تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818794259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بن علوی: سفر روحانی به عمان تاکیدی بر عمق روابط تهران و مسقط است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بن علوی: سفر روحانی به عمان تاکیدی بر عمق روابط تهران و مسقط است بیروت – ایرنا - « یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه سلطان نشین عمان با استقبال از سفر« حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران به عمان، این سفر را تاکیدی بر عمق روابط تهران و مسقط دانست.


به گزارش ایرنا، بن علوی در گفت وگو با روزنامه قطری « الشرق»، این سفر را بیانگر اعتماد بین ایران و عمان خواند و گفت که دو کشور به باوری مشترک رسیده اند که بزرگترین اولویت تلاش برای تحقق ثبات و صلح واقعی در منطقه است.
وی به نقش عمان در موفقیت مذاکرات بین ایران و غرب اشاره کرد و گفت که تلاش های میانجیگرانه مسقط از دوران « بیل کلینتون« رییس جمهوری اسبق آمریکا شروع شده و موفقیت آمیز بوده است.
سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به عمان از صبح امروز( چهارشنبه) آغاز شد.
وزیر خارجه عمان در واکنش به تصمیم عربستان ، امارات و بحرین برای فراخوان سفرای خود از دوحه گفت که این تصمیم بعید است بر ساختار و فعالیت شورای همکاری خلیج فارس تاثیر بگذارد.
وی تنش ایجاد شده در روابط عربستان، امارات و بحرین با قطر را « اختلاف بین برادران و اقدامی سرزنش کننده» ،توصیف کرد و افزود: این تصمیم نوعی ابراز خشم است که تحت شرایطی خاص اتخاذ شده است.
بن علوی خاطرنشان کرد که هر کشوری دارای سیاست ها و رویکردها و توجیهات خود است که برخی در چارچوب اهداف مشترک شورای همکاری خلیج فارس و برخی خارج از این اهداف است و طبیعی است که اختلاف نظرها وجود داشته باشد.
وزیر خارجه عمان گفت که کشورش نسبت به دولت سوریه و مخالفان آن در یک فاصله مساوی ایستاده است زیرا باید کانال های ارتباطی برای رسیدن دو طرف به توافق وجود داشته باشد.
وی در باره واگذاری کرسی سوریه به مخالفان در اتحادیه عرب گفت که این اقدام فعلا امکان پذیر نیست زیرا مخالفان شرایط آن را ندارند.
خاورم ** 1324 *1446
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن