تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802912476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهتدی: خودداری آمریکا از حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران، سعودی‌ها را خشمگین کرده/ شرایط برای سفر روحانی به عربستان و حل مناقشات تهران-ریاض مهیا نیست


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
مهتدی: خودداری آمریکا از حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران، سعودی‌ها را خشمگین کرده/ شرایط برای سفر روحانی به عربستان و حل مناقشات تهران-ریاض مهیا نیست

مهتدی: خودداری آمریکا از حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران، سعودی‌ها را خشمگین کرده/ شرایط برای سفر روحانی به عربستان و حل مناقشات تهران-ریاض مهیا نیست
یک کارشناس بین الملل معتقد است سیاست های آمریکا درخصوص برنامه های هسته ای ایران سعودی ها را خشمگین کرده است/
«محمد‌علی مهتدی» در گفت‌وگو با خبرنگار «نامه نیوز» در واکنش به خبر روزنامه لبنانی دیلی استار درباره سفر قریب‌الوقوع «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران به عربستان سعودی، گفت: مدتی است که برخی از منابع خارجی به نقل از منابع دیپلماتیک و سیاسی خبر از سفر مقامات دولت جدید ایران به عربستان سعودی را مطرح می‌‍کنند که به باور من این اخبار فاقد اعتبار است و هم اکنون شرایط از سوی عربستان برای حل اختلافات و مناقشات با ایران مهیا نیست.

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر و پس از روی کار آمدن «حسن روحانی» اخبار ضد و نقیضی درباره سفر مقام‌های دولتی و غیر دولتی به ریاض مطرح شد که هیچ‌کدام انجام نگرفت، گفت: بسیاری بر این باورند که تنها راه حل بحران‌های منطقه از جمله عراق، لبنان و سوریه از مسیر مذاکره تهران و ریاض و تفاهامات میان دو کشور حل خواهد شد که می توان گفت محافل سیاسی و رسانه ای که تنها خواستار انجام این سفر و حل اختلافات هستند مبادرت به انتشار این ادعاها می‌کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به انتشار این خبر از سوی یک رسانه لبنانی و تشریح بحران سیاسی موجود در این کشور، افزود: به تازگی و پس از 10 ماه کشمکش کابینه لبنان تشکیل شده است؛ بسیاری بر این باور بودند که تنها از طریق مذاکره ایران و عربستان بحران سیاسی در لبنان پایان خواهد گرفت در ادامه کشمکش‌های سیاسی بر سر تشکیل کابینه در لبنان دیدیم که با کوتاه آمدن عربستان از موضع خود کابینه لبنان با حضور وزرایی از حزب الله تشکیل شد. بن بست سیاسی در لبنان اما همچنان پابرجاست؛ از سویی جریان 8 مارس با محوریت حزب‌الله و مقاومت در لبنان تاکید دارندکه جمله «ملت، ارتش و مقاومت» باید در بیانیه پایانی دولت مبنی بر اعلام برنامه‌های ذکر شود جریان مخالف اما مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده است.

وی افزود: از سوی دیگر اما جریان 14 مارس مخالف ذکر این جمله در بیانیه اعلام برنامه‌های دولت است که بر اساس آن پارلمان به کابینه پیشنهادی رای اعتماد می‌دهد هستند و تاکید دارند که این جمله نباید ذکر شود زیرا ذکر آن موجب مشروعیت بخشیدن به مقاومت خواهد بود که بر خلاف سیاست های جریان ضد حزب اللهی و آمریکایی در لبنان است.

مهتدی گفت: به همین دلیل شاهد آن هستیم که هر روز رسانه‌های لبنانی به این موضوع پرداخته و در بررسی دلایل بن بست سیاسی در لبنان به ریشه اختلافات ایران و عربستان اشاره و تفاهم و مذاکره تهران و ریاض را تنها راه کار برقراری آرامش در لبنان و خروج این کشور از بحران سیاسی عنوان می‌کنتد؛ از سوی دیگر باید گفت مسائلی که امروزه نیز در دیگر کشورهای منطقه مانند عراق و سوریه شاهدیم نیز به تنش و اختلافت عمیق ایران و عربستان ارتباط دارد.

وی اخبار مربوط به سفر قریب الوقوع مقامات ایرانی از جمله «حسن روحانی» به عربستان سعودی را غیر قابل اعتنا خواند و گفت: باید گفت که ایران همواره و به طور ویژه طی ماه‌های اخیر آمادگی خود را برای مذاکره با عربستان و رفع تنش و اختلاف با عربستان عنوان کرده است اما این عربستان است که از تفاهم و مذاکره سر باز زده و در مقابل سیاست های غلط خود ایستادگی کرده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: کشتارهای خونین و حملات تروریستی روزانه در عراق، بحران سیاسی در پی تشکیل کابینه در لبنان و بحران جنگ داخلی در سوریه به دلیل دخالت‎‌های عربستان و غرب بوده است؛ ریاض اما همچنان رویه سیاست‌های تفرقه جویانه خود را عربستان ادامه می دهد و هیچ نشانه‌ای برای تغییر سیاست های ریاض دیده نمیشود.

مهتدی با اشاره به اینکه شرایط عربستان برای نشستن پای میز مذاکره با ایران با هدف حل اختلافات و مناقشات دو جانبه مهیا نیست، گفت: عربستان همچنان در تلاش است که از مسیر سیاست های غلط خود در منطقه کشورهای عربی را وارد زمین بازی خود کند و از این طریق سیطره خود را بر خاورمیانه گسترش و ایران را منزوی کند.

وی افزود: 2 اقدام آمریکا در 6 ماه اخیر عربستان را بسیار خشمگین کرده است، یکی خودداری آمریکا از حمله نظامی به سوریه و تاسیسات هسته‌ای ایران و دیگری توافق هسته ای با ایران است.








1392/12/18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن