تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820456215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر علوم: ارتباط دانشگاه ها با پارک های علم وفناوری نیازکشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر علوم: ارتباط دانشگاه ها با پارک های علم وفناوری نیازکشور است رشت - ایرنا - معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ارتباط دانشگاه ها با پارک های علم و فناوری، نیاز کشور است، گفت: بین مجموعه دانشگاه های منطقه و پارک های علم و فناوری بایستی ارتباطی زنده برقرار باشد.


به گزارش ایرنا، ˈوحید احمدیˈ روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره کشوری فکر برتر در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری استان گیلان در رشت افزود: ارتباط دانشگاه ها با پارک های علم و فناوری موجب سرزندگی مجموعه دانشگاهی می شود.
وی با بیان این که پارک ها علم و فناوری تنها برای دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیستند، اظهار کرد: همه مجموعه دانشگاهی کشور از جمله دانشگاه های وزارت بهداشت، درمان ، آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد می توانند ارتباط و همکاری متقابلی با پارک های علم و فناوری داشته باشند.
وی با تاکید بر ضرورت توسعه کارآفرینی در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: توسعه فناوری و پژوهش، تولید ثروت و فرهنگ سازی این تفکر در مجموعه نظام تصمیم گیری و مدیریتی کشور از سیاست ها و برنامه های وزارت علوم و تحقیقات در راستای توسعه کارآفرینی در دانشگاه است.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، کمک به ارتباطات خارجی پارک های علم و فناوری و صادرات شرکت های دانش بنیان را از دیگر برنامه ها نام برد و تصریح کرد: ما بایستی به سمت صادرات پیش رویم و تنها خودمان را منحصر به تولید داخل نکنیم.
وی تسهیل در شکل گرفتن شرکت های دانش بنیان، اجرایی کردن قوانین این شرکت ها، تقویت زیرساخت ها، ایجاد ارتباط بین اجزای نظام و مجموعه های مختلف و همفکری ها در حوزه معاونت علم و فناوری را از دیگر برنامه ها و سیاست های وزارت علوم عنوان کرد.
احمدی در ادامه به پیشرفت های کشور در دهه چهارم انقلاب اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: در این دوره در حوزه علم در شاخه های مختلف از جمله هوا فضا، هسته ای و نانو به دستاوردها و پیشرفت های قابل توجهی دست یافتیم.
وی با بیان نقش و اهمیت علم در جوامع خاطرنشان کرد: علمی که نتواند زندگی ما را متحول و آرامش ، رفاه ، امنیت و امید ایجاد کند، در دنیای فعلی جایگاهی ندارد بنابراین باید بپذیریم که جایگاه و منزلت علم بستگی به نقش آن در زندگی افراد دارد.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به استعدادها و خلاقیت های جوانان و نیروهای اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: دست اندرکاران مربوطه بایستی ظرفیت ها را شناسایی و یا بسترهای لازم برای تبدیل مجموعه خلاق و نوآور ایجاد کنند.
وی در ادامه با اشاره به تحقق حماسه سیاسی در سال 92 یادآور شد: سال جاری را با حماسه سیاسی و با ایجاد شور و نشاط در جامعه آغاز کردیم و در پایان سال نیز به سمت حماسه اقتصادی پیش می رویم.
وی نشاط را لازمه خلاقیت و خلاقیت را لازمه اقتصاد شکوفا دانست و خاطرنشان کرد: اگر جامعه ای زنده نباشد ، قطعا خلاقیت در آن وجود ندارد بنابراین خلاقیت و نوآوری در جامعه بستگی به سرزندگی آن جامعه دارد.
ششمین جشنواره کشوری فکر برتر در گیلان روز پنجشنبه با تجلیل از صاحبان طرح های برتر به کار خود پایان داد.
در این مراسم صاحبان 30 طرح در بخش های دانش آموزی، دانشجویی، محققان آزاد، بخش شرکت های خصوصی، شرکت های مستقر در پارک ها و مراکز رشد، بخش آینده سازان و پیشکسوت تجلیل شدند.
ششمین جشنواره کشوری فکر برتر از سه شنبه گذشته با ارایه 300 طرح از 18 استان کشور در بخش های مسابقه و ارایه طرح از سوی پارک علم و فناوری استان گیلان در مجتمع سالن ورزشی شش هزار نفری شهدا در رشت گشایش یافته بود. ک/2
7286/695/508
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن