دهیم.»   تاکید عمان بر ادامه میانجیگری بین ایران و آمریکا: این نقش را مسقط از زمان "بیل کلینتون" رئیس جمهوری اسبق آمریکا ایفا می کرد و هدف ما از این میانجی گری این بود که درگیری و اختلاف بزرگی میان ایران و غرب به وجود نیاید، چرا که اگر این مساله اتفاق بیفتد پیامدهای ناگواری در منطقه خواهد داشت.   استقبال رسمی سلطان قابوس از روحانی و آغاز مذاکرات دو جانبه+ فیلم:  این سفر، اولین سفر رئیس جمهور ایران به یک کشور عربی محسوب می شود.    

    * سفر کاترین اشتون به ایران، دیدار دزدانه و حقوق بشر:      بی بی سی: شاید این زن مسیر واشینگتن-تهران را باز کند: اشتون در همه جا با مقامات ایرانی گفت و گو کرده بود جز تهران. وی سیاستمداری است که زیاد حرف نمی زند؛ اما در پنج سال گذشته زیاد حرف زد.   آغاز فصل جدید در روابط ایران و اروپا: ملاقات اشتون، فصل جدیدی را در روابط اقتصادی دوجانبه بین ایران و اتحادیه اروپا گشوده است و می تواند فرصت اصلاح روابط تیره گذشته را برای دوطرف ایجاد کند.    سفر بسیار متفاوت اشتون به ایران: "مایکل مان" سخنگوی کاترین اشتون که همراه وی به ایران آمده است، در گفت و گو با بی بی سی فارسی از اهمیت این سفر می گوید.    ایران و اروپا با احتیاط به هم نزدیک شدند/ ظریف را تحسین می کنم: بی بی سی: هر چند گفت و گو بر سر برنامه هسته ای ایران بر دیدارهای اشتون با مقامات ایران سایه انداخته است؛ اما طرف اروپایی می گوید برای مذاکره هسته ای به ایران نیامده است.   اشتون برای ساخت یک پل ارتباطی به ایران آمده است:  بی بی سی فارسی: گفته می شود که کاترین اشتون در سفرش به ایران، فقط شنونده خواهد بود!   گزینه‌های روی میز و زیر میز/ دلیل سفر اشتون به ایران: اشتون در روز نخست ملاقاتهای بسیار خوبی بامسئولان کشورمان به ویژه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و رئیس مجلس و رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور مذاکره داشت، و این مذاکرات مفید بود.  

دیداری جنجالی در سفارت اتریش در تهران     انتقاد شدید از سفر اشتون به تهران: من از اشتون انتظار داشتم که ملاقات خود از تهران را لغو کرده یا حداقل آن را به تاخیر اندازد.   انتقاد نتانیاهو از اشتون/ ماموریت ویژه نتانیاهو به اشتون در تهران!: نتانیاهو در نشست هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی با ادعای توقیف کشتی حامل موشک های ایرانی گفته است: «هدف از توقیف کشتی حامل اسلحه نمایان کردن چهره واقعی ایران است. این را می گویم تا توجه خانم اشتون را به این نکته جلب کنم.»   اراده اتحادیه اروپا برای حرکت جدید در ایران: اشتون: «به نظر من توافق موقت واقعا با اهمیت است اما نه به اهمیت توافق جامع که ما هم‌اکنون برای آن مذاکره می‌کنیم.»   ارزیابی هسته ای کاترین اشتون از سفر به ایران: رادیو فردا برای بررسی سفر کاترین اشتون به ایران با مایکل مان، سخنگوی خانم اشتون که در تهران به سر می‌برد، گفتگو کرده است.   واکنش مطبوعات ایران به سفر اشتون/ گزارش یک سویه به سبک غربی!: مطبوعات ایران، ملاقات اشتون از تهران را مورد تمجید قرار دادند هرچند انتقادهایی نیز وجود داشت...   انتقاد شدید بان کی مون از روحانی/ رونمایی دبیر کل سازمان ملل از بهانه جدید: آقای دبیر کل سازمان ملل از اینکه دولت ایران قاچاقچیان مواد مخدر، قاتلان و متجاوزان را اعدام می کند، اظهار ناراحتی کرده، خواستار آزادی زندانیان و متهمان در ایران شده است!    

  * ماجرای هواپیمای ناپدید شده مالزی و دو ایرانی     نقش ایرانیان در ناپدید شدن هواپیمای مالزی/ "علی آقا" بلیط خریده است!: شبکه ها و سایت های غربی با طرح شایعاتی مثل حضور دو ایرانی با گذرنامه دزدی در این پرواز یا خرید بلیط از سوی یک واسطه ایرانی و... تلاش می کنند نام ایران را وارد این ماجرای مشکوک نمایند.   آخرین خبر از مسافر ایرانی هواپیمای ناپدید شده مالزی: سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن ابراز همدردی با خانواده های مسافران و خدمه هواپیما از کشورهای مختلف، گفت که سفارت ایران آمادگی خود را برای همکاری در مورد این حادثه اعلام کرده است.   تصویر ایرانی های حاضر در هواپیمای مفقود شده مالزیایی منتشر شد + عکس: پلیس مالزی امروز سه شنبه اعلام کرد که افراد استفاده کننده از پاسپورت سرقتی ایرانی بوده اند که به دنبال پناهندگی در کشورهای اروپایی بوده اند.  

 
* خبرهای دیگر     ترس عربستان از قدرت منطقه ای ایران: روزنامه "وال استریت ژورنال" در گزارشی به افزایش سرکوب امنیتی عربستان سعودی و همچنین نگرانی این کشور از قدرت منطقه ای ایران اشاره کرده است.   جدیدترین ادعا علیه ایران/ انفجار هواپیما کار ایران بود!: همزمان با فضاسازی رسانه های غربی علیه ایران درباره هواپیمای ناپدید شده مالزی شبکه الجزیزه اقدام به طرح اتهام جدیدی علیه ایران کرد.   گفت و گوی تلفنی مهم روحانی و پوتین/ دعوت تلفنی پوتین از روحانی: روحانی در این گفتگو با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و پنج به علاوه یک گفت: طرفین در مرحله مهمی برای رسیدن به مذاکرات نهایی قرار دارند.   444        




۱۳۹۲/۱۲/۲۴ - ۱۰:۱۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن