تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804008696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روسيه برای مقابله با تحريم های غرب آماده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: منابع آگاه روس:
روسيه برای مقابله با تحريم های غرب آماده است
بلومبرگ در گزارشی آورد:بنا بر اعلام چهار فرد آگاه از تمهيداتی که روسيه برای مقابله با تحريم های احتمالی غرب انديشيده است، مقامات دولتی و بازرگانان روسيه، خود را برای تحريم های احتمالی غرب در پی پيوستن حتمی منطقه کريمه اوکراين به خاک کشورشان آماده کرده اند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ این پایگاه اینترنتی در گزارشی به قلم "يوگنيا پيشمنيايا" و "ايليا آرخيپوف" نوشت: بنا بر اعلام اين چهار نفر که خواستند نامشان فاش نشود، اقدام تلافی جويانه غرب در قبال روسيه که شامل مسدود کردن ذخاير ارزی روسيه، دارايي های بانکی و توقف وام دهي به شرکت هاي اين کشور خواهد بود، به عنوان بدترين سناريوی ممکن از سوی غرب در قبال  روسيه در نظر گرفته می شود.


بنا بر اعلام اين منابع، مقامات روسيه سرگرم ارزيابی هزينه ها و خسارت های ناشی از تحريم های احتمالی بر اقتصاد کشور هستند. 


ديميتري پسکوف، سخنگوي پويتن از اظهارنظر در اين باره خودداری کرد. 


بحران اوکراين منجر به ايجاد بدترين بن بست بين روسيه و غرب از زمان پايان جنگ سرد در پی اشغال شبه جزيره کريمه توسط نيروهای روس شده است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان ديروز گفت اگر دولت پوتين در جهت کاهش تنش ها گام برندارد، اعمال تحريم ها از سوی اتحاديه اروپا اجتناب ناپذير خواهد بود. 


هشدار اوباما


باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا با آرسني ياتسنيوک، نخست وزير اوکراين در کاخ سفيد ديدار کرد. وی در اين ديدار تجاوز روسيه به شبه جزيره کريمه را نقض قوانين بين المللي توصيف کرد. وی به خبرنگاران گفت اگر روسيه خط مشي خود را در اين باره تغيير ندهد، آمريکا و جامعه بين المللي مجبور خواهند شد واکنشي شديد نشان دهد.
اوباما مدعی شد اگر روسيه از آن منطقه عقب نشيني کند، " در طول زمان تمهيدات ديگري در راستاي قانون اساسي اوکراين براي شبه جزيره کريمه انديشيد. اما با حضور و مداخله نظامي نمي توان چنين کاري کرد." 
"جان کری"، وزير امور خارجه آمريکا ديروز در جلسه ای در کنگره آمريکا اعلام کرد تحولات آتي ممکن است موجب تسريع روند اعمال تحريم ها  شود. کشورهای عضو گروه هفت از پوتين خواسته اند تلاش برای جدا کردن کريمه از خاک اوکراين را فوراً متوقف کند، تعداد نيروهای نظامي روس مستقر در کريمه را به همان تعدادي بازگرداند که پيش از بروز بحران در اين منطقه بودند، و امکان ميانجيگري و ورود ناظران بين المللي را به اين منطقه فراهم کند. 
اتحاديه اروپا هفته پيش از طرح خود براي اعمال روند سه مرحله ای اعمال تحريم عليه روسيه خبر داد؛ تحريم هايي که با تعليق گفتگوهای تجاری و گفتگوها درباره لغو صدور رواديد آغاز شد. مرحله دوم تحريم ها شامل مسدود کردن دارايي ها و ممنوعيت مسافرتي براي مقامات ناشناس خواهد بود و در صورتي اعمال خواهد شد که روسيه مذاکرات بين المللي درباره حل و فصل بحران اوکراين را تحريم کند.  مرحله سوم تحريم ها پيامدهاي وخيم تري را براي روسيه ترسيم کرده است و در صورتي اعمال خواهد شد که روسيه بيش از پيش به بي ثبات کردن اوضاع اوکراين ادامه دهد. 


انگليس اين هفته ميزبان نشستي براي تهيه فهرستي از افرادی بود که ممکن است هدف تحريم ها قرار گيرند. آمريکا صدور روايد برای مقامات روس و افراد ديگری را که به گفته آمريکا در نقض حاکميت اوکراين دست داشته اند، لغو کرد. اين در حالی است که اوباما نيز با اعمال تحريم های مالی عليه روسيه موافقت کرد. 


وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا هفدهم مارس يعني يک روز پس از همه پرسي که قرار است درباره پيوستن منطقه کريمه به خاک روسيه برگزار شود، برای بررسی مسدود کردن دارايي هاي روسيه و ممنوعيت مسافرتی آن دسته از سران سياسی و تجاری اين کشور که مسئول تحريک بحران و سودبردن از تحولات در شبه جزيره کريمه هستند، تشکيل نشست خواهند داد. 


سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه چهارم مارس گفت موضع کشورش با تهديد درباره اعمال تحريم عليه روسيه تغيير نخواهد کرد. وي سه روز بعد به جان کري درباره « اقدامات شتابزده اي » که ممکن است به روابط دو کشور لطمه بزند، هشدار داد. 


ميلياردرهای روس 


بنا بر اعلام منابع آگاه، دولت روسيه سرگرم مذاکره با شهروندان ميلياردر و شرکت هاي دولتي اين کشور درباره خطرهای ناشی از اعمال احتمالی تحريم هاست. به گفته اين منابع، کرملين بايد بررسی کند چه شرکت هايي بيش از همه تحت تاثير پيامدهای تحريم های احتمالی قرار خواهند گرفت، از جمله از بين رفتن امکان دريافت وام هاي جديد خارجي . 


بنا بر اعلام سه مدير اجرايي بلندپايه ای که در اين نشست ها شرکت داشتند، هنوز در بخش تجاري نگراني شديدي از پيامدهاي تحريم هاي احتمالي مشاهده نمي شود. 


پوتين گفته است اتحاديه اروپا، اوکراين و روسيه از نظر اقتصادی در بسياری از جهات به يکديگر وابسته اند. بنابراين تحريم های سختگيرانه برای همه طرفها پيامدهای منفی به همراه خواهد داشت. 


پوتين چهارم مارس به خبرنگاران گفت : "در جهان مدرني که همه چيز به يکديگر وابسته است و همه کشورها به يکديگر وابسته اند، احتمال آسيب ديدن همه طرفها وجود دارد. اين آسيبي متقابل است."


پسکوف در تماسي تلفني گفت : " چشم انداز اقتصادی روسيه در يک فضای اقتصادی جهانی متفاوت" موضوع نشست محرمانه ای بود که ديروز بين پوتين و مقامات بلندپايه روس در جزيره سوچی برگزار شد. پوتين ديروز از دولت خواست توانايی روسيه را در واکنش فوری به خطرهای داخلی و خارجی تضمين کند. "


بنا به اعلام دو منبع آگاه، دولت روسيه نيز با شرکت های اين کشور درباره تسريع حمايت دولت از شرکت ها در قالب وام های تضمين شده براي کاهش خسارت احتمالی ناشی از تحريم ها سرگرم مذاکره است. سران تجاری روسيه خواستار ديدار با ديميتری مدودف، نخست وزير اين کشور براي تبادل نظر درباره اوضاع فعلی شده اند. 






تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن