تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818895894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقشه جامع ترافیک ساری تهیه می شود/ دو عضو شورا قصد نماینده شدن دارند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران محمدی کیادهی:
نقشه جامع ترافیک ساری تهیه می شود/ دو عضو شورا قصد نماینده شدن دارند
ساری - خبرگزاری مهر: مشاور شهردار ساری در امور شوراها، درباره تهیه نقشه جامع ترافیک، اجرای طرح تفکیک زباله ، ویژگی بودجه 93 شهرداری، وجود برخی ابهامات در برخی اظهار نظرهای مردمی در سطح شهر در خصوص اختلاف بین شورا و شهرداری و نیز آمادگی ساری برای پذیرائی از مسافران نوروزی پاسخ داد.



به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن محمدی کیادهی پیش از ظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آمادگی شهرداری ساری برای پذیرائی از مسافران نوروزی اظهار داشت:  به دستور شهردار ستاد تسهیلات نوروزی با حضور معاونت های شهرداری، شهرداران مناطق و مسئولین سازمان آتش نشانی تشکیل شد که کلیه  امورات مربوط به نوروز را رصد کرده و در صورت لزوم به رفع مشکلات اقدام می کنند.

وی افزود: برای سطح فضای سبز کلیه میادین شهر گلکاری شد و نیز از المانهای طراحی شده مرتبط با نوروز نیز در سطح شهر استفاده می شود.

مشاور شهردار ساری در امور شوراها، با بیان اینکه در راستای رفاه حال همشهریان عزیز و مسافران نوروزی صدور مجوز کنده کاری به شرکتهای خدمات رسان؛آب و برق و گاز در طی دوماه گذشته لغو شد.

محمدی کیادهی یادآور شد: ستاد تسهیلات سفر شهرداری ساری با فرمانداری، نیز هلال احمر و دیگر دستگاههائی که عضو ستاد تسهیلات سفر شهرستان هستند مرتبط است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد وجود برخی مشکلات اعم از آسفالت کوچه ومعابر و نیز هدایت آبهای سطحی در منطقه 3بیان داشت: منطقه 3شهرستان ساری یکی از مناطق محروم ما می باشد که در بودجه نویسی سال 93توجه ویژه به آن شده است تا شهرداری این منطقه در بحث اعتبارات فعال باشد.

مشاور شهردار ساری در امور شوراها افزود: با توجه به اینکه این منطقه از لحاظ  کوچه و معابر وسیع است بطوریکه برخی از آنها هنوز آسفالت نشده یا آسفالت آن قدیمی می باشد که نیاز به روکش دارد.

حتی سه کانال سطحی آب در ساری ایجاد نشده است محمدی کیادهی، در ادامه با بیان اینکه هدایت آبهایی خانگی در این منطقه متداول است عنوان کرد: در منطقه سه کانال هدایت آبهای سطحی ایجاد نشده و این در صورتی است که با وجود آبهای خانگی در سطح معابر آسفالت ها همیشه رطوبت دارد که باعث می شود اسفالت ها و بتن ریزیها دچار آسیب شود.

وی یادآور شد: به ساکنین منطقه چندین بار تذکراتی نیز داده شد ولی کارساز نبود و این در حالی است که رها سازی آبهای خانگی طبق قانون شهرسازی خلاف است.

مشاور شهردار ساری در امور شواها، در مورد کنده کاریهای برخی کوچه ها و معابر که در برخی موارد بدون تعمیرات رها می شود اظهار داشت: کنده کاریهایی برخی شرکتها؛ (گاز ، برق و آب) با مجوز شهرداری صورت می گیرد که بایستی بعد از اتمام کار با پرداخت هزینه مربوطه به شهرداری اقدامات بعدی صورت گیرد.

محمدی کیادهی افزود: در برخی موارد کنده کاریهای موردی که مالک در یک کوچه یا معبری تقاضا می کند غیرمجاز کار انجام می شود و غیراصولی می باشد و اقدامات مربرط به تعمیر باید از سوی مالک صورت گیرد یا هزینه را به شهرداری بپردازد تا شهرداری اقدام نماید.   

وی در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی  ایجاد یا انسداد برخی بریدگی ها در معابر و خیابانها  که گاها سبب بروز برخی اشکالات ترافیکی در آن خیابان می شود گفت:  اقدامات حوزه ترافیک فقط در حیطه مسئولیت شهرداری نیست بلکه کلیه طرح های ترافیکی توسط شورای ترافیک که متشکل از فرمانداری و دستگاه های امنیتی – انتظامی و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری است مصوب می شود و چون مردم با شهرداری ارتباط بیشتری دارند این اشکالات در برخی موارد مهم به شورای ترافیک منعکس می شود.

نقشه جامع ترافیک تهیه می شود مشاور شهردار ساری در امور شوراها، با بیان اینکه تا کنون ساری طرح جامع ترافیک نداشت تصریح کرد: با یک شرکت متخصص در حدود 200میلیون تومان قرارداد بستیم و به شورا نیز این طرح پیشنهاد داده شد که مطالعات بر روی آن صورت گیرد که درصورت تصویب کلیه امور ترافیک بر اساس نقشه " جامع ترافیک" خواهد بود.

محمدی کیادهی، در این گفتگو در پاسخ به  ویژگی  بودجه شهرداری در سال 93عنوان داشت: بودجه امسال در موعد مقرر پیشنهاد شد و در زمان تدوین و تهیه بودجه 4نفر از اعضای شورا ( روسای کمیسیون ها) نیز حضور داشتند و این در صورتی است که در قانون  تدوین نشده است.

وی افزود: با حضور شورا در زمان تدوین و تهیه بودجه می خواستیم نظر شورا هم لحاظ کنیم بطوریکه این امر سبب شد نه تنها نظرات لحاظ شود بلکه بودجه پیشنهادی خیلی زودتر از دوره های گذشته به صحن شورا رفت و مصوب شد.

ویژگی بودجه 93 شهرداری مشاور شهردار ساری در امور شوراها، اظهار داشت: ویژگی های بودجه 93 این است که بودجه به پروژه های نیمه تمام اختصاص یافت، بودجه عمرانی بیشتر از بودجه جاری است و نیز انضباط مالی برای صرفه جوئی در بودجه دیده شد .

محمدی کیادهی در ادامه با بیان اینکه جذب سرمایه گذار و مشارکت از دو مولفه مهم بودجه 93است یادآور شد: 5میلیارد و 170میلیون تومان بودجه برای بخش فرهنگی با تاکید برآموزش شهروندی اختصاص یافت.

مصوبه ای درزمینه مونوریل نداریم وی در پاسخ به سوالی در خصوص بحث مونوریل  که در خبر مربوط به جلسه شورای شهر عنوان شد اظهار داشت:  در یک فضای شهری پیشنهادات مختلفی شامل، مونوریل، تله کابین ، قطار شهری و..مطرح می شود ولی آن طرحی برای شهرداری تعهدآور است که اولا در پیش بینی بودجه آمده باشد و دوم اینکه به تصویب شورا برسد که بعد از این مراحل اجرا می شود و این در صورتی است که این بحث در حد مطالعات روی آن بوده و برای اجرای آن مصوبه ای نداریم.

مشاور شهردار ساری در امور شوراها، در پاسخ به سوالی در خصوص علت اینکه اکثر جلسات شورا در دوره چهارم غیرعلنی است گفت: در قانون شورا نوشته شده که جلسات باید علنی باشد مگر اینکه خود شورا مصوب کند موردی مطرح شود که حضور  عموم مانع داشته باشد.

محمدی کیادهی، افزود: اینکه در دوره چهارم جلسات علنی کم است باید خود شورا پاسخ دهد ولی با وجود اینکه در جلسات علنی و غیرعلنی زیادی شرکت کردم این سوال را نپرسیدم و با وجود اینکه در جلسات غیرعلنی حضور داشتم محتوای محرمانه ای ندیدم.

وی در پاسخ به اینکه در بین شهروندان موضوع مخالفت برخی از اعضای شورا با شهردار مطرح است اظهار نمود: چون در زمان انتخاب شهردار شش نفر از اعضا به شهردار رای ندادند لذا در ادامه این شایعات مطرح شد و این در صورتی است که عملا در جلسات شورا چیزی به نام اختلاف وجود ندارد  و اگر اختلافاتی باشد روی کار و پروژه است که ممکن است شهرداری پیشنهاد کند  و شورا مخالف باشد؛ که  اظهار موافقت و مخالفت حق قانونی شورا است.

مشاور شهردار ساری در امور شوراها، اضافه کرد: موضوع رای ندادن برخی اعضا همچنان به عنوان نقطه ابهام در ذهن شهروندان است  و این در حالی است که کارها خوب پیش می رود و در کارهای اساسی حمایت اعضا را از شهردار دیدیم  در برخی موارد مخالفت با شهردار همان حمایت از او می باشد.

محمدی کیادهی، در مورد  برخی اظهار نظرات مبنی بر اینکه اقدامات عبوری در شهرداری جنبه تبلیغاتی برای نماینده شدن دارد بیان داشت: اینکه یک مسئوول می خواهد کاندیدای مجلس شود منع قانونی وجود ندارد و قانون گذار هم برای این مسئوول مهلتی قرار دارد تا در زمان متصل به انتخابات  از سمتش استعفاء دهد و تنها منع زمانی است که این مسئوول از امکانات دستگاهی  که در اختیار دارد برای تبلیغات استفاده کند از طرفی هیچ دستگاه ارزیابی نمی کند که آیا از این فضا به عنوان تبلیغات استفاده می شود یا نه؟  ولی در صورت وجود سوء استفاده از شغل و منصب  می تواند این امر به عنوان یکی از فاکتورهای رد صلاحیت مطرح باشد. دو عضو شورا قصد نماینده شدن دارند وی اظهار داشت: از طرفی به خاطر سابقه ای که در شهر ساری  در بحث برخی شهرداران و فرمانداران گذشته وجود دارد مبنی بر اینکه هر کسی که فعالیت اجتماعی خوبی داشت مورد اقبال عموم  مردم قرار گرفت و وقتی کاندیدای مجلس شد رای هم آورد بطوریکه افرادی چون مرحوم دامادی، یوسف نژاد و سلیم بهرامی  از آن دسته افراد مسئوولی بودند که به مجلس راه یافتند هر مسئوولی که کار کند ذهنیت به سرعت به آن سمت می رود و این در حالی است که  عبوری ، شهردار ساری چیزی در این رابطه اعلام نکرد و من از زبان ایشان چیزی نشنیدم ولی از زبان مردم زیاد شنیدم.

وی در ادامه تصریح کرد: دو نفر از اعضای شورا اعلام کردند که می خواهند  کاندیدای انتخابات مجلس  شوند.

مشاور شهردار ساری در امور شوراها، در بخش پایانی این گفتگو درباره طرح تفکیک زباله از مبدا و میزان موفقیت این طرح با بیان اینکه با وجود سازمان پسماند کلیه امورات این طرح به سمت اجرائی شدن می رود و کارهای خوبی  در این زمینه صورت گرفت خاطر نشان کرد: طرح تفکیک زباله از مبدا یک کار  صد در صد فرهنگی است و طرحی اجرائی مانند اسفالت کردن و ..نیست و اگرچه چندین دستگاه بایستی در این موضوع کار کنند ولی شهروندان نقش بسیار مهمی در آن دارند و شهرداری نیز باید ابراز کار را اعم از مخازن زباله تفکیکی تر و خشک و ..را در سطح شهر  فراهم کند.

محمدی کیادهی در ادامه با انتقاد از اینکه در برخی موارد مشاهده می کنیم با وجود سطل های زباله تر و خشک در سطح خیابانها متاسفانه شهروندان و مغازه داران مبادرت به رها سازی زباله در  خیابانها وجدول های سطح شهر می کنند  تاکید کرد: خود مردم باید ان امر  را رعایت کنند .

وی با اشاره به اینکه مراحل نهائی دستگاه زباله سوز در حال انجام است اظهار نمود: 23میلیارد تومان به شرکت چینی پرداخت شد ولی به علت نوسان قیمت چند میلیارد تومان دیگر باید پرداخت شود تا دستگاه برای نصب و راه اندازی فرستاده شود  و این در حالی است که اکنون دفن بهداشتی زباله با هزینه ای چند میلیاردی در منطقه چهاردانگه ساری انجام می شود .

مشاور  شهردار ساری در امور شوراها، در پاسخ به این سئوال که  انتظار شما از شهروندان  در ایام نوروز چیست؟ گفت:  مردم مازندران  در مهمان نوازی ید طولائی دارند و بیش ازحد متعارف مهمان نواز هستند اینکه شهر ما جای برای مسافران ندارد ربطی به شهروندان نداشته و وظیفه مسئوولان است.

محمدی کیادهی گفت:  با وجود بناهای تاریخی که در این  شهرستان  وجود دارد بالاترین زمان توقف مسافران یک ربع ساعت است  چرا که جاذبه ای برای مسافر وجود ندارد تا بیشتر  ازاین زمان در آنجا بماند.

وی ابراز داشت: اکثر مناطق تفریحی – توریستی شهرستان ما مذهبی – تاریخی بوده که برای توقف مسافر جاذبه و فضای مناسب به وجود نیامده است.

وی با بیان اینکه حتی در مناطق گردشگری خدادادی مانند جنگل و دریا  فضاسازی صورت نگرفته است افزود: نه تنها مسافران با نبود جاذبه،  توقف بلند مدت ندارند بلکه به اشتغال  و اقتصاد گردشگری هم دست نمی یابیم.

مشاور شهردار ساری، به  جاذبه گردشگری چشمه سورت چهاردانگه اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه سورت جاذبه  گردشگری جهانی دارد ولی هنوز برای رفتن ماشین مدل بالا به آنجا امکانات جاده ای مهیا نیست.

محمدی کیادهی ، در پایان ایامی خوش و پر از شادی برای مردم مازندران، شهروندان ساری و مسافران را در ایام نوروز از خداوند بزرگ خواستار شد.   


۱۳۹۲/۱۲/۲۳ - ۱۲:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن