تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820453247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوباما علیه ایران وضعیت اضطراری اعلام کرد/ ایران غیر متعارف است!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



اوباما علیه ایران "وضعیت اضطراری" اعلام کرد/ ایران غیر متعارف است!
باراک اوباما که پیش از این از آرزویش برای برچیدن کامل برنامه صلح آمیز هسته ای ایران گفته بود، اکنون عصبانیت و دشمنی اش با ملت ایران را با تمدید قانونی ضد ایرانی به نمایش گذاشت.




    به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، باراک اوباما بار دیگر دشمنی اش با مردم ایران را به تصویر کشید و با تهدید غیرمتعارف خواندن ایران، قانونی ضد ایرانی اش را تمدید کرد. اوباما با این قانون برای یکسال دیگر وضعیت اضطراری علیه ایران اعلام کرده است.  
به نوشته سایت بی بی سی فارسی(bbc persian) رییس جمهوری آمریکا در نامه ای به کنگره کشور خبر داده است که با تمدید وضعیت اضطراری در قبال ایران، قانونی را که ۱۹ سال پیش در این زمینه وضع شده بود را برای یک سال دیگر اجرایی نگه می دارد.  
قانون وضعیت اضطراری در قبال ایران در ماه مارس ۱۹۹۵ وضع شد و طبق مفاد آن بعد از یک سال خود به خود منقضی می شود مگر اینکه ۹۰ روز پیش از تاریخ انقضای یکساله رییس جمهوری آمریکا در نامه ای به کنگره از تمدید آن خبر بدهد.  
قانون وضعیت اضطراری در قبال ایران در ۱۹ سال گذشته به طور متناوب تمدید شده است اما این اولین تمدید آن بعد از حصول توافق موقت هسته ای در ژنو است.  
رییس جمهوری آمریکا در این نامه آورده "اگر چه این اولین بار در یک دهه گذشته است که توافق ژنو عقب نشینی در بخش های کلیدی برنامه هسته ای ایران را ممکن کرده است، از آنجا که برخی اقدامات و سیاست های دولت ایران با منافع آمریکا در منطقه مخالف است و برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا تهدیدی غیر متعارف و جدی است، وضعیت اضطراری در قبال ایران و تحریم های جامع علیه این کشور ادامه خواهد یافت."  
وضعیت اضطراری و تحریم ایران

"قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین المللی" در سال ١٩٧٧ به تصویب کنگره و امضای رئیس جمهوری وقت آمریکا رسید و براساس آن، به رئیس جمهوری اجازه داده شده است تا با اعلام وضعیت اضطراری ملی در واکنش به "تهدید غیرمتعارف و فوق العاده نسبت به امنیت ایالات متحده از سوی منبع خارجی" روابط تجاری آمریکا با آن منبع را تنظیم کند.  
فرمان وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با ایران در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون صادر شد.  
"منبع تهدید" مورد اشاره در این قانون می‌تواند کلا در خارج از خاک ایالات متحده واقع یا بخشی از آن داخلی و بخشی دیگر خارجی واقع شده باشد. اجازه "تنظیم" روابط تجاری از جمله شامل توقف معاملات، مسدود کردن دارایی‌ها و در صورت حمله نظامی به خاک آمریکا، ضبط اموال طرف متخاصم است.     سایت رادیو فردا(radiofarda) وابسته به دولت آمریکا، در پوشش خبری این قانون ضد ایرانی نوشت: رئیس جمهور ایالات متحده ۲۱ اسفندماه با تاکید بر حل نشدن بحران میان ایران و آمریکا٬ در نامه‌ای به کنگره این کشور فرمان وضعیت ملی اضطراری در قبال ایران را یک سال دیگر تمدید کرد. این فرمان نخستین بار سال ۱۹۹۵ صادر شده بود.  
باراک اوباما ۲۱ اسفندماه در پیامی که از سوی کاخ سفید منتشر شده٬ اعلام کرد که اگرچه ۱+۵ و ایران از طریق مذاکرات هسته‌ای به توافقی موقت دست یافته‌اند٬ برخی اقدام‌ها و سیاست‌های دولت ایران «در تضاد با منافع آمریکا در منطقه» است و این رویکردها را «تهدیدی غیرعادی» علیه امنیت ملی٬ سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا دانست.  
باراک اوباما در ادامه آورد که بر همین اساس فرمان وضعیت ملی اضطراری در قبال ایران برای یک سال دیگر تمدید می‌شود.  
فرمان وضعیت ملی اضطراری مزبور نخستین بار ۱۵ مارس ۱۹۹۵ (برابر با ۲۴ اسفندماه ۱۳۷۳) علیه ایران صادر شد. این فرمان یا باید در بازه زمانی ۹۰ روزه پیش از زمان انقضایش (۱۵ مارس هر سال) تمدید شود و یا در غیر این صورت به طور خودکار منحل می‌شود.  
باراک اوباما در حالی درخواست تمدید این فرمان را صادر کرده است که آبان ماه سال جاری نیز فرمان وضعیت اضطراری دیگری را در قبال ایران تمدید کرد؛ فرمانی که نخستین بار سال ۱۹۷۹ علیه ایران صادر شد.  
علیرغم این تمدید‌ها و اگرچه باراک اوباما ۲۱ اسفندماه در پیام خود بر حل نشدن بحران میان ایران و آمریکا تاکید کرده٬ در عین حال خاطرنشان کرده است که توافق هسته‌ای سوم آذرماه میان ایران و ۱+۵ نخستین توافق میان طرفین در ۱۰ سال گذشته است.  
به موجب توافق شش‌ماهه هسته‌ای٬ ایران متعهد به توقف بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای خود شده است و غرب نیز در مقابل قبول کرده است که از شدت برخی تحریم‌ها علیه ایران بکاهد.  
در همین راستا رئیس جمهور آمریکا به کنگره بارها نسبت به تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران هشدار داده و تاکید کرده است که تحریم‌های بیشتر علیه ایران٬ به روند مذاکرات لطمه وارد می‌کند.  
در شرایط فعلی مذاکرات میان ایران و ۱+۵ برای دستیابی به توافقی پایدار و نهای بر سر برنامه هسته‌ای تهران ادامه دارد.
    444  

 

  برای دیدن اخبار رسانه های انگلیسی و رسانه های عربی کلیک کنید  




۱۳۹۲/۱۲/۲۲ - ۰۶:۴۹




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن