تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815300429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اقتصاد در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دنیای اقتصاد در یک نگاه تهران - ایرنا - روزنامه دنیای اقتصاد به موضوع های «دورنمای اقتصاد سیاسی 93» و «240 تحلیل درخصوص حال و آینده اقتصاد ایران» در روز شنبه پرداخت.


روزنامه دنیای اقتصاد تیتر نخست را به موضوع دورنمای اقتصاد سیاسی 93 اختصاص داد و نوشت: دورنمای اقتصاد سیاسی سال 93 در میزگردی با حضور پنج تن از اقتصاددانان برجسته کشور بررسی شد. مسعود نیلی، مشاور اقتصادی رئیس جمهور؛ داوود دانش جعفری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ محمد مهدی بهکیش، رئیس کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل؛ فرهاد نیلی، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی و موسی غنی نژاد، رئیس مرکز تحقیقات روزنامه «دنیای اقتصاد»، اعضای میزگردی هستند که به جمع بندی وضعیت ایران در سال جاری و آینده نگری سال 93 پرداخته اند. در این میزگرد، وضعیت سیاست گذاری در حوزه های مختلف و بازار های سال 93 ارزیابی شده است. در حوزه سیاست گذاری اثر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، سیاست های مالی، سیاست های پولی و دیپلماسی بر اقتصاد ایران تحلیل شده است. در بخش بازارها نیز آینده بورس و مختصات بازار ارز با توجه به تحولات صورت گرفته، بررسی شد. اعضای میزگرد با ارائه نشانه هایی از وضعیت اقتصادی در پایان سال 92 پیش بینی کردند که نشانه های بهبود در اقتصاد ایران هویدا شود. کارشناسان حاضر با توجه به روندهای موجود پیش بینی کردند اقتصاد ایران نزدیک به 2درصد رشد داشته باشد و آثار تورمی افزایش قیمت حامل ها با توجه به شیب اصلاح، حداکثر 4 درصد باشد. در حوزه سیاست خارجی نیز پیش بینی حکایت از آن دارد که مسیر مذاکرات هسته ای مانند سال جاری دنبال شود و احتمال توقف مذاکرات اندک باشد. در پرتو مذاکرات، فضا برای حضور سرمایه گذاران خارجی بیش از قبل مساعد می شود و می توان شاهد حضور دوباره آنها در ایران بود.
240 تحلیل درخصوص حال و آینده اقتصاد ایران تیتر دیگر این روزنامه است. در میزگردی با حضور مشاور اقتصادی رئیس جمهور، غنی نژاد، دانش جعفری، بهکیش و فرهاد نیلی ابعاد گوناگون اقتصاد کشور بررسی شد.
روزنامه دنیای اقتصاد به موضوع نوع جدید سرمایه داری پرداخت و نوشت: ارتباطات سیاسی موجب شده است بسیاری از افراد طی سال های اخیر به شدت ثروتمند شوند وقتی که حکومت ویکتور یانوکوویچ در اوکراین فروپاشید، تظاهرات کنندگان مخالف او در بیرون هاید پارک، جایی لوکس در غرب لندن، تجمع کردند. آنها رینات آخماتوف را هدف قرار داده بودند. او ثروتمندترین فرد اوکراین و از حامیان حکومت پیشین بود. آنها شعار می دادند: «حیواناتتان را تربیت کنید.» اما به تازگی در دنیای نوظهور روابط بین سیاست و کسب وکار بسیار زیاد شده است. انتخابات هندوستان که در ماه آوریل و مه برگزار می شود، در دهه ای مملو از کاپیتالیسم رفاقتی رجعتی دوباره خواهد بود به آرا عمومی. نخست وزیر ترکیه گرفتار در پرونده هایی است که به شرکت های ساخت وساز مربوط می شود. میلیون ها ترک روی ویدئوهایی از یوتیوب کلیک کرده اند که او را مقصر همه این پرونده ها نشان می دهد. در روز پنجم ماه مارس، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در اقدامی جهت آرام کردن خشم مردم، دستور داد علیه فساد «بدون اغماض» برخورد شود. با گذر از قرن بیستم در آمریکا، یک قشر متوسط نوپا قدرت خود را به نمایش می گذارد این بار اما در ابعادی جهانی. مردم سیاستمدارانی می خواهند که جیب های آماده نداشته باشند و غول های تجاری می خواهند که بدون رانت رقابت کنند. انقلابی برای نجات کاپیتالیسم از دست کاپیتالیست ها در جریان است.
وضعیت قرمز منابع آب تیتر دیگر این روزنامه است. هشدار پشت هشدار؛ اما به اعتقاد مقامات مسوول در وزارت نیرو فقط هشدار کافی نیست و وضعیت منابع آب برخی استان ها نگران کننده است.
وضعیت منابع آب 24 استان قرمز شد. در حالی پیش از این 7 استان کشور در وضعیت قرمز آبی قرار گرفته بودند که جدیدترین آماری که از سوی وزارت نیرو اعلام شده نشان می دهد که این میزان به 24 استان کشور افزایش یافته و منابع آبی آنها کاهش محسوسی داشته است. کاهش بارندگی ها، کاهش جریان های سطحی و رواناب ها در سال آبی جاری در مقایسه با متوسط درازمدت و سال آبی گذشته، مصارف بالای آب کشاورزی و... از جمله مواردی هستند که وضعیت منابع آبی را در 24 استان از 31 استان کشور در وضعیت قرمز قرار داده است. در این رابطه، ستار محمودی، قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به ارزش آب می گوید: متاسفانه ایران در مقایسه با سایر کشورها از لحاظ مصارف آب کشاورزی، افزایش درآمد و تولید محصولات کشاورزی به ازای هر مترمکعب آب در جایگاه مناسبی قرار نگرفته است.
**2002**
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن