تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806349303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال تکرار فاجعه سد کارون3 در خرمشهر/ قایق ها جای پل شناور را گرفتند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان گزارش مهر/
احتمال تکرار فاجعه سد کارون3 در خرمشهر/ قایق ها جای پل شناور را گرفتند
خرمشهر – خبرگزاری مهر: پل شناور فرسوده ای که روستای منیخ را به شهر خرمشهر متصل می کند بدون تخصیص بودجه ای برای تعمیر آن، مدتی است تخریب و برداشته شده و دانش آموزان و مردم این روستا را بر آن داشته تا برای تردد ناچار از قایق استفاده کنند که این مساله احتمال وقوع حوادث ناگواری را در این منطقه در بر خواهد داشت.



به گزارش خبرنگار مهر، مدتهاست که مسئولان شهر منیخ به منظور بهسازی پل شناور این روستا اقدام به تخریب آن کرده ولی به دلیل اختصاص ندادن بودجه برای تعمیر، آن را در گوشه ای از شرکت کشتی سازی مجاور رها کرده اند و مشکل جدیدی به مشکلات مردم این روستا افزوده اند. عبور مرور مردم در این منطقه یادآورر عبور مردم روستاهای محصور در پشت سد کارون سه است که چندی پیش سقوط مینی بوس حامل آنها به درون دریاچه پشت سد کارون باعث به وجود آمدن فاجعه و مرگ چندین نفر از مردم آن مناطق شد.

رضا یکی از دانش آموزان روستا در این خصوص به خبرنگار مهر می گوید: وقتی مدرسه ما تعطیل می شود برخی اوقات تا یک ساعت کنار رودخانه منتظر آمدن قایق برای انتقال ما به آن سمت رودخانه می مانیم که این امر باعث شده واقعا به دردسر بیفتیم. وی می افزاید: بچه های روستا تحصیل را دوست دارند و گرنه این شیوه باعث ایجاد ترس و دلهره بین بچه های روستا شده است زیرا انتقال با قایق با وجود عمق بالای رودخانه بسیار خطرناک است ولی مجبوریم که به درسمان ادامه بدهیم.

15 کیلومتر افزایش مسیر تا رسیدن به شهر

دهیار روستای منیخ خرمشهر نیز به خبرنگار می گوید: به دلیل تعمیرات پل شناور منیخ که این روستا را به شهر خرمشهر متصل می کند روستاییان مجبورند 15 کیلومتر را جهت رسیدن به مرکز شهر طی کنند.

سید رضا ادریس پور در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان می کند: این پل شناور تنها راه ارتباطی بین این روستا و خرمشهر است و تا اندازه ای فرسوده شده بود و احتمال سقوط خودروهای عبور از آن به بستر رودخانه وجود داشت به همین دلیل مسئولان شهر در صدد برآمدند برای تعمیر آن آستین بالا بزنند.

وی با اشاره به مدت زمان تعمیر پل شناور این روستا افزود: مراحل تعمیر این پل مدتی است که شروع شده و پیش بینی می شود تا یک ماه به طول انجامد که در این مدت اهالی این روستا برای رسیدن به خرمشهر باید پس از طی مسافتی 15 کیلومتری خود را به پل یادگار امام برسانند و پس از عبور از روی آن خود را به شهر برسانند.

احداث پل یادگار امام در خارج شهر غیر کارشناسی است

دهیار روستای منیخ می گوید: احداث پل یادگار امام در فاصله ای دور از شهر کاری غیرکارشناسی بوده که فقط هزینه های زیادی را دربرداشته است.

تصریح می کند: متاسفانه عدم کار کارشناسی در گذشته سبب ایجاد این مشکلات در خرمشهر است چرا ساخت پلی بزرگ و با عظمت در 15 کیلومتری خرمشهر در منطقه ای خالی از سکنه و در بیابان های خارج شهر که به جرات می توان گفت شاید هر نیم ساعت یک بار ماشینی از آن تردد کند، هیچ کارایی نداشته و هیچ دردی از مشکلات مردم دوا نکرده است.

وی اظهار می کند: این در حالی است که در این سوی شهر و در روستای منیخ مردم هنوز از پل شناوری استفاده می کنند که تنها یک ماشین می تواند از آن عبور کرده و علاوه بر آن بستر ایجاد خطراتی برای مردم است.

دهیار منیخ در بخشی دیگر به مشکلات راههای ارتباطی بین روستاها اشاره می کند و می گوید: جاده ارتباطی بین روستای منیخ و روستاهای محرزی همچنان بدون آسفالت و خاکی است و تلاشهای ما جهت قانع کردن مسئولین فرمانداری و سازمان منطقه آزاد تاکنون بدون نتیجه مانده است.

ادریس پور می افزاید: از مسئولان تقاضا دارم نیم نگاهی نیز به مشکلات روستاهای خرمشهر بکنند زیرا وضعیت این روستاها با توجه به جایگاه خرمشهر در کشور در شان اهالی آنها نیست.

دردسر سازی برخی مسئولین برای مردم

رئیس شورای شهر خرمشهر می گوید: برخی مسئولان بدون فکر و راه چاره دست به اقداماتی می زنند که باعث ایجاد دردسر و مشکلاتی برای مردم می شود.

سید جواد ادریس پور در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان می کند: متأسفانه برخی مسئولین با هدف خدمت رسانی به مردم، مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می کنند که در نهایت نه تنها مشکلی رفع نمی شود بلکه آنها را به دردسر و خطر هم می اندازد.

وی با اشاره به طرح تعمیر پل شناور منیخ می گوید: یکی از این موارد که سبب به وجود آمدن مشکلات، سختی ها و خطرات فراوانی برای مردم شده است اجرای مراحل بهسازی و بازسازی پل شناور منیخ خرمشهر است که محل تردد مردم بسیاری است.

رییس شورای شهر خرمشهر در این خصوص توضیح داد: چندی پیش متوجه شدیم که پل شناور منیخ به ورودی صابون سازی که محل تردد بسیاری از شهروندان شهری و روستایی بوده بدون اینکه قبل از آن برای تردد مردم چاره ای اندیشیده شود به علت خراب بودن باز شده و برای بازسازی و اصلاح به شرکت کشتی سازی منتقل شده است و به همین دلیل مردم مجبور هستند برای تردد از قایق و از وسط رودخانه رفت و آمد کنند.

ادریس پور با اشاره به خطراتی که شهروندان و روستاییان را در این مدت تهدید می کند، تصریح کرد: تردد از طریق قایق و از وسط رودخانه امری خطرناک برای مردم است و اگر کسی در رودخانه غرق شود چه کسی باید جوابگو باشد.

وی می افزاید: در این مدت مسئولین حتی بودجه ای برای این طرح تصویب نکرده بودند و راه دیگری برای تردد شهروندان آماده نکرده اند که این مساله مردم را با یک چالش و مشکلی دیگر مواجه کرده است.

رئیس شورای شهر خرمشهر اظهار می کند: پس از مراجعه شهروندان شهری و روستایی به شورا و بیان مشکل، موضوع از سوی شورا مورد بررسی قرار گرفت که متوجه شدیم که پل هنوز بر روی ساحل کنار شرکت قرار گرفته و هیچ کاری بر روی آن انجام نشده است و متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی برای حل این معضل صورت نگرفته است.

عدم هماهنگی فرمانداری با شورای شهر

رئیس شورای شهر خرمشهر می گوید: سئوال من اینجاست چرا مسئولان همواره بدون فکر چاره کار انجام داده و به فکر عواقب آن نیستند؟ چرا بعد از جابجایی پل کسی دنبال حل مشکل بودجه آن نیست؟ چرا فرمانداری با شورای شهر هماهنگ نیست؟ چرا مسئولان بدون فکر و راه چاره به چنین کارهایی دست می زنند و باعث مشکلات بعدی برای مردم می شوند؟

ادریس پور با طرح این سوال از مسئولان می گوید: آیا با وجود این همه خطرات احتمالی مسئولان خود حاضر هستند بچه هایشان از رودخانه تردد کنند؟

وی تصریح می کند: مسئولان به فکر پیشگیری خطرات احتمالی و عواقب بعدی باشند، حداقل برای تردد مردم جاده خاکی میان پل ژیان زیرسازی و آسفالت شود تا مردم مجبور نشوند برای تردد 20 کیلومتری را جهت آمدن به شهر طی کنند.

رئیس شورای شهر خرمشهر عنوان می کند: در جلساتی که با مسئولین منطقه آزاد داشتیم پیرامون این موضوع صحبت هایی کردیم که قول مساعدت دادند که در این راستا استدعای کمک از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی را نیز برای حل این مشکل دارم.
  ----------------------------------- گزارش و عکس: مهدی بحرانی پور


۱۳۹۲/۱۲/۲۴ - ۱۰:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن