تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820243959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شئونات ایام فاطمیه در نوروز حفظ شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شئونات ایام فاطمیه در نوروز حفظ شود همدان-ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت:شئونات ایام فاطمیه در کنار برگزاری آداب و رسوم نوروز حفظ شود.


به گزارش ایرنا آیت الله ˈغیاث الدین طه محمدیˈدر خطبه های این هفته نمازجمعه شهر همدان افزود:صله رحم و دستگیری از مستمندان از جمله سنت های نیک دین اسلام است که در ایام نوروز بیشتر از گذشته به آن پرداخته می شود که مردم باید در نوروز پیش رو در کنار پرداختن به این آداب و رسوم خوب شئونات ایام فاطمیه رانیزحفظ کنند.
وی با اشاره به در پیش رو بودن چهارشنبه آخرسال اضافه کرد:ایین های مخرب در چنین روزی خرافات بوده و در سال های اخیر مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.
وی عنوان کرد: والدین باید جوانان را از انجام کارهای خطرناک از جمله روشن کردن آتش و پریدن از روی آن به مناسبت این روز باز داشته تا حق هیچ یک از افراد به دلیل این کارهای بیهوده از بین نرود.
وی با بیان اینکه قرآن راهگشای زندگی همه افراد است افزود:زندگی کسی که با قرآن عجین شده باشد زندگی با سعادت بوده و این فرد هیچگاه گمراه نخواهند شد.
وی با بیان اینکه حفظ حرمت والدین از جمله راه های دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی است افزود: خوش اخلاقی کردن در خانواده در کنار حفظ بنیان خانواده فشار قبر را نیز از بین می برد.
وی درادامه اظهار داشت: چند روز پیش برخی از افراد وابسته به یک حزب سیاسی از یکی از افراد برای سخنرانی به همدان دعوت کرده بودند که وی نیز با حضور در این شهر و سخنرانی خود سعی در زیر سوال بردن بسیاری از ارزش ها داشت که خوشبختانه با هوشیاری مسوولان این موضوع برای مردم روشن شد.
وی با بیان اینکه دیگر نباید نسبت به این موضوع بزرگنمایی شود افزود:ادامه دادن این مسئله و پرداختن بیش از حد به این موضوع می تواند زمینه را برای بهانه تراشی ها ی دشمنان فراهم کند.
وی در ادامه خطبه ها اضافه کرد:بافت فرسوده اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) با متراژهای بالای هزار متر آماده واگذار به استان ها برای ایجاد یک زائر سرا برای هر استان است که امیدوار هستیم با حمایت های انجام شده یک قطعه از این زمین ها برای استان همدان تخصیص یابد و با کمک های مردم و مسوولان نیز احداث شود.
وی با بیان اینکه ساخت این زائر سرا موجب رفاه بیشتر هم استانی ها در هنگام اقامت در مشهد مقدس خواهد شد ادامه داد:حسینیه همدانی ها در شهر مقدس مشهد به دلیل وجود برخی مشکلات غیر قابل استفاده است.
وی همچنین در بخش دیگری از خطبه ها با تاکید بر رعایت اقتصاد مقاومتی افزود:خلق اقتصاد مقاومتی در گرو رعایت 10 ماده است که صرفه جویی به خصوص در منابع ملی از مهمترین راه های دستیابی به این اقتصاد است.
/681/530/551
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن