تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814735663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران به عملکرد ضعیف اسلام آباد در پیشبرد خط لوله صلح اعتراض کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روزنامه های پاکستانی: ایران به عملکرد ضعیف اسلام آباد در پیشبرد خط لوله صلح اعتراض کرد اسلام آباد - ایرنا - تعدادی از روزنامه های پاکستانی روز چهارشنبه با انتشار اظهارات برخی از مقامهای ایرانی در باره عملکرد ضعیف پاکستان در خصوص تکمیل و اجرای خط لوله صلح، نوشتند: تهران، اسلام آباد را عامل تاخیر در پیشبرد طرح انتقال گاز از ایران به پاکستان می داند.


به گزارش ایرنا، روزنامه های اردو زبان ˈنوای وقت و اکسپرسˈ چاپ شهر لاهور امروز گزارش دادند که ˈعلی ماجدیˈ معاون امور بین الملل وزیر نفت ایران، پاکستان را عامل تاخیر در پیشبرد و اجرای خط لوله صلح دانست و تاکید کرد: اسلام آباد تحت فشار آمریکا قرار گرفته و نمی خواهد طرح انتقال گاز از ایران را تکمیل کند.
در گزارش نوای وقت در این خصوص به نقل از علی ماجدی تصریح شد: متاسفانه پاکستان به وعده های خود در قبال این طرح عمل نکرد.
روزنامه اکسپرس نیز به نقل از ˈجلیل جعفریˈ نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی گزارش داد: این نماینده ایرانی با انتقاد از رویکرد دولت پاکستان در خصوص طرح خط لوله صلح افزود که صادرات گاز به پاکستان در راستای منافع ملی ایران قرار ندارد.
جعفری گفت: تجربه نشان می دهد در صورتی که پاکستان نتواند به تعهدات خود در اجرای قرارداد مشترک گازی عمل کند، جریمه پیش بینی شده را نیز نمی تواند پرداخت کند.
روزنامه های پاکستانی نوشتند: اظهارات مقامهای ایرانی در واکنش به سخنان اخیر ˈشاهد خاقان عباسیˈ وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان مبنی بر عدم پیشبرد طرح خط لوله گاز به دلیل تحریمهای غربی علیه ایران، عنوان شده است.
اخیرا تعدادی از نمایندگان مجلس سنای پاکستان نیز از عملکرد ضعیف دولت اسلام آباد در اجرا و پیشبرد طرح انتقال گاز از جمهوری اسلامی ایران به پاکستان انتقاد کردند.
این درحالی است که ˈبیژن نامدار زنگنهˈ وزیر نفت ایران هشتم آبان 92 در جمع خبرنگاران با اشاره به قراردادهای صادرات گاز ایران به کشورهای همسایه گفت: با وضعیت موجود امیدی به صادرات گاز ایران به پاکستان نداریم و با این شرایط که پاکستانی ها ابراز می کنند، بعید به نظر می رسد صادرات گاز به این کشور امکان پذیر شود.
وی گفت: برای پاکستانی ها فرقی نمی کند، چه جریمه شوند و چه گاز از ایران وارد کنند، در هر دو حالت پولی ندارند که به ایران بدهند.
ˈعلی ماجدیˈ معاون وزیر نفت ایران در امور بین الملل و بازرگانی نیز هفتم اسفند 92 اعلام کرد: پاکستان از انجام تعهدات خود در طرح خط لوله گازی مشترک با ایران عقب است و پیوند زدن اجرای این تعهدات با موضوع تحریمهای آمریکا علیه ایران، سنجیده نیست.
وی با بیان اینکه ˈتاکنون بیش از 75 درصد عملیات اجرایی طرح انتقال خطوط گاز در بخش مربوط به ایران اجرا شده استˈ، گفت: از مجموع هزار و 227 کیلومتر طرح اجرای خط لوله انتقال گاز در خاک ایران، 924 کیلومتر آن احداث شده است و ایران قادر است به تعهدات خود طبق برنامه عمل کند.
قرارداد انتقال گاز از ایران به پاکستان سال 1389 (2010 میلادی) امضا شد و براساس این قرارداد قرار است گاز طبیعی ایران از میدان پارس جنوبی در استان بوشهر به بندر نوابشاه در جنوب پاکستان منتقل شود.
این قرارداد گازی به دلیل برنامه نهایی امتداد آن تا هند، ˈخط لوله صلحˈ نام گرفته است.ایران قرار است از اواخر سال 1393( پایان 2014 و اوایل 2015 میلادی) روزانه 21 میلیون و500 هزار مترمکعب گاز طبیعی به پاکستان صادر کند.
آساق ** 1095**1577
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن