تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821265620




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کودکان و نوجوانان آستارایی با مراسم تکم خوانی به پیشواز نوروز رفتند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کودکان و نوجوانان آستارایی با مراسم تکم خوانی به پیشواز نوروز رفتند آستارا ـ ایرنا ـ جمعی از کودکان و نوجوانان آستارایی با اجرای برنامه های شاد و متنوع نظیر تکم خوانی و خاطره گویی از نوروز در محل مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارایی به پیشواز این عید باستانی رفتند.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیین استقبال از بهار روز جمعه با شرکت جمع کثیری از اعضای مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا برگزار شد.
در این آیین نوروزی کودکان و نوجوانان با تزیین و آماده ساختن سفره هفت سین در مراسم تکم خوانی حضور پیدا کردند.
یکی از مربیان کانون پرورش فکری آستارا با خواندن شعرهای زیبای ترکی طعم بهار را به کام کودکان و نوجوانان آستارا شیرین ساخته و صدای پای عید را با تکم خوانی طنین انداز کرد.
بخش دیگر این برنامه شاد و متنوع خاطره گویی و یاد کردن از سنت ها و آیین های دهه های گذشته آستارا در ایام نوروز بود.
بازی با تخم مرغ های رنگ شده ، مراسم چهارشنبه سوری با پریدن از روی آتش و طبخ غذاهای محلی ایام عید ، عیدی دادن و عیدی گرفتن ، ترقه بازی ، خریدهای نوروزی ، دید و بازدید از خانواده های اقوام و آشنایان و سیزده بدر از جمله آیین هایی بود که درباره آنها برای کودکان و نوجوانان آستارایی سخنرانی و خاطره گویی شد.
مسوول مرکز شماره دوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا در این آیین گفت: نسل های امروز باید با شنیدن آیین ها و سنت های مخصوص عید نوروز، قدم های موثری برای پاسداشت آنها بردارند.
میترا پوربهرام کودکان و نوجوانان امروزی را حافظان آیین ها و رسوم گذشتگان عنوان کرد و افزود: آیین های چندین ساله شهرستان آستارا نشانگر غنای فرهنگی مردمان این منطقه است که باید با اجرای چنین برنامه هایی آن رسوم را دوباره احیا کنیم.
به گزارش ایرنا ، در این آیین والدین کودکان و نوجوانان آستارایی نیز حضور داشتند.
مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا یک هزار و 10 نفر عضو فعال دارد.ک/3
7105 / 535 / 695











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن