تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815214519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دومین مسیر سنگنوردی بر روی دیواره لنگرکوه دزفول گشایش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دومین مسیر سنگنوردی بر روی دیواره لنگرکوه دزفول گشایش یافت دزفول-ایرنا-رییس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی دزفول از گشایش دومین مسیر سنگنوردی بلند بر روی دیواره لنگرکوه به نام پلنگ ایرانی خبر داد.


ˈ غلامحسین حسنپورˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این مسیر روز جمعه 23 اسفندماه با پنج طول طناب و 25 میانی وپنج کارگاه صعود و دو کارگاه فرود و با درجه سختی 5.9 و 5.10 توسط یک گروه دو نفره گشایش یافت.
وی افزود: مسیر مذکور برای صعود دیگر سنگنوردان کشور توسط
ˈ غلامحسین حسنپورˈ و ˈسیدامیر ضیایی زادهˈ مسوول آموزش هیأت کوهنوردی دزفول باز شد.
وی گفت:این مسیر به دلیل یکپارچه بودن و سختی و عدم ابزارخوری مناسب نیاز به بولت کوبی دارد لذا از سایر سنگنوردان درخواست می شود جهت صعود از این دیواره از بولت استفاده کنند.
حسنپور اظهار داشت:سنگنوردان حرفه ای به واسطه ساختار زمین شناسی وپشت دیواره می توانند از این مسیر استفاده کنند.
وی هدف از نامگذاری این مسیر به نام پلنگ ایرانی را ، وجود یکی از بوم زیست های پلنگ ایرانی را در زاگرس عنوان کرد و گفت: منطقه لنگرکوه در شمال دزفول محل زیست پلنگ ایرانی است به همین دلیل مسیر یاده به نام این جانور در حال انقراض نامگذاری شد.
رییس هیأت کوهنوردی وصعودهای ورزشی شهرستان دزفول افزود: اداره حفاظت محیط زیست دزفول نیز قرار است دو تابلو در مسیرهای سمندر امپراتور و پلنگ ایرانی در محل دیواره نصب کند.
منطقه کوهستانی شمال دزفول با وجود کوه های مرتفع و دیواره های سنگی بلند محل مناسبی برای پرداختن به ورزش کوهنوردی و سنگنوردی است.ک/3
7278/648
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن