تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804645044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني: نزاعهاي سياسي در هر سطحي كمر شكن است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني: نزاعهاي سياسي در هر سطحي كمر شكن است
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر ديروز در ديدار اعضاي شوراي عمومي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران، با اشاره به سوابق انجمن هاي اسلامي دانشجويان در دوران مبارزه، گفت: در طول 70 سالي كه انجمن هاي اسلامي دانشجويان تشكيل شدند، جزر و مدهاي زيادي داشتند و افزايش آگاهي جوانان دانشجو، مهمترين دستاورد آن است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، فراز و فرود حركت هاي سياسي و فكري را طبيعي دانست و گفت: در تاريخ معاصر، امام (ره) به عنوان شخصيت مورد قبول حوزه و با جايگاه مناسب در جامعه، پيشقدم و محور حركت مردم براي مبارزه با استبداد و استعمار شد.
آفتاب: سرویس سیاسی - آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر ديروز در ديدار اعضاي شوراي عمومي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران، با اشاره به سوابق انجمن هاي اسلامي دانشجويان در دوران مبارزه، گفت: در طول 70 سالي كه انجمن هاي اسلامي دانشجويان تشكيل شدند، جزر و مدهاي زيادي داشتند و افزايش آگاهي جوانان دانشجو، مهمترين دستاورد آن است.

به گزارش آفتاب، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، فراز و فرود حركت هاي سياسي و فكري را طبيعي دانست و گفت: در تاريخ معاصر، امام (ره) به عنوان شخصيت مورد قبول حوزه و با جايگاه مناسب در جامعه، پيشقدم و محور حركت مردم براي مبارزه با استبداد و استعمار شد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني وحدت را شرط پيروزي انقلاب در همه مقاطع دانست و گفت: بروز اختلافات مذهبي، پيروزي ها را به شكست مي كشاند.

ايشان با اشاره به گروههاي متعددي كه در زمان مبارزه حضور داشتند، دانشجويان را به ارائه تحليل هاي عقلاني و تاريخي دعوت كرد و گفت: اعتمادي كه مردم به رهبري ايشان داشتند، سرمايه اي براي تعميق مبارزه و گسترش آن در اقشار مختلف و سراسر كشور شد و كم كم كه وحدت مردم فراگير شد، رژيم به تدريج به افول رفت و نهايتاً سقوط كرد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به اختلافات سياسي بعضي از جريانهاي جامعه و حوزه با حركت امام (ره) و شاگردان ايشان، گفت: گروههاي منفي باف در سايه اقبال عمومي مردم به نهضت روحانيت و سخنراني¬ها و بيانيه¬هاي مبارزاتي امام، سكوت كردند و در مقاطع مختلف با استفاده از شرايط، سربرآوردند، ولي موج خروشان مردمي، هميشه آلودگي¬هاي فكري را از درياي مبارزاتي دور مي¬كند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نقش مردم را در مراحل مختلف مبارزه، پيروزي، تثبيت و تداوم انقلاب، بسيار برجسته خواند و گفت: تازه ترين مصداق نقش مردم، حضور در انتخابات رياست جمهوري است كه شرط حفظ دستاورد آن، پرهيز از نزاع در اثر اختلافات  جزئي و عدم توجه به تفرقه انگيزان است.

ايشان سرگذشت و سرنوشت مبارزاتي آيت الله كاشاني و اتفاقات قبل و بعد از 30 تير را عبرت آموز خواند و گفت: براي مسايل جزئي چنان اختلاف پيدا كردند كه در 28 مرداد، استبداد دوباره توانست سلطه و حاكميت را به دست آورد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اينكه «گروهها و تشكّل¬ها نبايد به خاطر مسايل جزئي با هم نزاع داشته باشند»، به آيات قرآن اشاره كرد و گفت: بايد بر اساس مشتركات كار كنيم تا مشي اعتدال كه در فرهنگ قرآن و در سيره پيامبر (ص) و اهل بيت (ع) برجسته است، فراگير و نهادينه شود. اين درس قرآن براي هميشه تاريخ است كه به مسلمانان در سوره انفال آمده: «ولا تنازعو فتفشلو و تذهب ريحكم» با هم نزاع نكنيد كه باعث سستي و از دست دادن ابهت و صلابت شما مي¬شود.

آيت الله هاشمي رفسنجاني، با ارائه تحليلي از دستاوردهاي انتخابات رياست جمهوري گفت: به خاطر نگاه خصمانه¬اي كه به مردم ايران داشتند، تحريم¬ها را تصويب كرده بودند و در داخل هم بعضي¬ها با سؤاستفاده از تحريم¬ها، به فسادهاي اقتصادي روي آورده بودند.

ايشان برنامه گسترش دامنه تحريم¬ها عليه ايران را جدّي و خطرناك دانست و با بيان نگاه دولت فعلي در سياست خارجي گفت: كساني كه صحبت از تسليم و يا جنگ مي¬كردند، سر ميز مذاكره آمدند تا به مرور مسايل مطرح و اعتماد در روابط حاكم شود.

آيت الله هاشمي رفسنجاني تهيّه ضرورت¬هاي زندگي از طريق قاچاق را كه نتيجه تحريمهاست دور از شأن مردم ايران در تاريخ دانست و گفت: در اين فضا كالاهاي بي¬كيفيت به قيمت مضاعف وارد بازار مي¬شوند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خويش، با ابراز نگراني از اوضاع سوريه، عراق و اخيراً اوكراين گفت: صحبت از جنگ¬هاي داخلي و درگيري¬هاي احتمالي قدرت¬هاي جهاني، امنيت منطقه¬اي و جهاني را از بين مي¬برد.

در آغاز اين ديدار آقاي مصطفي ديني، دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران با بيان ديدگاههاي خويش در خصوص مسايل سياسي كشور و فضاي حاكم بر دانشگاهها، گزارشي از برنامه¬ها و فعاليت¬هاي انجمن¬هاي اسلامي دانشجويان گفت: اين تشكل دانشجويي در 8 سال گذشته بر اساس تدبير و اعتدال انتقاد كرد و علي¬رغم تمام تلاش¬ها و تهمت¬ها براي انحلال آن، همچنان برقرار است.


مطالب مرتبط
هاشمی رفسنجانی: پای حرفهایم در نماز جمعه آخر هستم
ناگفته هاشمی از تهیه اساسنامه دانشگاه ازاد


تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن