تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819734259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اداره میراث فرهنگی در شهرستان اشتهارد تعطیل شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اداره میراث فرهنگی در شهرستان اشتهارد تعطیل شد اشتهارد - اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری در شهرستان اشتهارد تعطیل شد.


ˈمحمدرضا حدادیانˈ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشتهارد عصر چهارشنبه به خبرنگار ایرنا البرز در باره علت تعطیل شدن اداره میراٍ فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان ، گفت: این اداره به دلیل نداشتن مکانی مناسب برای استقرار و انجام فعالیت و عدم همکاری لازم فرماندار اشتهارد در این خصوص تعطیل شد.
وی، اظهارداشت: در هفت ماه گذشته همواره به دنبال مکانی برای استقرار اداره میراث فرهنگی شهرستان بودم که متاسفانه تلاش های انجام شده نتیجه ای نداشت .
حدادیان، افزود: شهرستان اشتهارد از ظرفیت های بسیاری در حوزه فرهنگی و گردشگری برخوردار است اما مسئولان شهرستان چندان توجهی به این حوزه ندارند.
وی با بیان اینکه عدم توجه مسئولان شهرستان در تامین ساختمان مناسب برای استقرار اداره میراث فرهنگی منجر به تعطیلی این اداره شد، گفت: از مسئولان شهرستان انتظار می رود با ایجاد زیر ساخت های لازم نسبت به ایجاد بسترهای حفظ هویت شهرستان، معرفی مکان های تاریخی، مذهبی و گردشگری تلاش کنند.
حدادیان، گفت: شهرستان اشتهارد با توجه به داشتن ظرفیت بالای فرهنگی، تاریخی و گردشگری می تواند در آینده به منطقه توریستی تبدیل شود.
حدادیان با اشاره به برنامه های میراث فرهنگی اشتهارد در هفت ماه گذشته ، افزود: تدوین و تالیف کتاب تاریخ و سیمای فرهنگ شهرستان ، برگزاری تورهای گردشگری، صدور مجوز برای آژانس های خدمات مسافرتی، سفره خانه سنتی و معرفی معماری دستکن (خانه های رملی) به عنوان منطقه نمونه گردشگری از جمله این اقدامات بود.
فرماندار اشتهارد نیز در خصوص علت تعطیلی اداره میراث فرهنگی و گردشگری اشتهارد به ایرنا ، گفت : آقای حدادیان به درخواست خودشان رفتند و اکنون به ریاست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طالقان منصوب شدند.
ˈابوالفضل اینانلوˈ ، افزود: فرمانداری سه بلوک شش واحدی واقع در مسکن مهر را برای استقرار ادارات شهرستان در نظر گرفته است که در حال آماده سازی است.
وی، گفت: تعدادی از این واحدها برای استقرار اداره های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ثبت احوال و شهرسازی پیش بینی شده است .
قلعه قزل حصار، تپه باستانی پلنگ آباد (دوران قاجار)، امامزادگان زید و رحمان یا امامزاده سه گنبد (دوران صفویه)، بزقلعه یا قلعه گهور(قرن پنجم تا نهم قمری) و تپه های باستانی امامزاده سلیمان (ع) (دوره اسلامی) از جمله آثار تاریخی شهرستان اشتهارد است.
امامزاده سلیمان (ع) (دوره صفوی و قاجار)، امامزادگان ام کبری و ام صغری (س) (دوره صفوی و قاجار)، حسینیه صیادیه (دوره قاجار)، تپه باستانی دیزبون یا دیده بان (با قدمت بیش از 900 سال) و تپه باستانی صحت آباد و مرادتپه (پیش از تاریخ) ، ارتفاعات حلقه دره (شمال اشتهارد)، پل رودخانه شور (45 کیلومتری شرق اشتهارد)، حوضچه های نمک (15 کیلومتری شرق اشتهارد)، غار نمک (5 کیلومتری شمال ) و معماری دستکن (5 کیلومتری شمال روستای صحت آباد - مرادتپه) از جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرستان اشتهارد محسوب می شود.
شهرستان اشتهارد با بیش از 35 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان البرز قرار دارد.
7412/ 1200
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن